UTair, Orenair og andre russiske selskaper sliter og parkerer fly

ja, faktisk ... Her er ett fra MLB .. Husker ikke hvem som har tatt det.
 

Attachments

  • 7013945F-A58A-4F6B-A1A9-8CE8473D2792.jpg
    7013945F-A58A-4F6B-A1A9-8CE8473D2792.jpg
    50.3 KB · Views: 1,567
Den enes "død" den andres brød: Ser ut som islandske WOW air overtar 2 splitter nye A321 fra UTair, som gikk rett til lagring i fulle UTair farger etter VEB-leasing fikk de levert fra Airbus rett før jul i fjor - MSN6210 og 6232
 
Re: UTair setter 40% av flåten på bakken i 2015

LN-MOW: Det er helt riktig at det nå står 8 Transaero 747-400 på flyplassen i Melbourne FL. Disse er ikke parkert i den forstand, men alle maskinene skal inn til stort vedlikehold hos MidAirUSA som nettopp har bygget et stort vedlikeholdsanlegg på flyplassen og inngått en megakontrakt med Transaero for maintenance checks.
Kjører forbi flyplassen der regelmessig når vi er på besøk hos svigers, og det står alltids en Transaero maskin der.

Du vet jo like godt som meg at mange selskap legger vedlikehold til vintersesongen da produksjonen er som lavest. Transaero går så det susær :)
 
Last edited:
Nuvel .. ;) Ingenting innen turisme som går så det suser i Russland nå...

De 8 er forøvrig merket som 'Stored' i flåtelisten.
 
De har tydeligvis fått mer i fanget enn de kan håndtere. ;)

"There are more jets than there are spaces for heavy jet maintenance," said Terry Wachtel, MidAirUSA's chief inspector.

Men i bunn og grunn lagres de fordi Transaero ikke har bruk for de akkurat nå .. Normalt er det bare inn-og-ut.
 
Den enes "død" den andres brød: Ser ut som islandske WOW air overtar 2 splitter nye A321 fra UTair, som gikk rett til lagring i fulle UTair farger etter VEB-leasing fikk de levert fra Airbus rett før jul i fjor - MSN6210 og 6232

Noen som vet om disse blir levert med Sharklets? Har ikke sett Sharklets på noen andre UTair A321, men 757'ene har jo winglets.

Espen
 
Noen som vet om disse blir levert med Sharklets? Har ikke sett Sharklets på noen andre UTair A321, men 757'ene har jo winglets.

Espen

De har sharklets. De fem første levert frem til februar 2014 har det ikke, menS de sju levert mellom mars og desember 2014 har det.

Av de 12 de har fått levert er kun 2 aktive i følge planespotters.net. 8 er lagret og de to siste er på vei til WOW
 
Nuvel .. ;) Ingenting innen turisme som går så det suser i Russland nå...

De 8 er forøvrig merket som 'Stored' i flåtelisten.


Så stadig Transaero når jeg var i Egypt for noen år siden, Sharm El Sheik, vrimlet av russere der. Men som de fleste vet så går begge land noe dårlig, frykter Egypt har tapt veldig på turismen etter brorskapet gikk herje fritt noen mnd.
 
Vel her er saken angående de 8 i Melbourne... Mulig vinterlagring for vedlikehold?

http://www.floridatoday.com/story/m...-sending-jets-melbourne-maintenance/23374919/

Ser ut som den første av de nå er hentet tilbake til Russland, så skal vel da snart i trafikk igjen?

Boeing 747 -446 27650 1234 EI-XLH Transaero ferried 10apr15 MLB-DME after interim storage ex N918UN

Forresten en gammel Japan Airlines maskin fra 1999, så for og være en 747-400, relativ ny
 
Ser ut som den første av de nå er hentet tilbake til Russland, så skal vel da snart i trafikk igjen?



Forresten en gammel Japan Airlines maskin fra 1999, så for og være en 747-400, relativ ny

Stemmer bra det. Så den på radaren over Oslo på lørdag formiddag med den noe uvanlige rute betegnelsen MLB-DME.
 
Ser Transaero, eller leasingselskapene, nå har sendt 3 enten neste nye eller helt nye A321 til lagring

Airbus A321 -211 6678 EI-VKO Transaero ferried 17oct15 VKO-LETL for storage (+ 6726 EI-LED) ex D-AVZG
Airbus A321 -211 6756 EI-OVB Transaero delivery 16oct15 XFW-LETL for srorage ex D-AYAN

Og noen 737-800 er hentet tilbake av leasingselskapet
Boeing 737 -86J 36883 3709 EI-UNJ Transaero ferried 15oct15 VKO-LETL on return to lessor (+ 36119/3750 EI-UNK) ex D-ABKV

Itillegg fortsetter jo de europeiske selskapene og kutte kraftig på Russland. Nylig bel det kjent at SAS legger ned CPH-SVO, og nå har også Easyjet og Air Berlin annonsert at de legger ned samtlige av sine russiske ruter. Finnair, Lufthansa og Midt-Østen selskapene har alle redusert, og CX/TG har begge vedtatt og avslutte sine ruter til Moskva
 
Ser ut som det verste er over for russisk luftfart og det er god vekst stort sett over hele linja

http://m.atwonline.com/airline-traffic/russia-s-passenger-traffic-215-1h

Russian airlines carried 46.2 million passengers in 1H 2017, up 21.5% year-over-year (YOY).

International traffic grew 37.6% to 18.4 million; domestic traffic was up 12.7% to 27.8 million. Load factor increased 2.9 points YOY to 80.7%. Cargo and post traffic grew 21.7% YOY to 531,738 tonnes.
/quote]
 
Back
Top