USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Lurer på hvorfor du tror at AA sin uttakstabell vil bli devaluert?
Jeg har ingen grunn til å tro at den blir det, påpeker bare at det kan skje - og at det er noe å ta med i beregningen før man evt kjøper. Har blant annet sett flere spekulere i at Explorer Awards kan forsvinne eller bli endret, men igjen - det er umulig å vite. Jeg tror selv at justeringer i forbindelse med mergeren ikke er usannsynlig, men at eventuelle negative endringer ikke vil være dramatisk (f.eks. en økning i uttakstabellen på 10%) - men det er bare en magefølelse, og jeg har tatt feil før. ;) Poenget er bare å huske på at miles aldri vil være en sikker valuta, og å kjøpe miles nå for å bruke om lang kan være risky.

Poenget er bare å huske på at miles aldri vil være en sikker valuta, og å kjøpe miles nå for å bruke om lang kan være risky.

Men det er det jo uansett. Risikoen for at det ikke blir 1:1 er i min bok mye mindre enn at det blir andre endringer. At det blir justeringer kan skje, du vil uansett få minst ett kvartal på deg til å brenne evt. US poeng i Star etter at evt forandringer lanseres

Om jeg booker tur, og kansellerer.. får jeg alt refundert i sin helhet?
Ja, alle miles og originale skatter. Du får ikke refundert processing fee på $50, og må betale redeposit fee på $150.

Men det er det jo uansett. Risikoen for at det ikke blir 1:1 er i min bok mye mindre enn at det blir andre endringer. At det blir justeringer kan skje, du vil uansett få minst ett kvartal på deg til å brenne evt. US poeng i Star etter at evt forandringer lanseres
Så vi er enig? ;)

Ja, alle miles og originale skatter. Du får ikke refundert processing fee på $50, og må betale redeposit fee på $150.

Så vi er enig? ;)

Da bør man jo egentlig bare finne seg en passende routing og booke i vei..plutselig har man kanskje mulighet til å fly BA i F dersom man er rask med ombookingen?

Tenkte på denne, men er usikker på om det er lov...

Utreise: OSL-FRA-PHL, toget til IAD, så videre til LAS.
Hjemreise: LAS-etellerannetsted-OSL

Blir dette regnet som både stopover og open jaw, eller bare open jaw pga mindre enn 24 timer i PHL?

MVH

Tommy

Da bør man jo egentlig bare finne seg en passende routing og booke i vei..plutselig har man kanskje mulighet til å fly BA i F dersom man er rask med ombookingen?
Hmm, skjønner ikke helt spørsmålet. Hvis målet er å fly BA F, så er det enklere å vente til etter mergeren med å bestille, i stedet for å booke noe man ikke vil ha først og håpe på å kunne endre. Husk at det koster $150 å booke om (med dagens regler), og det kan sikkert bli rimelig knotete å booke om billetter etter mergeren som var bestilt tidligere (hvis det tillates i det hele tatt). Kanskje Tommy777 eller andre vet hvordan det har blitt løst ved mergere tidligere.

Tenkte på denne, men er usikker på om det er lov...

Utreise: OSL-FRA-PHL, toget til IAD, så videre til LAS.
Hjemreise: LAS-etellerannetsted-OSL

Blir dette regnet som både stopover og open jaw, eller bare open jaw pga mindre enn 24 timer i PHL?

MVH

Tommy
Det tar kanskje noen forsøk, men senest i går så jeg et eksempel på at det gikk: http://boardingarea.com/onemileatat...ways-90000-mile-business-class-award-to-asia/. Og da kan du sikkert stoppe der noen dager, hvis du vil.

Last edited:

Hva er å foretrekke hjem fra BKK med TG (DM-tur), er det via FRA (346), MUC (744) eller MXP (346)?

Vurdert LHR? TG flyr med 747 i ny F suite, og om du har like mye flaks som meg får du tilgang til SQ F loungen på LHR :p

Uff, tror jeg kjøper 100k poeng og sitter på de til etter merging. Hadde vært dritfett å testa CX i F!

Litt tidlig kanskje, men våger å spørre alikevel. Er det noen som har booket, eller har hørt om noen som har booket EVA Air med DM enda? Det ser jo ut som EB-medlemmer allerede har klart det.

Personlig er jeg veldig fornøyd med A380 via CDG.
8

Jeg kom i går med 380 til FRA.

Fra CDG og LHR blir det vel SK hjem, og det er ingen fornøyelse etter at de innførte "Plus".

Heretter kommer jeg til å prøve å holde meg til flybytte der jeg kan unngå å bruke SK hjem. Blir for trangt med tre pax i bredda.

Poenget er bare å huske på at miles aldri vil være en sikker valuta, og å kjøpe miles nå for å bruke om lang kan være risky.

Nå som champagnebakrusen fra gårsdagens Asiana tur i F begynner å gi slipp, klør det ekstra mye i bookingfingeren. Men hva kan worst-case scenario være om man ryker på 100K og ikke får brukt de før etter merge?

Jeg skal reise OSL-FRA-ICN-HKG-BKK, og ser på en av de første mailene jeg fikk fra usairways at jeg må sjekke inn online på www.usairways.com før avreise. Er dette nødvendig? Jeg får opp reisene på flyselskapene sine sider ved å skrive inn bookingnr.

Ser også at på usairways-siden så er alle reisene mine merket med et rødt utropstegn hvor det står "check in with <flyselskapnavn>"?

og sist: er det problematisk å sjekke inn på Gardermoen og si at baggasjen først skal hentes i ICN eller HKG?

Back