Replying to Topic 'Utålmodighet på Sørlandet'
Nei det er dem ikke. SAS kan velge å fly kun Oslo - Bergen om dem vil. Eneste krav myndighetene har satt er til de rutene som legges ut for konsesjon...altså småflyplassene og dermed i hovedsak Widerøe.
Det du skriver er helt feil. Om SAS ikek ønsker å fly noen ruter så kan dem slutte med det. Dog vil jeg anta at det er veldig lite taktisk lurt, men dem er i sin fulle rett. Tingene du beskriver er jo fra forrige århundre
Originally posted by Scanor
hm, er ikke SK pålagt det som ledende aktør i markedet og delevis statseid ?.
Hvis SK ikke hadde vært pålagt å drive rutene uansett så hadde blant andre oslo-alta-oslo, oslo-kirkenes-oslo, samt oslo-kr.sand-oslo, oslo-aalesund-oslo sett dramatiske kutt. Samt at mange av frekvensene på storbyene hadde blitt fjærnet. Det er ikke alle avganger som tjener veldig bra på. Mange av dem har lite belegg og få fullprisreisende.
Nei det er dem ikke. SAS kan velge å fly kun Oslo - Bergen om dem vil. Eneste krav myndighetene har satt er til de rutene som legges ut for konsesjon...altså småflyplassene og dermed i hovedsak Widerøe.
Det du skriver er helt feil. Om SAS ikek ønsker å fly noen ruter så kan dem slutte med det. Dog vil jeg anta at det er veldig lite taktisk lurt, men dem er i sin fulle rett. Tingene du beskriver er jo fra forrige århundre