USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Siden US ikke alltid ser de samme ledige setene som man finner på KVS tool, kan man ringe og reservere en rute, og kjøpe poeng etterpå? Det vil være kjedelig og kjøpe poeng og så ende opp med en masse poeng jeg ikke får brukt.

Reservasjon av billett i noen dager pleier (pleide) å være greit.

Nå har jeg 50K poeng her.. Noen som vet hvordan US priser en domestic multi-leg tur på poeng??

Nå har jeg 50K poeng her.. Noen som vet hvordan US priser en domestic multi-leg tur på poeng??

Var vel 50k miles på award i domestic F øst-vestkyst sist jeg sjekket, så det er såpass mye at jeg ville stått over. Da ville jeg heller sett til å kjøpe (kampanje til 30 september) flere miles for å dra lengre og bedre. Det kan enkelt sjekkes på US Airways hjemmesider hvor man kan gjøre dummy bookings med US Airways.

Da ble det tur. Var heldig og fant en reise.
OSL-BRU med SN i C
BRU-BKK med TG i F
BKK-MNL med TG i C

Retur:
MNL-ICN OZ i C
ICN-FRA OZ i F
FRA-OSL SK i C

Så får det heller være at det er en A321 med jalla biz seter mellom MNL og ICN med Asiana. Kunne tenkt meg lie flat seter på en slik nattflygning.

Så kommer det ett par spm. Tenkte å reservere seter slik at jeg og kona kan sitte i sammen.
Fikk PNR/reservasjonsnr til alle selskapene fra US.
TG-Thai funket bra, jeg fikk t.o.m opp reisen med SN - men kunne ikke forandre seter på TG/SN.
SN-Brussels : error.
SK -SAS: finner ikke bookingen, sjekk booking nr...
Asiana, kun for medlemmer, eller med billettnr. 037 billettnummeret funket ikke.

Så da har jeg tenkt til å ta en tur til OSL og snakke med Thai, Brussel, og SAS der. Regner med at billettkontorene der kan reservere seter for meg?

Og så ringer jeg Asiana i London, Ref: tidligere innlegg i denne tråden.

Så kommer hoved spm:
Jeg har fått en mail med "US airways - Confirmation Code"
hvor jeg finner ett ref no : 037 og ti tall til. Regner med at dette er billettnummeret?
Er denne mailen / billettnummeret alt jeg trenger når jeg skal sjekke inn på flyplassene?
+ eventuellt de bookingkodene til de respektive selskapene som jeg har skrevet ned selv?

Må jeg bekrefte hjemreisen igjen? Noen selskaper krever at du ringer og bekrefter at du skal hjem igjen, ellers så risikerer man at sete er solgt når man skal sjekke inn? Det er forresten to forskjellige bill.nr en ut og en hjem. Så det jo egentlig ikke noen returreise. Kun to enveis?

Er imponert over telefonservicen til US,, har ringt dem tre ganger og alle gangene har jeg kommet rett igjennom uten noe ventetid. :D
Det er jo ikke vanlig i disse dager når man prøver å ringe flyselskaper...

Edit : det er forresten ingen av bookingkodene som virker på checkmytrip.com
,
MB

Last edited:

Sliter litt med hjemturen. I følge US Airways går det ingen flight ifra BKK til BRU den 8/12. Men både KVS og Thai viser en flight som går ifra BKK 00.30. Kan det være at den går så tett ved midnatt at de må søke på 7/12?
Forøvrig fikk jeg ikke lov til stopover i SYD, men det får jeg booke som egen award.

Vedr. OZ har jeg ringt London etter kontortid, får en hyggelig dame i Seoul som fikser alt med OZ ref. ;) .

Da ble det tur. Var heldig og fant en reise.
OSL-BRU med SN i C
BRU-BKK med TG i F
BKK-MNL med TG i C

Retur:
MNL-ICN OZ i C
ICN-FRA OZ i F
FRA-OSL SK i C

Så får det heller være at det er en A321 med jalla biz seter mellom MNL og ICN med Asiana. Kunne tenkt meg lie flat seter på en slik nattflygning.

Så kommer det ett par spm. Tenkte å reservere seter slik at jeg og kona kan sitte i sammen.
Fikk PNR/reservasjonsnr til alle selskapene fra US.
TG-Thai funket bra, jeg fikk t.o.m opp reisen med SN - men kunne ikke forandre seter på TG/SN.
SN-Brussels : error.
SK -SAS: finner ikke bookingen, sjekk booking nr...
Asiana, kun for medlemmer, eller med billettnr. 037 billettnummeret funket ikke.

Så da har jeg tenkt til å ta en tur til OSL og snakke med Thai, Brussel, og SAS der. Regner med at billettkontorene der kan reservere seter for meg?

Og så ringer jeg Asiana i London, Ref: tidligere innlegg i denne tråden.

Så kommer hoved spm:
Jeg har fått en mail med "US airways - Confirmation Code"
hvor jeg finner ett ref no : 037 og ti tall til. Regner med at dette er billettnummeret?
Er denne mailen / billettnummeret alt jeg trenger når jeg skal sjekke inn på flyplassene?
+ eventuellt de bookingkodene til de respektive selskapene som jeg har skrevet ned selv?

Må jeg bekrefte hjemreisen igjen? Noen selskaper krever at du ringer og bekrefter at du skal hjem igjen, ellers så risikerer man at sete er solgt når man skal sjekke inn? Det er forresten to forskjellige bill.nr en ut og en hjem. Så det jo egentlig ikke noen returreise. Kun to enveis?

Er imponert over telefonservicen til US,, har ringt dem tre ganger og alle gangene har jeg kommet rett igjennom uten noe ventetid. :D
Det er jo ikke vanlig i disse dager når man prøver å ringe flyselskaper...

Edit : det er forresten ingen av bookingkodene som virker på checkmytrip.com
,
MB

Høres jo ut som en super reiserute det der!

OZ 321 er da ikke så gal. De har biz seter foran. 2-2 seating. Trodde de stort sett brukte A330 på den ruta?

Det med setereservasjoner kan være fordi du får et billettnr for hele turen fra US, i tillegg må du be om SN reservasjonsnr, TG reservasjonsnr og SK reservasjonsnr for at de skal finne din reservasjon og reservere seter til deg.

Du kan forhåndsbestille mat på TG. Ikke ta hummern sier jeg bare! Var ikke spesielt imponert over biffene de hadde på F heller. Kanskje bedre å gå for en Thai curry eller noe om du liker det. Derimot var Biff med peppersaus på C fra BKK til MNL meget bra. Og passet greit inn selv om de andre spiste frokost, hehe.

God tur!

BF:cool2

SAS får du trolig ikke valgt seter da de ikke vil klare å finne bookingen. Uansett er det neppe noe problem da de klarer å seate dere ved innsjekk i MNL (eller worst case ICN) og dere får da to seter ved siden av hverandre. Så med mindre du vil bruke masse tid til trolig ingen nytte hadde jeg droppet den innsatsen.

Da jeg reiste med OZ kom heller ikke de opp i checkmytrip så ingenting å bekymre seg over. Med X antall flyselskaper fordelt på Y systemer kommer aldri alt opp overalt ;)

Etter mye frem og tilbake ble det følgende bestilt til 110.000 poeng(!!!!)
SK OSL-CDG Biz
TG CDG-BKK First
TG BKK-SYD First
AZ SYD-AKL Biz(dest)
AZ AKL-SYD Biz
TG SYD-BKK First(stopover)
TG BKK-BRU First
SK BRU-OSL Biz

Altså totalt 110.000 poeng (YMMV) og 1472kr i tax

Last edited:

SK OSL-CDG Biz
TG CDG-BKK First
TG BKK-SYD First
AZ SYD-AKL Biz(dest)
AZ AKL-SYD Biz
TG BKK-BRU First
SK BRU-OSL Biz

Når går turen og hvilke flytyper?

SK OSL-CDG Biz
TG CDG-BKK First
TG BKK-SYD First
AZ SYD-AKL Biz(dest)
AZ AKL-SYD Biz
TG BKK-BRU First
SK BRU-OSL Biz

Noen idé hvorfor dette ikke kom på 150 000 poeng gjenfør US sin Airline partners award travel chart?

Og hva gjør AZ (=Alitalia) i de traktene der?

(Kanskje du mener NZ?;) )

Last edited:

Avreise 19/11 hjem 11 des. I AKL ifra 21/11 til 7/12 men blir nok en DM tur til en sydhavsholme i tillegg. og 3 dager i BKK på vei hjem.
TG er 773 CDG-BKK og BKK-BRU og B-w744 BKK-SYD T/R. NZ er B763.

Edit: PSC TOS: Selvfølgelig ;) Første agenten jeg snakket med sa 150K og satte res på hold,men da jeg ringte for å forandre klasse til First på flightene BKK-SYD T/R så sa agent #2 at det var 110K. Dro raskt opp kredittkortet og fikk bekreftet reisen. De har trukket 110K fra kontoen så fortsatt litt igjen :)
Så selv om LH og LX døra ser stengt ut er det fullt mulig å få mye for 100% bonus kampanjene

Last edited:

Avreise 19/11 hjem 11 des. I AKL ifra 21/11 til 7/12 men blir nok en DM tur til en sydhavsholme i tillegg. og 3 dager i BKK på vei hjem.
TG er 773 CDG-BKK og BKK-BRU og B-w744 BKK-SYD T/R. NZ er B763.

Edit: PSC TOS: Selvfølgelig ;) Første agenten jeg snakket med sa 150K og satte res på hold,men da jeg ringte for å forandre klasse til First på flightene BKK-SYD T/R så sa agent #2 at det var 110K. Dro raskt opp kredittkortet og fikk bekreftet reisen. De har trukket 110K fra kontoen så fortsatt litt igjen :)
Så selv om LH og LX døra ser stengt ut er det fullt mulig å få mye for 100% bonus kampanjene

Fxxn så heldig. Dette må da kompensere for å ikke få Stopover i SYD. Gratulerer, dette var en flott award!

Back