USAirways bonusprogram (del 3) (Star Alliance)

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Jeg fikk plass 9 februar til NRT. Jeg gleder meg noe SYKT til å prøve First på A380 :D Det er nesten ingen LH F lengere inn i fremtiden en såvidt 2 uker ;) Derfor bestillte jeg swiss tilbake igjen fra HKG.

Airbus 380 i F er knallbra saker. Diger fugl og mindre støy. Men bruker laaang tid på å ta av. ;)

Det er også endel rot med setereservasjoner for disse bonusreisene. Fikk idag igjen en skremmende mail om at jeg måtte ringe dem, en flight var flyttet 5 minutter. Jeg tok en titt på setereservasjonene som vistes på sidene til US Airways:

-Hos LH var begge setereservasjonene endret til dårligere seter.
Jeg gikk inn hos LH hvor jeg så det samme og endret setene tilbake.
Hvorfor flyttet de meg når setene jeg ville ha fortsatt var ledige, og skal forresten de som fly en klasse med bonusflighter flyttes til fordel for de som betaler?

-HOS OZ var setereservasjonen borte for den ene flighten.
Hos flyasiana.com er denne flighten fortsatt der med riktig sete, men den andre flighten er helt borte. Må muligens kontakt kundeservice hos Asiana for å sjekke dette.

-Hos SAS hadde jeg plutselig fått en setereservasjon, selvsagt en som jeg ikke ønsket.
sas.no feiler fortsatt og gir meg kun en blank side om jeg prøver se reservasjonen der.
Får ikke endret det via lufthansa da reservasjonskoden kun har 5 tegn.

Enkelt skal det ikke være. Når man først har fått til en reservasjon av en slik rundtur på første klasse skal ikke opplevelsen derifra være førsteklasses? Jeg synes det bare er rot og uklarheter.

Last edited:

Enkelt skal det ikke være. Når man først har fått til en reservasjon av en slik rundtur på første klasse skal ikke opplevelsen derifra være førsteklasses? Jeg synes det bare er rot og uklarheter.

Ut fra hva du betaler for reisen så har du ingen grunn til å klage. US er litt jalla, men hva gjør det når man betaler 10% av hva produktet egentlig koster??

Igjen, det bør deles ut valium sammen med poengene, for maken til nervøs gjeng som skriver i denne tråden har jeg aldri sett ;)

Igjen, det bør deles ut valium sammen med poengene, for maken til nervøs gjeng som skriver i denne tråden har jeg aldri sett ;)

Tja man kan fort bli nervøs når det dukker opp kryptiske koder som CNTRL osv, skjer jo ikke det når man betaler billetter den vanlige veien. :p
Selv bekymrer jeg meg ikke når jeg ser at referansen dukker opp på Lufthansa sine sider osv og reservasjonen har billettnummer.

Men at én av flightene plutselig forsvinner fra sidene til ett av selskapene man skal fly med er vel ikke helt normalt? Spesielt ikke om man tidligere har fått reservert sete på den flighten.

Men at én av flightene plutselig forsvinner fra sidene til ett av selskapene man skal fly med er vel ikke helt normalt? Spesielt ikke om man tidligere har fått reservert sete på den flighten.
Kommer litt anpå hva som forsvinner fra hvor. Forsvinner LX fra LX så kan man nok være bekymret, forsvinner LX-flighten fra LH-siten ville jeg bare knipset en valium til.

Har du en LH/SK/LX-billett ligger bookingen i minst fire(!) forskjellige systemer, hvorav noen prater veldig dårlig sammen. Har hatt en SK/LH/LX-kombo to ganger og hva som dukker opp hvor har vært forskjellig/tilfeldig.

Er det noe OZ rart ring OZ London med refen. Utenfor Londonkontortid blir du koblet til Korea hvor en meget hyggelig dame årner' alt ;)

Nei, men muligens best å få bekreftelse først. Hvis alt i dass ta mange valium :drunk: Ring i kveld og kom tilbake med resultat til oss i kveld...:stir

Det ordner seg alltid i 99,5% av tilfellene hva disse bonusreisene angår. Jeg ringte ikke da US sendte mail siden jeg så at alt var ok på Lufthansa sine sider (hadde bare en Lufthansa tur da) og ingenting skjedde...

Noen som har epost adressen til Asiana? Kan ikke velge sette online for 1 av mine reservasjoner (feil beskjed på Koreansk), og vil sikre at alt er i orden (vises som det er ok i Usairways.com), og at jeg og dama sitter sammen. Jeg må kanskje ringe OZ?

Noen som har epost adressen til Asiana? Kan ikke velge sette online for 1 av mine reservasjoner (feil beskjed på Koreansk), og vil sikre at alt er i orden (vises som det er ok i Usairways.com), og at jeg og dama sitter sammen. Jeg må kanskje ringe OZ?

Ring OZ og ha OZ sin PNR klar. :)

Hva er enkleste måte å kontakte SAS for setereservasjon (får ikke til å resevere hos lufthansa)? Ringe evt bruke en godt skjult mailadresse om det finnes?

Hva er enkleste måte å kontakte SAS for setereservasjon (får ikke til å resevere hos lufthansa)? Ringe evt bruke en godt skjult mailadresse om det finnes?

Det kan funke på chat om personen du møter der gidder hjelpe deg. De bør kunne finne deg i systemet med en amadeus referanse. Er imidlertid redd de vil henvise deg til reisebyrået du booked gjennom. :(

Ringe dem på vanlig nummer eller ta det på chaten, men som nevnt tidligere er det antagelig små muligheter for at de (eller noen andre) greier å fikse sete. (Jeg tok det på chaten, de ringte meg samme dag og etter to dager uten hell. Selv Amadeus-guru MOW, som frivillig kastet seg inn i kampen, måtte gi opp...)

Nå er det ikke mange timene til jeg drar på DM tur :D Det jeg lurer på er om jeg for tilgang til gull loungen(gullstua???) på OSL siden jeg flyr First til Japan? Sist gang hvar det ingen kontroll i mellom loungene. Er det vanelig?
Er det en halvtime før sjekk inn til LH stenger?

Gleder meg sykt nå :D

Skal du inn i loungen bør du sjekke inn i god tid. 30 min er alt for kort. Ikke gamble på noe.

Nå er det ikke mange timene til jeg drar på DM tur :D Det jeg lurer på er om jeg for tilgang til gull loungen(gullstua???) på OSL siden jeg flyr First til Japan? Sist gang hvar det ingen kontroll i mellom loungene. Er det vanelig?
Er det en halvtime før sjekk inn til LH stenger?

Gleder meg sykt nå :D

Det er ingen kontroll mellom gullstua og den vanlige loungen på OSL. Det er dog ikke så veldig mye mer på gullstua som er verdt å få med seg. Ville ikke ha gamblet en halvtime før, tror sjekkinn stenger 45 minutter før. First loungene og terminalen (om du er i FRA) er dog himmelske saker. Her snakker vi en Michelin restaurant vs en pølsebod om man skal sammenligne SAS loungen på OSL og first loungene til Lufthansa.

Back