Da ble det tur. Var heldig og fant en reise.
OSL-BRU med SN i C
BRU-BKK med TG i F
BKK-MNL med TG i C
Retur:
MNL-ICN OZ i C
ICN-FRA OZ i F
FRA-OSL SK i C
Så får det heller være at det er en A321 med jalla biz seter mellom MNL og ICN med Asiana. Kunne tenkt meg lie flat seter på en slik nattflygning.
Så kommer det ett par spm. Tenkte å reservere seter slik at jeg og kona kan sitte i sammen.
Fikk PNR/reservasjonsnr til alle selskapene fra US.
TG-Thai funket bra, jeg fikk t.o.m opp reisen med SN - men kunne ikke forandre seter på TG/SN.
SN-Brussels : error.
SK -SAS: finner ikke bookingen, sjekk booking nr...
Asiana, kun for medlemmer, eller med billettnr. 037 billettnummeret funket ikke.
Så da har jeg tenkt til å ta en tur til OSL og snakke med Thai, Brussel, og SAS der. Regner med at billettkontorene der kan reservere seter for meg?
Og så ringer jeg Asiana i London, Ref: tidligere innlegg i denne tråden.
Så kommer hoved spm:
Jeg har fått en mail med "US airways - Confirmation Code"
hvor jeg finner ett ref no : 037 og ti tall til. Regner med at dette er billettnummeret?
Er denne mailen / billettnummeret alt jeg trenger når jeg skal sjekke inn på flyplassene?
+ eventuellt de bookingkodene til de respektive selskapene som jeg har skrevet ned selv?
Må jeg bekrefte hjemreisen igjen? Noen selskaper krever at du ringer og bekrefter at du skal hjem igjen, ellers så risikerer man at sete er solgt når man skal sjekke inn? Det er forresten to forskjellige bill.nr en ut og en hjem. Så det jo egentlig ikke noen returreise. Kun to enveis?
Er imponert over telefonservicen til US,, har ringt dem tre ganger og alle gangene har jeg kommet rett igjennom uten noe ventetid.

Det er jo ikke vanlig i disse dager når man prøver å ringe flyselskaper...
Edit : det er forresten ingen av bookingkodene som virker på checkmytrip.com
,
MB