He, he disse ekstra spørsmål..Da vi kom til FRA 12. DES med LH videre med UA . Ankom Z . Ble møtt av en hyggelig dame, amerikansk. Hun kom med noen morsomheter og vi svarte tilsvarende. Godkjent. På under et minutt.
Ikke et "vanlig" spørsmål... Vi så vel ikke farlige ut..:colgate::spin
I forbindelse med utveksling neste høstsemester, har jeg begynt å sondere terrenget for mulige universiteter i USA. Det har nå dukket opp ekstra informasjon som spesifikt gjelder for studenter og studentvisum til USA:
Er dette en følge av at reiseforsikringer som regel kun har dekning opp til 90 dager?
Jeg trodde studentforsikringer, for eksempel gjennom ANSA, hadde lengre dekningsperiode.
Uansett er dette noe som bidrar til at jeg i mye større grad vurderer utveksling til Europa eller Asia, fremfor USA.
Hvordan fungerer det når man skal til USA med ESTA program? Hva spør de egentlig om? Er det sånn at man bør legge inn litt ekstra tid til deres spørsmål?
Kommer veldig an på hvilken flyplass du kommer til og på hvilket tidspunkt. Noen ganger er man igjennom på noen minutter, andre ganger er det mange hundre foran i køen å det går fort 1,5 time fra man går av flyet til man er ved bagasje-karusellen. Spørsmål man kan bli spurt er hva skal du i USA? Reiser du alene,Hvordan skal du forsørge deg i USA,Hva jobber du med og er du heldig blir det en spøk som samboeren ble spurt om: Har du med noen troll i bagasjen?![]()
Hvordan fungerer det når man skal til USA med ESTA program? Hva spør de egentlig om? Er det sånn at man bør legge inn litt ekstra tid til deres spørsmål?
Du må legge inn tid til køen, ikke til selve utspørringen. Som andre har sagt så går det raskere om de ser du har vært gjennom før. Et dobesøk når du kommer ut av flyet kan raskt bety over en halvtime mere i kø. Jeg har masse stempel ved siden av mitt visum til USA (Har man besøkt for mange land så holder ikke ESTA) så sist fikk jeg kun spørsmålet "How are you?".Hvordan fungerer det når man skal til USA med ESTA program? Hva spør de egentlig om? Er det sånn at man bør legge inn litt ekstra tid til deres spørsmål?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.