USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

USAirways bonusprogram (del 3)

Er og ganske sikker på at det blir 1:1, men er mest spent på uttakstabellen, ut i fra AA sin vil det vel bli 140k fra europa til asia 1?

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Er og ganske sikker på at det blir 1:1, men er mest spent på uttakstabellen, ut i fra AA sin vil det vel bli 140k fra europa til asia 1?
Jepp, men Asia 1 er bare Japan, Korea, Mongolia. Heldigvis koster det like mye til Asia 2, som er litt mer interessant (Bhutan, Brunei, Cambodia, China, Guam, Hong Kong, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar, the Philippines, Saipan, Singapore, Sri Lanka, Taiwan, Thailand, Vietnam). ;)

Vet det er en targeted DM 100% kampanje nå for tiden, fikk kjøpt meg 100k sist, men rakk ikke kjøpe til samboeren. Noen som vet om det i det heletatt er verdt å ta kontakt for å forsøke å få kjøpt en ny full pott?

Eventuelt noen her som kanskje har fått eposten og ikke har tenkt å benytte seg og kunne tenke seg å kjøpe til meg for en flaske boblevann?

Jeg skal reise OSL-FRA-ICN-HKG-BKK, og ser på en av de første mailene jeg fikk fra usairways at jeg må sjekke inn online på www.usairways.com før avreise. Er dette nødvendig? Jeg får opp reisene på flyselskapene sine sider ved å skrive inn bookingnr.

Ser også at på usairways-siden så er alle reisene mine merket med et rødt utropstegn hvor det står "check in with <flyselskapnavn>"?

Det høres ut som teksten om å sjekke inn hos US Airways er en generisk tekst. Jeg har alltid sjekket inn hos det aktuelle flyselskapet jeg skal fly med.

og sist: er det problematisk å sjekke inn på Gardermoen og si at baggasjen først skal hentes i ICN eller HKG?

Hvis ICN er destinasjonen, dvs. du ikke bare har noen timer å vente på neste fly, så blir bagasjen sendt dit. Hvis du bare er innom ICN for å bytte fly, så sendes bagasjen til HKG som da er destinasjonen din.

Oj, hvis det blir 1:1 kommer man seg til Hawaii for 140k. For en som ikke har peil på BA sine avgifter på F, hvor mye tar de for f. eks OSL-LHR-SFO?

Oj, hvis det blir 1:1 kommer man seg til Hawaii for 140k. For en som ikke har peil på BA sine avgifter på F, hvor mye tar de for f. eks OSL-LHR-SFO?
Tror at det bare er å slå sammen alle avgiftene, inkludert YQ, i ITA. I så fall blir det ca 3500,-. Det var egentlig lavere enn jeg forventet:

osl-sfo.jpg

Men når jeg kun søker på LHR-SFO-LHR kommer det på 5 231,-. Trodde det bare var APD ("luksusskatten" i UK) som skulle være forskjellen, men i tillegg til APD (1 224,-) var YQ høyere. Så vet ikke hva man hvordan YQ regnes ved en award.

Last edited:

Da ble det en runde til på meg, med OSL-DEN-LAS t/r i august :)

Skal si en treffer mye rart av agenter...tok meg 5 forsøk å booke denne gangen, bl.a to ganger invalid connection time. En agent påstod hardnakket at han kunne bare se en uke frem i tid for "international customers", en annen nektet på at det var noe ledig på utreisedagen OSL-FRA, enda alle fly den dagen var vidåpne. Gadd vel ikke knote med Engelsken min da :) Alle på US nummeret. Til slutt kom jeg frem til en meget hyggelig dame, som ordnet opp for meg.

Men jeg har et spørsmål...jeg tenkte jeg skulle kjøpe etpar hundretusen miles til andre i familien (de fikk også tilbudet denne gang), og bruke dem til neste sommerferie.
Hva skjer om jeg da plutselig må booke om billettene, og i mellomtiden har US blitt med i Oneworld? Er det ikke mulig å booke dem om da?

MVH

Tommy

Last edited:

(...) en annen nektet på at det var noe ledig på utreisedagen OSL-FRA, enda alle fly den dagen var vidåpne. Gadd vel ikke knote med Engelsken min da :) Alle på US nummeret. Til slutt kom jeg frem til en meget hyggelig dame, som ordnet opp for meg.
Forsøkte du med LH, SAS eller begge deler? Mange, inkludert meg selv, har hatt problemer med å booke shorthaul med LH i det siste - både med Eurobonus og Dividend Miles, sannsynligvis pga en feil i Starnet eller LHs systemer, siden det gjelder flere av programmene. Fikk du (til slutt) seter på samme dato/flight som du forsøkte første gang?

Det var både SAS og LH, alle fligher viste tilgjengelig hele dagen i KVS (5.aug). Denne ene agenten nektet hardnakket på at det var noe ledig, men de 4 andre hadde ingen problemer med å se tilgjengelighet. Da var det andre problemer i stedet riktignok...
Er nå booket med SAS i C OSL-FRA (5.aug), og LH i C FRA-OSL (13. aug) som planen var.

Last edited:

Det er jo en saftig økning da. Feks. thailand med 140.000 i first i stedet for 110.000..

140K kjøpte poeng er jo fortsatt billig for et F-run.

Det som bekymrer meg, og som jeg ser har blitt tatt opp på andre forum, er betydelig redusert award tilgjengelighet i OW i forhold til *A. Noen synspunkter?

Må si jeg er rimelig fornøyd med denne bookingen, alt klaffet med første hyggelige agent på det norske nummeret!

4 x thai a380 samt muligheten til å prøve ut ANA First Square. Gleder meg!

Attachments

• first class award.png
    first class award.png
    106.9 KB · Views: 375

Må si jeg er rimelig fornøyd med denne bookingen, alt klaffet med første hyggelige agent på det norske nummeret!

4 x thai a380 samt muligheten til å prøve ut ANA First Square. Gleder meg!

Oj, det blir en saftig tur! Hvor lang tid i forveien åpnet ANA First Square seg for booking?

Akkurat ringt og booket
pvg icn oz C
icn fra oz F
fra osl sk C
retur
osl fra cdg lh C
cdg bkk tg F 380
bkk pek tg F 747
pek sha ca F 747

Han reserverte og alt i orden, men sa jeg måtte ringe tilbake i morgen etter 24 timer, da TG krevede dette, noe med at de måtte sjekke om setet virkelig var ledig. Er dette noe nytt, eller noen som har vært borte i dette?

Det som bekymrer meg, og som jeg ser har blitt tatt opp på andre forum, er betydelig redusert award tilgjengelighet i OW i forhold til *A. Noen synspunkter?

Mener å ha lest på lucky's blog at det må eksistere en fare for at det skal kunne bookes en award. Dvs feks PVG HKG LHR OSL med cx og ba ville ikke gått, da det ikke fins en fare med cx fra PVG til OSL.

Noen som kjenner mer til dette?

Back