USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ai ai. Nå er jo uansett planen å fly LH F, det ser ut til å være masse ledige denne dagen (velger bevisst dager midt i uken) – så venter spent frem til to uker før avrise. Dersom det blir ledige så booker vi om, hvis ikke er vi "stuck" i OZ F.

Ai ai. Nå er jo uansett planen å fly LH F, det ser ut til å være masse ledige denne dagen (velger bevisst dager midt i uken) – så venter spent frem til to uker før avrise. Dersom det blir ledige så booker vi om, hvis ikke er vi "stuck" i OZ F.

LH F med US DM går ikke dessverre, selv ikke om det er ledig på ANA/KVS/Aeroplan/whatever.

LH F med US DM går ikke dessverre, selv ikke om det er ledig på ANA/KVS/Aeroplan/whatever.

Det er jo folk som har fått LH F om de booker i siste liten, det sies jo at LH åpner opp for US award kort tid før avgang.

Kan jo være noe teknisk ( vedlikehold ) , de trenger jo godsdelen også. Har sett på den i 6 uker og alltid de to kombier "21" og "23".

Hvem vet om det har vært planlagt ? Man kan jo titte på de forskjellige bookingsteder og se hva som er satt opp framover de nærmeste dager og på det tidspunktet hver enkelt av dere har/skal booke...

Det er jo folk som har fått LH F om de booker i siste liten, det sies jo at LH åpner opp for US award kort tid før avgang.

Det stemmer, LH har generelt stengt award F (bkgcl O) for *A (ikke bare US) mer enn to uker frem i tid. Mulig de har tilgjengelighet for eget awardprogram, det får andre her inne med M&M-konto svare på. Tok en titt på LH FRA-ICN for de neste to ukene, av 15 avganger (inkl. dagens) var det kun to dager O-cl ikke var tilgjengelig, og flere av dagene var det 5-6 O-cl ledig.

Hvorfor kommer denne misforståelsen til en stadighet tilbake? Det er ingen her inne som har fått til å booke LH F med US DM på lange tider, selv ikke de som har prøvd intenst helt inntil reisens avgang. Ei heller på FT er det mye suksess å finne. Med største sannsynlighet har LH blokkert ut US DM.

Har vi ikke en forumist her inne som klarte å fly LH F i A380 sensommern / tidlighøsten i år?

Hvorfor kommer denne misforståelsen til en stadighet tilbake? Det er ingen her inne som har fått til å booke LH F med US DM på lange tider, selv ikke de som har prøvd intenst helt inntil reisens avgang. Ei heller på FT er det mye suksess å finne. Med største sannsynlighet har LH blokkert ut US DM.

Det er nok heller omvendt. US har blokkert for salg av LH F.

Derimot, når det finnes ledig plass (og du ser dette i ANA/ExpertFlyer i klasse O), så har flere klart å insistere på å requeste seter manuelt. Teknisk sett skal dette fungere hver gang, og de kommer tilbake som HK (hold confirmed). Men du kan risikere å få en agent som ikke vil/nekter, da er det telefonrouletten som gjelder.

Se f.eks. bloggen til Ben: http://boardingarea.com/blogs/onemi...-award-space-to-partner-airlines-14-days-out/

Når det gjelder F-seter for LH Senatorer, så er det masse ledig. Alltid. Både LH og LX. :)

Til de som ikke orker å scrolle gjennom hele siden, fant en kommentar på bloggen til Ben som oppsummerer ganske greit:

@ Stephen W. — Regarding US Airways’ Lufthansa Starnet blocking, it takes a lot of patience. Ultimately nothing has changed over the past two years, it’s still possible to get a manual sell with US Airways so they essentially request and confirm the space with Lufthansa, since it’s actually there.

My strategy is to call and ask the agent if I can give them the flights I’d like to book (in the form of route, flight number, date, and class of service). When they can’t find the space on the flight I want, I ask if they wouldn’t mind trying to request the space.

Usually they’ll respond with “well it won’t work, Lufthansa isn’t giving us the space.” At that point I say “well, would you mind trying, I’ve had the same issue lately and the space does come back HK when requested” (HK=hold confirmed=confirmed, FYI).

Then they enter all the flight info (flight number, preferred cabin, etc.), and it almost always comes back confirmed.

Again, lots of agents are unwilling to do so either because they don’t know how to or are told they’re not allowed to.

Det er nok heller omvendt. US har blokkert for salg av LH F.

Derimot, når det finnes ledig plass (og du ser dette i ANA/ExpertFlyer i klasse O), så har flere klart å insistere på å requeste seter manuelt. Teknisk sett skal dette fungere hver gang, og de kommer tilbake som HK (hold confirmed). Men du kan risikere å få en agent som ikke vil/nekter, da er det telefonrouletten som gjelder.

Se f.eks. bloggen til Ben: http://boardingarea.com/blogs/onemi...-award-space-to-partner-airlines-14-days-out/

Når det gjelder F-seter for LH Senatorer, så er det masse ledig. Alltid. Både LH og LX. :)

Det som slår meg som merkelig er at det utelukkende er de som lever av å booke bonusturer for andre som sier at dette fungerer. Om du ser på FT og også her på forumet er det en rekke brukere som har ringt, ringt og ringt til US Airways uten å få tak i LH F. Jeg mistenker at noen har en agenda, nemlig å få flere kunder. Men kanskje er det bare jeg som har slike konspirasjonsteorier?

PS: Motbevis meg gjerne, jeg vil også ha LH F.

Vi kan jo teste, jeg har absolutt ingen agenda (selv om jeg hjelper en fyr her inne med å ringe US mot en øl) – kan fint rapportere tilbake over nyttår. :)

Vi kan jo teste, jeg har absolutt ingen agenda (selv om jeg hjelper en fyr her inne med å ringe US mot en øl) – kan fint rapportere tilbake over nyttår. :)

Jepp, hører fra deg. Tviler ikke på at du er ren, men det er jo mange på blogosfæren over dammen som lever av å booke turer for andre samt kredittkort-søknader, viktig for dem å drive trafikk til tjenesten sine og skape litt blest.

Mener å huske at agentene fikk beskjed om at de kunne få sparken hvis de tok en long-sell, så etter det har det blitt temmelig vanskelig.

Må man ha miles på ANA-kontoen for å søke opp Star Alliance-flights på ANA-tool?

Nei, bruker den kun for å se hva som teoretisk er tilgjengelig. Kan like gjerne bruke KVS eller UA..

Det er ihvertall ikke Lufthansa som blokkerer. Sjekket min UA Mileage Pluss konto og det aa faa fatt i en LH First bonusbillett er easy peacy lemon squizy

Til info, booket jeg brodern OSL-ZRH-OSL (LX) tre uker foer avreise. Ikke tilgjengelig med US miles i noen klasser paa noen flighter overhodet. UA hadde tilgjengelighet i ALLE klasser de dagene jeg trengte.

10 dager foer avreise var US plutselig tilgjengelig. Kanskje de bevisst gjoer dette for close in fee'et de krever?

Må man ha miles på ANA-kontoen for å søke opp Star Alliance-flights på ANA-tool?

Jeg tror det? Det finnes/fantes et Firefox-script som funket. Personlig postet jeg bare en random reise til Stockholm for å ha noen hundre poeng inne.

Den bakveien er også nevnt i stickyen til Hypern
Til a begynne med ser det ut som man ikke kan se seter pa resten av Star Alliance pga for fa miles, ta det med ro, man ma forst lete opp awardseter pa ANA pa en random routing og vips er det en liten knapp hvor det star use star alliance partner airlines. Gratulerer, liten omvei, men du har na sa a si fri tilgang til hele Star Alliance.
ANA sin hjemmeside finner du her.

Etter å ha lest en viss trip report ble jeg selv inspirert til å ta på F pysjen og helle champis på de bak i bussen. Men for å være på den sikre siden: Er det forfall etter 36 måneder som gjelder på kjøpe-miles og?

Back