Re: Ut på tur...
Da hadde man vært hjemme ca. et døgn, og da var det vel på tide å avslutte rapporten:
Etter siste oppdatering, ble det litt øl, cola og snacks i loungen.. Litt mp3-musikk på øret, og et musikk-blad..
Som nevnt, trivdes jeg skikkelig i loungen på LHR, og det var nesten litt synd å måtte gå derfra. Uansett, vi spaserte etterhvert over til gate 15, hvor BA770 skulle ha departure klokken 19:10. Om alt gikk på skinner, skulle ankomsten være 22:15, med en god 45-minutters connection til SL's rute 855 til Maura, forøvrig den siste for kvelden.. Jeg var selvsagt avhengig av å rekke denne, da bilen var satt igjen til fordel for tidligere nevnte øl i loungen..
Etterhvert nærmet klokken seg, og plutselig ble det opplyst at flyet hadde kommet for sent inn, men at man regnet med å starte boarding om en 10-15 minutter (Det vil si: boarding når flyet egentlig skulle dra). Omtrent da, slapp vi ombord, og nå begynte jeg virkelig å like business-class: Flyvertinnen så på boardingpass-stubben, og ønsket "Mr. Foss" velkommen ombord, og ble samtidig forklart veien til setet mitt..
Det ble pushback, det ble litt taxing, og det ble mye venting.. Brakes off fra 27L en time etter opprinnelig avgangstid, og nå skjønte jeg at bussen ville gå fra meg, samtidig som det var for sent å ringe etter "privatsjåfør"..
Vi kom oss opp, og det ble først servert drikke. Skjønner ikke helt vitsen med på såppass korte flighter, for da de til slutt var ferdige med matserveriengen, var vi nesten ved Kristiansand.. Valget sto mellom Ravioli og Prawn salad. Vi valgte ravioli begge to, men da flyvertinnen kom tilbake, hadde hun med seg en Prawn salad, og en porsjon med laks og pasta (Det jeg lurer på, er hvor de plustelig hadde fått tak i den, når den egentlig ikke stod på menyen..). Jeg lot min søster få varmretten, og jeg koste meg med en dæsj potetsalat, noen salatblader, og tre-fire store reker (joda, det var selvfølgelig godt..). Flyvertinnen beklaget så meget, og som kompensasjon hadde hun skaffet meg litt ekstra frukt.. Da var vi som sagt like ved KRS, og jeg gjorde mitt beste for å hive nedpå rekesalat, frukt, ost og kjeks, samt en liten skogsbærmousse.. Maten var god, men det ble litt for mye stress..
Landet på 19L, så det var kort vei inn til gaten, hvor vi parkerte omtrent akkurat i det bussen dro fra B18 på ankomstnivå..
Heldigvis har man en snill far, som stiller opp.. Da jeg hadde vist passet, gått gjennom hele utenlandspiren, fått handlet litt sjokolade, og kommet meg gjennom toll og opp på avgang, kom bilen hans trillende forbi.