dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Re: USA-tråden
Om vi snakker om den virkelige RedWood National Park langs Highway 101 så er det en solid omvei, ikke en dagstur fra San Francisco engang. Parken ligger 5 timer og 30 minutter nord for San Francisco, deler av turen er flott gjennom Sonoma, men videre nordover forbi Eureka er en blanding Finnskogen og Strømstad på Skjærtorsdag !
Her har jo jeg mye å komme drassende med:
Skal forsøke å holde meg til området - Highway 1 der dere tar Del Monte Ave inn til Monterey (har akkurat hatt lunsj i Pacific Grove (del av Monterey) videre fra Monterey langs Highway 101 (Highway 1 er stengt frem til Januar 2026 !) til Santa Barbara, hvor vi også nettopp har overnattet og hadde lunsj og middag - så her kommer det noen tanker om Hoteller (forslag) Resturanter til Middag og Frokost og Lunsj - videre trafikk tips gjennom Los Angeles 101 til 210 til 15.
Følg med
Nå er jeg over middels teknisk interessert men må allikevel få slå et slag for Hooverdam. Mener å huske at den var på en hovedvei uansett, men hvis ikke så er det verdt en liten omvei for å se den.
En tur til "Endor", dvs. Redwood national park er også verdt turen.
Om vi snakker om den virkelige RedWood National Park langs Highway 101 så er det en solid omvei, ikke en dagstur fra San Francisco engang. Parken ligger 5 timer og 30 minutter nord for San Francisco, deler av turen er flott gjennom Sonoma, men videre nordover forbi Eureka er en blanding Finnskogen og Strømstad på Skjærtorsdag !
Ble en liten forandring da vi fikk noen hint om at den nordlige ruten kan fort bli litt kjedelig og mor ville se Grand Canyon. Nå er nye ruten satt opp slik:
2 netter San Fransisco
1 natt Santa Barbara
1 natt Las Vegas
1 natt Lake Powell
1 natt Santa Fe
1 natt Oklahoma City
2 netter Austin
9 netter Cape Coral
1 natt Miami Beach
4 netter Naples
Lunch stoppene på kjøredagene blir:
Monterey
South Rim Grand Canyon
Four Corner monument
Amarillo (Twin Peaks restaurant)
Fort Worth Courtyards
Her har jo jeg mye å komme drassende med:
Skal forsøke å holde meg til området - Highway 1 der dere tar Del Monte Ave inn til Monterey (har akkurat hatt lunsj i Pacific Grove (del av Monterey) videre fra Monterey langs Highway 101 (Highway 1 er stengt frem til Januar 2026 !) til Santa Barbara, hvor vi også nettopp har overnattet og hadde lunsj og middag - så her kommer det noen tanker om Hoteller (forslag) Resturanter til Middag og Frokost og Lunsj - videre trafikk tips gjennom Los Angeles 101 til 210 til 15.
Følg med