USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Selvfølgelig er dette en god deal tatt i betraktning hvor mye F faktisk koster om man betaler fullpris uansett selskap. Man kan jo også ha mange kreative routinger som gjør at prisen fort skyter i været selv med eco billett. I tillegg så er det også gode betignelser på billetten.

Jaja, vi røk på en poengkjøpssmell igjen her :p Ny tur under planlegging.

No har eg lyst til å prøve dette før det eventuelt skulle forsvinne.

Er det framleis sånn at ein kan få F hos LH/LX om ein er litt spontan? Blir det færre tilgjengelege seter i løpet av sommaren, eller er det kanskje motsatt?

Er det framleis sånn at ein kan få F hos LH/LX om ein er litt spontan? Blir det færre tilgjengelege seter i løpet av sommaren, eller er det kanskje motsatt?

Det er det ingen som vet, og de lærde strides om det. Jeg har selv poeng på konto (pga. en tidligere kansellering) som jeg "sliter" litt med å få brukt nå (jeg gidder ikke reise bare for å reise, og kan ikke hive meg på flyet hver dag). Er man fullflex på både tid og sted så er vel risikoen mindre, men glansdagene når det var lettere å finne ledig F til Asia enn kr. 399 til Bergen er forbi ser det ut som.

Har satt opp regneark med JJ + LH's avganger FRA-Søramerika f.o.m. i dag og til ultimo april 2013 iht. ANA-Tool, og det ser ut til å herske liten tvil om at ikke bare F-tilgang har blitt vanskeligere siste året, men C også.

Bortsett fra avganger de kommende dagene (hvor man kan få 2 av de 8 F-setene i LHs 744 på en rekke avganger) er det i stor grad svart hav. FRA-GRU har ikke et eneste C-sete tilgjengelig fram til april 2013.

FRA-EZE har sporadisk tilgang og greit fra mars/april 2013 (ofte minst 4 seter), men mye mindre enn i fjor.

Y-klasse finnes det mere av, og man kan jo spare etpar tusen på å kjøpe disse for poeng ift å kjøpe regulær billett på samme fly (men man mister sef. bonus nok til en Norden-tur omtrent).

Last edited:

OZ eller LH First ICN - FRA? Hva er best?
Regner ikke med nye First med LH, er vel liten mulighet for det. Da blir vel kanskje OZ bedre?

Vel, vanskelig å si , LH er excellent, MEN må jeg velge så blir det OZ, men mitt nick sier mye... Har hatt begge til ICN...

Øppkømmings på onsdag har vi LH ut og OZ tilbake... Oktober til MNL har jeg valgt OZ begge veier.. Frivillig... OZ er herlig..

Hvordan er TG F mellom FRA-BKK? Er det 773 private suites? :)

Vel, vanskelig å si , LH er excellent, MEN må jeg velge så blir det OZ, men mitt nick sier mye... Har hatt begge til ICN...
Har også prøvd first hos begge og vil også anbefale Oz, det jeg syntes var best hos LH var pysjamasen og underholdningssystemet.

Ha, ha, pysjen hos LH hadde rett størrelse, mens OZ hadde Asian XL:headbang

Forresten nå har LH tilbud i F på deres web...det forstår jeg godt siden "vår gjeng " fyller opp plassene med DM poeng...

Fortsatt er fruen og meg de eneste som har reservert sete MUC NRT til onsdagen...:drunk:

Jeg tenker også på å dra til å kjøpe for meg og fruen. Men usikkerheten er om man "finner" noe billetter til et sted man vil innenfor gitte tidsrammer..100K holder vel til Amerika og afrika ?? Hva med Hawaii eller down under?? Noen som vet poengkrav eller tilgjengelighet der??

Jeg tenker også på å dra til å kjøpe for meg og fruen. Men usikkerheten er om man "finner" noe billetter til et sted man vil innenfor gitte tidsrammer..100K holder vel til Amerika og afrika ?? Hva med Hawaii eller down under?? Noen som vet poengkrav eller tilgjengelighet der??

Poengkrav finner du på http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157
Tilgjengelighet finner du ved hjelp av ana-tool eller KVS, se http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91157

Du kan også ta en titt på United... Award.. Tror det stemmer godt overens med KVS etc...

Kan ikke tenke meg at du finner 4 ledige seter i F på samme fly,spesielt ikke med ANA. Kanskje du får 2 ledige på samme fly nærmere avreise. Tror du kanskje må jekke ned forhåpningene om F til alle samtidig. Om dere kan spre dere på flere forskjellige fly er nok sjansen til F større.
KVS er et av flere hjelpemiddel som funker,andre er Expertflyer og søkemotorer for awardreiser til Contin......øhhh United :p
Som du leser av tidligere poster, så slippes det gjerne flere awardseter rundt en til to uker før avgang.
Så spørs det om Hawaii via Asia godtas som rute......

Edit; hvilke datoer fant du 4 ledige F-seter,og hvilket selskap ? Kan du ta en print-screen......?

LH viser faktisk opp til 4 ledige "Nå-er-det-mindre-enn-tre-uker-til-avgang"-O/F-seter (av totalt 8 i 2. etg på 744) i ANA-Tool, se skjermbilder. Alle de aller nærmeste dagene har 3 seter på akkurat den ruten jeg sjekket. Hos SK EB booking kunne jeg bestille f.eks. 3 O-seter 13. juni. Men de er tydeligvis blokkert (kun) hos US, der så de ingen av dem.

Attachments

• 2012_06_04_LH510.jpg
    2012_06_04_LH510.jpg
    115.2 KB · Views: 326
  • 2012_06_18_LH511.jpg
    2012_06_18_LH511.jpg
    119.5 KB · Views: 326
  • 2012_06_05_LH510.jpg
    2012_06_05_LH510.jpg
    116.9 KB · Views: 322
Last edited:

Forresten nå har LH tilbud i F på deres web...det forstår jeg godt siden "vår gjeng " fyller opp plassene med DM poeng...

:

Jepp, Lufthansa har hundrevis av avganger med F ombord hver eneste dag og denne gruppen på 30 fyller disse opp med DM poeng :rolleyes:

Tror ikke LH er så dumme at de har en First Class dersom det ikke er noen som kjøper seter der.

Salg har man ofte i F og C på sommeren da forretningsreisende ikke reiser så mye

Da har jeg akkurat svidd av 90.000 poeng på årets juleferie i biz, med bl.a. LX fra ZRH til PEK og en meget spennende tur med TGs A380 fra BKK til FRA :wow: Så da blir det et par dager i Hong Kong, og ti dager på en eller annen øy i Thailand.

Det var hakket mer tungtvint å bestille denne gangen, sammenlignet med i september i fjor. Først ringte jeg ringte det norske nummeret i går for å lese opp min ønskede reiserute, men ble bedt om å ringe igjen i dag for å få den bekreftet. Faktisk måtte jeg ringe tre ganger i dag før de endelig kunne bekrefte og de kunne ta imot kredittkortnummeret mitt. Det var litt nervepirrende siden utvalget rundt juletider er heller dårlig. Men det ordnet seg til slutt :fly

Jeg synes også at det ser ut som det er mindre og mindre seter ledige i både C og F så spørsmålet er vel hvor lenge USAirways kommer til å få lov til å selge poeng billig på denne måten. Jeg synes forøvrig at både SQ og LH burde åpne opp for kjøpe av seter i F og C. Det kunne gjerne ha kostet mer poeng for å fly SQ enn SK men det burde iallefall være tilgjengelig...men det er nå bare min mening ;-)

Back