USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Hvordan spiller man "agentruletten" uten å risikere at bonussetene blir tapt? Har lest at hvis man foretar "dummy"-bookinger som man ikke bruker, risikerer man at setene ikke blir frigitt som bonusseter igjen etterpå. Det gjelder kanskje bare hvis man setter bookingen på vent? Ringer jeg i så fall hver gang og spør om å få booke flight-by-flight, går gjennom ruten, ber om å få den priset - og så kommer opp med en unnskyldning for å avvente og ringe tilbake (uten å sette på hold) hver gang?
Har noen tips her? Tenker å bestille rimelig snart, og vil ikke risikere at rewardseter går tapt, eller at det blir notert noe negativt tilknyttet brukeren min etter første forsøk. ;)

Er det forresten tillatt å returnere til en annen flyplass (i Europa) enn utreiseflyplassen (f.eks BGO-FRA-ICN-NRT-BKK-LHR)? Eller regnes det også som open jaw, slik at det forhindrer stopover? Har lest guiden her og på FT + USDM membership guide uten å finne svar på det - kanskje jeg ser dårlig?

Er det muligheter for å fly First hos Thai til 100 000 poeng? Slik jeg forstår det må man klare å trikse til seg stopover eller alternativt reise via BKK.

Det riktig som du sier.
Jeg har fløyet OSL-FRA-BKK-HKG for 100k poeng. Med 2 legs i F hos Thai. Det meldes også om at det går ann med en stopover i BKK uten å betale ekstra poeng.

Yep, har nettopp booket OSL – FRA – ICN – HKG (layover) – BKK (stop) – LHR – OSL og betalt 100k.

Yep, har nettopp booket OSL – FRA – ICN – HKG (layover) – BKK (stop) – LHR – OSL og betalt 100k.

Den skulle vel vært 110K hvis du ikke byttet om destinasjon til HKG og stopover til BKK.

Jeg har også tidligere booket nord asia - europa via BKK (uten stopover der) til 100K.

Pleier alltid å ringe først for å holde bookingen, dette gjør de opp til 3 dager. Så ringte jeg inn for å bekrefte/betale, først ville damen ha 120.000 så da var det bare å ringe tilbake. Andre forsøk, 100.000 og 180 dollar i skatter.

Aha. Jeg trodde man fikk det priset før man eventuelt satte på hold, slik at hvis man fikk oppgitt 110 000 dropper man å sette bestillingen på hold og ringer tilbake for å starte helt på nytt. Er jo veldig greit hvis man kan sette på hold uansett og få det priset flere ganger i stedet.

Er det noen i Oslo-området som kunne vært så greie å hjulpet meg med telefoneringen til US i bytte mot øl, har tenkt mye på en HKG tur og First hos Thai ser bra ut også!

Ser for meg å dra 17 mai helga..

Siden så mange flyr OZ FRA-ICN-FRA vil jeg komme med litt viktig info.

Siste halvåret har de brukt 744 Combi, HL 7421 og HL 7423 annenhver dag. De to eneste combi med F. De har også to non-combi 744 med F også.

Den har 10 F seter..

Siste tre dager har det vært 772ER !! Regner med de bruker de som er nyinnredet med 8 F uten å kunne kontrollere dette. Ser reg'en på Frankfurt Airport, men har ikke funnet en ny liste med seating map...

Uansett to F seter mindre... Men det holder nok. De fire gangene vi har fløyet har det vært 4-6 foran.

Men et lite spørsmål, vil to mindre ha noen innvirkning på antall tilgjengelige DM seter ????

Siden så mange flyr OZ FRA-ICN-FRA vil jeg komme med litt viktig info.

Siste halvåret har de brukt 744 Combi, HL 7421 og HL 7423 annenhver dag. De to eneste combi med F. De har også to non-combi 744 med F også.

Den har 10 F seter..

Siste tre dager har det vært 772ER !! Regner med de bruker de som er nyinnredet med 8 F uten å kunne kontrollere dette. Ser reg'en på Frankfurt Airport, men har ikke funnet en ny liste med seating map...

Uansett to F seter mindre... Men det holder nok. De fire gangene vi har fløyet har det vært 4-6 foran.

Men et lite spørsmål, vil to mindre ha noen innvirkning på antall tilgjengelige DM seter ????

Tror ingen av de 772ER som har flydd til FRA siste dagene har F, kun C.

Dagens er HL 7597, to dager siden HL 7595, hvis noen kan sjekke...:spin

Har nå funnet en spennende reiserute lignende Robbiedeluxe. På ANA-tool kommer det opp at det kreves 160.000 miles. Kan det stemme? Og isåfall, er det muligheter for å få den ned i 100.000 med riktige sales-agenten?

Og, når det kommer opp RQ under f.eks. en firstclass-flight, er sjansen stor for at flighten vil være med first?

Dagens er HL 7597, to dager siden HL 7595, hvis noen kan sjekke...:spin

Så om man bestiller en flight med OZ kan man altså risikere downgrade til C... Det er kjekt å vite. Nå er ikke noe slikt 100% garantert uansett, men om driver med en flåtebingo så er det dumt om man har betalt miles for F og særlig når det er på en lang leg som FRA-ICN nettopp er. Men om det skjer på vei fra EU så gjelder vel EU reglene og de gjelder vel også for bonusbilletter også.

Last edited:

Så om man bestiller en flight med OZ kan man altså risikere downgrade til C... Det er kjekt å vite. Nå er ikke noe slikt 100% garantert uansett, men om driver med en flåtebingo så er det dumt om man har betalt miles for F og særlig når det er på en lang leg som FRA-ICN nettopp er. Men om det skjer på vei fra EU så gjelder vel EU reglene og de gjelder vel også for bonusbilletter også.

Veldig veldig merkelig at de selger F billetter når det er bingo om man får F eller C kabin?

Jeg står på trappene for å bestille en OZ F tur, men dette gjorde det jo ikke noe enklere!!

Er det noen i Oslo-området som kunne vært så greie å hjulpet meg med telefoneringen til US i bytte mot øl, har tenkt mye på en HKG tur og First hos Thai ser bra ut også!

Send meg en PM.

Har nå funnet en spennende reiserute lignende Robbiedeluxe. På ANA-tool kommer det opp at det kreves 160.000 miles. Kan det stemme? Og isåfall, er det muligheter for å få den ned i 100.000 med riktige sales-agenten?

Og, når det kommer opp RQ under f.eks. en firstclass-flight, er sjansen stor for at flighten vil være med first?

Selskapser i *A har ulike uttakstabeller. Så for noe US vil ha 100' vil SAS ha 190' mens LH kanskje 240'. Så hva som står på ANA spiller ingen rolle om du ønsker å betale med US DM, SAS EB, LH M&M etc. Du må kun se på sonene. RQ-betyr request, i teorien skal det finnes plass men dette må requestes manuelt før den returnerer som HK (hold confirmed). Men om det er LX du ser så bare glem det :)

Hvor har du dette fra? Selv om de bytter maskin er det alltid F ombord, vel?

Hvor har du dette fra? Selv om de bytter maskin er det alltid F ombord, vel?

OZ har fire forskjellige innredninger på sine 777ER, hvorav kun én har F/C/Y, de tre andre C/Y.

Har lest tripreports her på forumet om reise som er besilt med 74E (som har F) hvor det har vært maskinbytte til 777ER uten F, dog var dette intra Asia. Meget kjipt om dette også forekommer på ICN - FRA.

Back