USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Takknemlig for info mtp hvor lenge DM kan brukes for bonustur. Hadde planlagt tur til vinter (desember)..
Det gjelder nok å booke raskt, er turen booket vil den bestå, men plutselig kan de komme med restriksjoner på å booke hos andre selskaper m.v.

Hei,

Tror dere USAirways vil godkjenne denne ruten:

Houston - Charlotte - Munchen - Venezia (Stopp 3 dager) - Frankfurt -
Bergen (Stopp 3 dager) - Frankfurt - JFK - Houston ?

Alt skal betilles i C for 2 personer.

Ja, sannsynligvis. Det eneste problemet jeg ser er at VCE ikke er en *A-hub, men det pleier å gå likevel (muligens etter et par-tre forsøk, avslutt samtalen høflig hvis du får nei, uten å diskutere det videre).

Til dere som har reist flere ganger på US DM turer. Sånn ca. en mnd før/ før avreise, var det noe spesielt som award reisende må gjøre? f.eks. oppdatere sin booking/ ringe til US Airways for bekreftelser eller den slags? eller bare pakke og reise når den dagen kommer?

Oppdaget i dag (mulig det har vært der en stund) at US har fått opp ref-nummer for enkelte fremmede flyselskaper på "manage my bookings", får opp TG og OZ, men ikke LH.

Til dere som har reist flere ganger på US DM turer. Sånn ca. en mnd før/ før avreise, var det noe spesielt som award reisende må gjøre? f.eks. oppdatere sin booking/ ringe til US Airways for bekreftelser eller den slags? eller bare pakke og reise når den dagen kommer?
Er alt bekreftet så er det akkurat som en vanlig billett, bare å sjekke inn og reise

Hvis man bestiller for to personer, kan man senere avbestille en av billettene (mot gebyr) uten å lage trøbbel for den andre?

Here we go again (kom pr. mail):
Through July 31, 2013, when you buy or gift miles, you'll get a 100% bonus – up to 50,000 miles.

Tenkte jeg skulle handle for første gang, men når jeg går inn for å kjøpe ser jeg ingen bonus? Er det kun de som har fått mailen som får bonus?

Tenkte jeg skulle handle for første gang, men når jeg går inn for å kjøpe ser jeg ingen bonus? Er det kun de som har fått mailen som får bonus?

As a thank you for being one of our most loyal customers, we've got an exclusive offer just for you. Through July 31, 2013, when you buy or gift miles, you'll get a 100% bonus – up to 50,000 miles

Har kjøpt 3 ganger og da har jeg blitt en av de mest lojale kundene :)

Sto på mailene vi fikk her i huset at "as beeing one of our most loyal customers"
Det er nok bare en frase som alle får.
Men ikke umulig at kun de som har kjøpt en gang eller to får tilbudet nå.

USAirways bonusprogram (del 3)

HVA, var ikke tilbudet 'just for me' likevel??? :p
Nå følte jeg meg lurt! ;)

Må le litt av hvor skeptisk vi (inkludert meg selv) var til om det ville komme flere 100%-kampanjer etter at mergeren ble offentliggjort. Her er det tydeligvis business as usual. :p Tror jeg står over denne, har allerede en del på konto, og kronen er svak for øyeblikket. I tillegg er det vanskelig å vite når programmene blir slått sammen, og hvor lenge poengene kan brukes i *A.

Ja, det er targeted denne gangen.

Har kjøpt 3 ganger og da har jeg blitt en av de mest lojale kundene :)
Samme her, skal ikke mye til. ;)

Sukk, er synd at USDM forsvinner. :/

Last edited:

Ingen mail foreløpig her... kanskje like greit :D
(men kjøper nok om mailen kommer)

Ja, det er targeted denne gangen.

Æsj... Kanskje like greit at man ikke ryker på ett sånt impulskjøp ;)

Hvis man kjøper 100 k miles nå kan man da bruke de som Oneworled poeng etter sammenslåingen?

Hvis man kjøper 100 k miles nå kan man da bruke de som Oneworled poeng etter sammenslåingen?
Ja, men det er vanskelig å si når (tidligst i høst), hvilken overførings-ratio man får til AA (sannsynligvis 1:1), og om uttakstabellen til AA blir devaluert før den tid. Det kan med andre ord være en god deal, men det er umulig å vite nå.

Om jeg booker tur, og kansellerer.. får jeg alt refundert i sin helhet?

Ja, men det er vanskelig å si når (tidligst i høst), hvilken overførings-ratio man får til AA (sannsynligvis 1:1), og om uttakstabellen til AA blir devaluert før den tid. Det kan med andre ord være en god deal, men det er umulig å vite nå.

Historisk sett har alle merger i USA gitt 1:1. US Airways og American har omtrent samme redemption og opptjeningsstruktur, jeg er 100% sikker på at det vil bli 1:1

Lurer på hvorfor du tror at AA sin uttakstabell vil bli devaluert?

Back