USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Når det gjelder setereservasjon på OZ, kan man gjøre det online hvis man er medlem av frequent flyer programmet deres. Har gjort det flere ganger.

Vips, så var sommerferien bestilt:

OSL-CDG (SK C), CDG-BKK (TG F A380), BKK-HKG (TG F) stop, HKG-ICN (OZ C) dest, ICN-FRA (OZ F), FRA-OSL (SK C)

Hadde gleden av å snakke med en veldig hyggelig og profesjonell dame, hele prosessen tok nøyaktig 14 minutter (Gjorde god research på ANA først). Herligheten kostet 100 000DM + ca 740,- i tax.

Via online-checkin hos de?

Ja.

Meld deg inn på Asiana Club.

Logg inn med bruker id og pw. Klikk på "Information & Services", så "Online Seat Assignment" og videre "Click to Select Your Seat"

En ny boks kommer opp. Der legger du inn Amadeus nummer hos OZ (som du får på telefon av US når du bestiller billetten) og ditt OZ medlemsnummer. Da kommer flightene dine opp, slik at du kan velge sete og bekrefte.

Får bare beskjed om å kontakte Asiana Contact Center når jeg prøver det der, vi får se hva de svarer på epost.

Enklest er fortsatt en tlf til Frankfurt eller London, kobling Seoul og vips alt i boks. Bare ha Asiana ref'n ;)

Ble bare litt småskeptisk til at jeg ikke får frem Asianabookingen min på nettsidene dems, men hos US er den synlig sammen med referenasenummer.

K3nn7 som kasta seg på de samme flightene jeg skal ha ringer ila dagen så får vi se! :)

Ble bare litt småskeptisk til at jeg ikke får frem Asianabookingen min på nettsidene dems, men hos US er den synlig sammen med referenasenummer.

Bare ta det med ro. Er ikke alltid alt synes hele tiden og tror det er ganske normalt med disse DM turene.....så ikke noe grunn til panikk selv om du ikke "finner" reservasjonen din

Mange forumister om samma rute neste år ser det ut til! :p
Ja, er jo OZ og TG F seter i bøtter og spann der ute, passet i grunnen veldig bra siden jeg uansett hadde planer om å ta ta turen til Korea.

Har hørt litt blandet om TG F, men ble solgt da det er A380 og jeg har hørt mye bra om TG F groundservice i BKK. OZ F har jo SQ777 solgt inn greit her inne ;)

1A / 1K var ikke mulig å se på asiana.com ei heller å reservere, muligens vi klarer dette tre dager før avreise hos US Airways.

Fikk også seter i F - avdelinga på ICN-HKG, men her er det kanskje Businesservering?

De har vel ikke F "innenriks " i Asia. Så du var heldig der.

I juni hadde vi opprinnelig 330 på ruta til HKG . Siste øyeblikk byttet de til 744 . Vi ble puttet i C på loftet, men jeg så folk i F.. Sikkert C servering, men den er topp på OZ også... Vi hadde HKG-ICN ..

1A / 1K var ikke mulig å se på asiana.com ei heller å reservere, muligens vi klarer dette tre dager før avreise hos US Airways.

Fikk også seter i F - avdelinga på ICN-HKG, men her er det kanskje Businesservering?

Rad 1 var blokkert på nettet for meg, men da jeg sjekket inn på flyplassen fikk vi sikret oss 1A/K

Stemmer nok det Someone sier.

Tlf bookingen var for rad 2 for fruen og jeg på rad 3. Som nevnt før grunnet hun ikke kan se hva jeg driver med.:drink

Hjem for et par uker siden reiste fruen hjem etter meg og vi begge fikk rad 1 ved innsjekk på hjemreisen .

På veien ut sammen ble vi tilbudt rad 1 da vi kom ombord... Og tok det... Virker vel at det er en form "Premium Seats" uten jeg vet hvem kan få det på forhånd . Gullunger hos OZ?

Hvis jeg skulle være så heldig at LH åpner for bonusseter i F på FRA-ICN, og US også ser de..hva må til for å ombooke fra OZ til LH samme dagen?

flying-pig-wku1se.jpg

Hva aksepteres som minimum transfertid? Det er kanskje forskjellig fra flyplass til flyplass? Planlegger routing BKK - CDG - OSL, men CDG - OSL går 60min etter ankomst fra BKK. Hørtes i overkant optimistisk ut, men hadde vært greit å unnngå en natt på CDG… (i tillegg til at det da blir lørdag, så jeg må innom CPH på vei hjem).

Jeg kan legge til at jeg nå har reservert / har på hold, følgende booking (3 ukers sommerferie):

Utreise 17. mai 2013 (en alternativ feiring denne gangen ja):
OSL - CDG SK (C)
CDG - BKK TG (F) 380
BKK - HKG TG (F) 380
HKG - NRT NH (C) 777 (Dest)

Hjem 8. juni 2013:
NRT - ICN OZ (F) 744 (Stop)
ICN - FRA OZ (F) 74E
FRA - OSL LH (C)

Dette passerte den svært hyggelige agenten for 100.000 miles + NOK 800 i avgifter pr. person.

Med dagens dollarkurs blir dette gildet totalt ca kr 10 800 pr. person.

Har ekstremt lyst til å ringe og bekrefte denne i morgen, men lurer også på å heller ta en slik tur til høsten, med eks. BKK eller SIN som destinasjoner. Er bare redd for at selskapene TG/OZ/NH osv. gjør som LH og blokkerer for dette, eller at US setter opp uttaksgrensen så det ikke lenger er så spennende....

Back