USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Det burde være et marked for å selge bookinghjelp som konsulenttjeneste her, regner med at vanlige reisebyråer ikke vil gjøre denne typen bookinger...

Lufthansa har som sagt strupet tilgjengeligheten på bonusbilletter i premiumkabinene, men last minute booking bruker å fungere bra på Lufthansa. De slipper ofte to-tre dager på forhånd. Jeg vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener med det byrået som booker for deg for det er US Airways som booker for deg. Selv bruker jeg nå KVS tool for å sjekke tilgjengelighet.

Jeg mener bookyouraward jeg bladde meg litt tilbake i tråen for å finne ut hva "byrået" het. Er det større sjanse å få Roundtrip LH om jeg booker via dem? De bruker vel ikke noe mer avansert en KVS Tool? JEg gidder ikke betale 150 USD på noe jeg klarer selv ;)

Dette spørsmålet gjelder både DM booking og streik så visste ikke om det var riktig å legge det her, flytt gjerne dersom feil.

Dersom det blir streik og flyselskaper åpner for å booke om.
I mitt tilfelle DM billett i klasse I for hele familien med Lufthansa og connection i Frankfurt.

Dersom Lufthansa åpner for re-booking i forbindelse med streik.
Kan jeg da kontakte Lufthansa med Lufthansa booking nummer, eller MÅ jeg forholde meg til US Airways siden dette er en DM billett ?
Og må jeg i så fall da betale gebyret til US Airways for change uansett ?

Noen som har prøvd og ringe uten å finne flights på forhånd? Er veldig flexibel. Vil ha en tur for 2 i C til Hawaii 14-20 dager i okt/nov/des

Jeg forsøkte via innlogging på ANA sin hjemmeside å søke på mulige routings for å bruke de 100 000 miles jeg kjøpte på et tidligere "salg" fra US Airway.

Får imidlertid følgende info på hjemmesiden til ANA : "The Partner Flight Award search function is only available for passengers who have a certain level of mileage."

Flere som har sett denne ? Siden jeg aldri har fått registrert miles i ANA Mileage Club gjør vel dette i praksis søkeverktøyet ubrukelig for det aktuelle formålet...eller er det jeg som ikke har funnet korrekt søkeverktøy på siden ?

Bruk UA award... Første siden på deres web... OBS: Er det mixed cabin sjekk nøyere..

Jeg forsøkte via innlogging på ANA sin hjemmeside å søke på mulige routings for å bruke de 100 000 miles jeg kjøpte på et tidligere "salg" fra US Airway.

Får imidlertid følgende info på hjemmesiden til ANA : "The Partner Flight Award search function is only available for passengers who have a certain level of mileage."

Flere som har sett denne ? Siden jeg aldri har fått registrert miles i ANA Mileage Club gjør vel dette i praksis søkeverktøyet ubrukelig for det aktuelle formålet...eller er det jeg som ikke har funnet korrekt søkeverktøy på siden ?

Du må trikse litt for å få det til uten poeng. Huskerr ikke hvordan, men det er beskrevet på dette forumet om du leter litt.

Da var kontoen 110 000 miles fattigere.

Da det ikke er like lett som for et år siden å finne spennende ruter, måtte jeg nøye meg med en ganske enkel rute. Men destinasjonen er vertfall litt spennende, nemlig Kathmandu.

Følgende ble booket uten noe som helst problem og 137 USD i avgifter:

SVG-FRALH CR7 C
FRA-BKKTG 77W F
Stopover
BKK-KTMTG 772 C
Destinasjon
KTM-BKKTG 772 C
BKK-FRA TG 747 F
FRA-SVG LH CR7 C

Så, hva skal jeg i Kathmandu, tja, si det. Men har nå reservert billetter med DrukAir til Paro. Så dermed får jeg sett dette lukkete landet også

Bruk denne:

http://beta.awardtravelr.com/

Da har jeg booket min første awardflight i vinter med US Airways takket være gode råd på forumet her.

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F (A380)
CDG-OSL SK836 C

Det hele kom på 100.000 poeng pluss 175,44 USD (125.44 USD/taxes + 50 USD bookinggebyr).

Da har jeg booket min første awardflight i vinter med US Airways takket være gode råd på forumet her.

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F (A380)
CDG-OSL SK836 C

Det hele kom på 100.000 poeng pluss 175,44 USD (125.44 USD/taxes + 50 USD bookinggebyr).

Gratulerer med en velvalgt reiserute uten klaging og overdrevent nervøsitet! :up:

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F (A380)
CDG-OSL SK836 C

Fikk du virkelig booket SQ med DM miles??? Trodde ikke det hvar mulig??? Når jeg søker på ledighet i kvs tool til SIN med SQ så står det markert med spørsmålstegn og ikke + eller -.

50usd i booking gebyr, er det noe nytt? det betalte ikke jeg for et par uker siden da jeg booket.

Fikk du virkelig booket SQ med DM miles??? Trodde ikke det hvar mulig??? Når jeg søker på ledighet i kvs tool til SIN med SQ så står det markert med spørsmålstegn og ikke + eller -.
man kan booke C i Sq, men de blokkerer flighter med ny business (77w, 380).
Jeg har en tur snart PVG SIN der de satt inn 77W etter at jeg bestilte, så på den måten får jeg prøvd ny C.

Intra Asia er null problem med SQ, men det er mye gammelt ræl, men av og til nye biz. SIN-NRT kan du bare glemme

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F (A380)
CDG-OSL SK836 C

Flott reiserute - og bra du slapp unna med kun 100k DM. Dette koster jo egentlig 110k siden du er innom SE Asia :p

Flott reiserute - og bra du slapp unna med kun 100k DM. Dette koster jo egentlig 110k siden du er innom SE Asia :p

Det ble et par telefoner før jeg kom til riktig konsulent som kunne "selge" meg reiseruten til Nordasia-pris. Når jeg kom til de som sa det kostet 110.000 sa jeg at jeg måtte kjøpe flere poeng og ringe opp igjen. Heldigvis kom jeg til en konsulent som så på HKG som destinasjon, og de andre stoppene, SIN og BKK som nødvendige stopp for å komme hjem. :)

OSL-FRA LH861 C
FRA-ICN OZ542 F
ICN-HKG OZ721 C dest
HKG-SIN SQ859 C
SIN-BKK SQ974 C stopover
BKK-CDG TG930 F (A380)
CDG-OSL SK836 C

Hmm nar jeg leser dette fikk jeg lyst til a booke en ny US DM tur, jaja tilbudet har gatt ut for denne gang, men tar vel neppe mer enn 3-4 maneder for det kommer et nytt 100% tilbud. Men bra du fikk booket det sa godt og sa enkelt. Og sa lange US tjener penger pa dette (vel hvor mye koster det dem a putte 100k miles pa kontoen til folk?) vil de fortsette med disse tilbudene.

Back