USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Da ble det tur. Var heldig og fant en reise.
OSL-BRU med SN i C
BRU-BKK med TG i F
BKK-MNL med TG i C

Retur:
MNL-ICN OZ i C
ICN-FRA OZ i F
FRA-OSL SK i C

Hvor mange poeng kostet det?

Har noen poeng hos Eurobonus og Qatar, er det mulig å overføre disse til US Airways?

Hvor mange poeng kostet det?

Har noen poeng hos Eurobonus og Qatar, er det mulig å overføre disse til US Airways?

Det var vel US Dividend Miles som ble brukt, og da koster det 110 000 miles.
Hadde man brukt Eurobonus hadde det kostet 180 000 poeng.

Jeg har ikke hørt om noen selskaper som lar deg overføre poeng over til andre selskaper, så svaret på det er nok nei.

BF:cool2

Står i guiden "Til a begynne med ser det ut som man ikke kan se seter pa resten av Star Alliance pga for fa miles, ta det med ro, man ma forst lete opp awardseter pa ANA pa en random routing og vips er det en liten knapp hvor det star use star alliance partner airlines. Gratulerer, liten omvei, men du har na sa a si fri tilgang til hele Star Alliance.
ANA sin hjemmeside finner du her. "

Jeg finner ikke en slik knapp, noen som kan gi en mer spesifikk beskrivelse?

Edit:
Ok, fant knappen, men den er gråa ut. Så står det at jeg skal søke på en random routing, men uansett hva jeg prøver ender jeg opp med feilmeldingen "*We are sorry to inform you that there are no applicable direct or connecting flights. (W_B43)"

Edit2:
Fikk det til.

Edit3:
Siden jeg begynner å bli veldig fristet til å bestille nå, har jeg noen (flere) spørsmål.

Hvis jeg f.eks. har lyst å fly TRD-FRA må man jo mellomlande i CPH, OSL eller tilsvarende. Regnes da dette som 2 flighter uansett?

Er det noe i veien med følgende rute:
Utreise: OSL-FRA-JNB
Hjemreise: JNB-NBO- Mer enn 24 timers stopp - CAI -Mindre enn 24 timers stopp, men forhåpentligvis så nærme 24 timer som mulig - FRA - OSL
Eller denne:
Utreise: OSL-FRA-HKG-ICN
Hjemreise: ICN-TPE-PVG-ZRH-OSL

Last edited:

Da er også AKL-APW T/R i C klasse booket. Totalt 30.000 miles og 219kr i tax.
Blir omlag halve prisen av hva reisen hadde kostet om jeg hadde bestilt igjennom Air New Zealand

Du kan forhåndsbestille mat på TG. Ikke ta hummern sier jeg bare! Var ikke spesielt imponert over biffene de hadde på F heller. Kanskje bedre å gå for en Thai curry eller noe om du liker det. Derimot var Biff med peppersaus på C fra BKK til MNL meget bra. Og passet greit inn selv om de andre spiste frokost, hehe.

God tur!

Oi, jeg er absolutt klar for en biff i stedet for frokost på BKK-MNL.
Er dette noe jeg kan bestille i C fordi jeg flyr inn i F?
Kan jeg bestille på nett eller må jeg ringe?
Hvor lang tid i forveien kan / må jeg bestille maten?

Edit: etter litt googling fant jeg ut av det :-)
Biff er herved bestilt til frokost :colgate:
Takk for tipset :)
Takk,
MB

Last edited:

Hei.( første post)

Jeg bare lurte på hvor mye poeng som er riktig hvis man flyr C klasse til USA og F klasse innenriks i USA på samme bestilling

Jeg trudde det ble 100k poeng, som det koster på C til USA.
Men han fra USAirways sa det ble 125k siden jeg ønsket å fly F innenriks i usa.

Tusen takk for en fantastisk nyttig og lærerik internettside/forum

Har du en F-reise inne i din bestilling, så regnes hele bestillingen som F. 125k er nok derfor rett.

Hei.( første post)

Jeg bare lurte på hvor mye poeng som er riktig hvis man flyr C klasse til USA og F klasse innenriks i USA på samme bestilling

Jeg trudde det ble 100k poeng, som det koster på C til USA.
Men han fra USAirways sa det ble 125k siden jeg ønsket å fly F innenriks i usa.

Tusen takk for en fantastisk nyttig og lærerik internettside/forum

men kun på 3 klasses fly, hvis det kun er Y og F, så prises F som C.

Y+ er vel ingen egen bookingklasse hos UA?

Nei, det stemmer. Y+ tilbys gratis til ua sine egne statusmedlemmer. En kan ellers kjøpe seg den ekstra benplassen ved innsjekk. Y+ er vel heller ikkke gratis selv for bookingklasse b og y lenger?

Nei, det stemmer. Y+ tilbys gratis til ua sine egne statusmedlemmer. En kan ellers kjøpe seg den ekstra benplassen ved innsjekk. Y+ er vel heller ikkke gratis selv for bookingklasse b og y lenger?
Så det vil si at det er ett 2 klasses fly og en reise i F vil prises som C ?

Domestic First vil prises som C ja, så sant det ikke finnes C på flyet.
Jeg gjorde nøyaktig det samme i sommer på DM tur.

OSL-FRA: C med LH
FRA-ORD: C med LH
ORD-HNL: Domestic F med UA ( Siden C ikke fantes på det flyet )
HNL-LAX: Domestic F med UA ( Siden C ikke fantes på det flyet )
LAX-MUC: C med LH
MUC-OSL: C med LH

Ble kun belastet poeng for C.

Men husk å ikke blande "vanlig" F med Domestic First da :)
Domestic First vil jeg si hadde samme service og nivå som Lufthansa sine langflyvninger i C hva gjelder servering, men med dårligere seter og ikke skjermer i setene.

Du kan forhåndsbestille mat på TG. Ikke ta hummern sier jeg bare! Var ikke spesielt imponert over biffene de hadde på F heller. Kanskje bedre å gå for en Thai curry eller noe om du liker det. Derimot var Biff med peppersaus på C fra BKK til MNL meget bra. Og passet greit inn selv om de andre spiste frokost, hehe.

God tur!

Hva er problemet med hummeren? Har bestilt den 3 ganger det siste året og vært kokfornøyd

Med fare for å bli anklaget av Bizflyer for å ha vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket, mener jeg også å huske at hummeren ikke var så gal.

Ber om en tjeneste... Vi begge gleder oss til øppkømming F og C med OZ..

Men akkurat nå er det 50/50 to go or postphone, endre ...

I en stressfullt hverdag håper jeg å slippe å gå igjennom alle postene her. Håper på forståelse.;)

A) Kortfattet hvordan er US og DM regler for endring, avlysing og tilbakeføring av poeng etc.

B) Kan det av- ombestilles kort innpå avreise. Kort mener jeg 4-5 dager... Da må en avgjørelse taes uansett....

Tusen takk, guys...

Ber om en tjeneste... Vi begge gleder oss til øppkømming F og C med OZ..

Men akkurat nå er det 50/50 to go or postphone, endre ...

I en stressfullt hverdag håper jeg å slippe å gå igjennom alle postene her. Håper på forståelse.;)

A) Kortfattet hvordan er US og DM regler for endring, avlysing og tilbakeføring av poeng etc.

B) Kan det av- ombestilles kort innpå avreise. Kort mener jeg 4-5 dager... Da må en avgjørelse taes uansett....

Tusen takk, guys...

Endring er 150kr/dollar alt etter flaks. Kan gjøres kort tid før avreise, gjorde det selv 3 dager før avreise sist.

Back