Har jeg vanskelig for å tro siden US airways boarder sine eliter og Star Gold/Silver før gruppene begynner. Jeg har flydd US 20+ ganger til nå i år og de er konsekvent på boardingprosessen, ihvertfall her i USA. Så du må ha kommet sent i boardingprosessen eller kanskje vært på en utestasjon utenfor USA?
Det varierer veldig fra flight til flight på både UA og US hva som blir sagt ombord. Dersom det er en code share flight og en flyvertinne som leser ut av manualen, nevnes stort sett alltid codeshare partners og Star.
Reklamebyrå som har gjort en tabbe? Det er idiotisk å ikke bruke Star logoen i Norge siden det er den alliansen som har mest nordmenn som kunder. Starlogoen skaper tillit og gir mersalg. Alle websider, lounger, gater, blad ombord i flyene etc etc. har store Star logoer overalt. De er også påkrevet via kontrakten med Star å markedsføre alliansen.
Continental har annonsert at de er på vei ut av alliansen Skyteam, men de har kontrakter fortsatt med alliansen og markedfører alliansen og gir service ihht kontrakt.
Som Someone sier, US har alt å tape på å forlate Star, så de blir nok i alliansen skal du se