USA-tråden

Re: USA-tråden

Noen som har erfaringer med å bruke Vividseats, for billetter til sportarrangementer i USA?

Forstår det er en slags "resale"/Finn.no sine for billetter, men ser det er veldig mye å spare der vs kjøpe NHL billetter gjennom vanlige kanaler.

Husker ikke om det var akkurat den siden jeg brukte i 2023, men brukte den eller en tilsvarende tjeneste for Yankees-kamp. Det fungerte fint og billetter dukket opp i ticketmaster-app. (Papirbilletter virker ikke, må være i ticketmasterapp når de scannes).

Inntrykk av at det var mye ubrukte sesongbilletter etc som ble tilbudt. Mye mer og bedre ledige sider tilsalgs. Ville kanskje ikke kjøpt 1000-dollar billetter der, men vi brukte det på 40-dollar.

Husker ikke om det var akkurat den siden jeg brukte i 2023, men brukte den eller en tilsvarende tjeneste for Yankees-kamp. Det fungerte fint og billetter dukket opp i ticketmaster-app. (Papirbilletter virker ikke, må være i ticketmasterapp når de scannes).

Inntrykk av at det var mye ubrukte sesongbilletter etc som ble tilbudt. Mye mer og bedre ledige sider tilsalgs. Ville kanskje ikke kjøpt 1000-dollar billetter der, men vi brukte det på 40-dollar.

Ja, litt sånn jeg tenker. Ganske stor forskjell på $35 og $135....

Noen som har erfaringer med å bruke Vividseats, for billetter til sportarrangementer i USA?

Forstår det er en slags "resale"/Finn.no sine for billetter, men ser det er veldig mye å spare der vs kjøpe NHL billetter gjennom vanlige kanaler.

Der jeg har sett er tilbudet ganske identisk med Ticketmaster's resale-tilbud, men det unntaket av at Vividseats ikke viser usolgte biletter. På ikke-utsolgte events kan du dermed risikere å betale unødvendig dyrt. Avgiftene er sammenlignbare, så jeg ser ingen fordel med å ikke bruke Ticketmaster.

Der jeg har sett er tilbudet ganske identisk med Ticketmaster's resale-tilbud, men det unntaket av at Vividseats ikke viser usolgte biletter. På ikke-utsolgte events kan du dermed risikere å betale unødvendig dyrt. Avgiftene er sammenlignbare, så jeg ser ingen fordel med å ikke bruke Ticketmaster.

Takk for tips. Ja, ser prisene er mer eller mindre like.

God morgen. Familien er nå samstemte, og 2025 blir det road-trip i USA og ænsker inspill på den tentative planen..

1. Det skal flys inn til Las Vegas eller Phoenix.
2. Første "må se" er Sedona
3. Oklahoma City
4. Dallas
5. El Dorado
6. New Orlans
7. Endestasjon Naples Florida hvor man fåt to uker ferie.

I følge Google Maps så tar hele kjøreturen ca 42 timer, så lanen er ti dager og da med to netter på stopoverene for å nyte litt.

Ka dokke trur? Det blur 7 "Nye stater" (ikke at det er noe must, men litt artig)

Noen steder som virkelig mangler på denne ruten?

RoadTrip.jpg

God morgen. Familien er nå samstemte, og 2025 blir det road-trip i USA og ænsker inspill på den tentative planen..

1. Det skal flys inn til Las Vegas eller Phoenix.
2. Første "må se" er Sedona
3. Oklahoma City
4. Dallas
5. El Dorado
6. New Orlans
7. Endestasjon Naples Florida hvor man fåt to uker ferie.

I følge Google Maps så tar hele kjøreturen ca 42 timer, så lanen er ti dager og da med to netter på stopoverene for å nyte litt.

Ka dokke trur? Det blur 7 "Nye stater" (ikke at det er noe must, men litt artig)

Noen steder som virkelig mangler på denne ruten?

View attachment 55337

Ville lagt turen lenger sør i TX. Av byene i TX er Austin den mest interessant med veldig god margin for førstegangsreisende i hvert fall. Området vest for Austin er også severdig f.eks Fredricksburg, San Angelo.

Generelt er Hill Country også fint dersom man vil ha litt resort stop med bading etc.

Og får med dere Texas BBQ, flere steder som fikk stjerne i Michelin nylig, men vært forberedt på å stå i kø....

Sikkert bare en plass dere passerer, men Albuquerque tror jeg kanskje er den minst trivelige byen jeg har besøkt i USA.

Vi tok en natt der ettersom enkelte i reisefølget har en fasinasjon for TV serien Breaking Bad, men etter å ha sett på et eller annet hus fra den serien skulle vi bare kommet oss videre. Regelrett utrivelig bysentrum, men var fine spotemuligheter fra bassengkanten på hotellet som lå ved innflyvingen til ABQ. Kjekt for de av oss som synes 737er fra Southwest snaiende over hodet er det ultimate når man skal slappe av på hotellet.

Dallas er jo et must om man er glad i nyere Amerikansk historie>JFK.

I utkanten av Fort Worth ligger Fort Worth Stockyards som er en cowboyby med tilhørendende rodeoer. Bodde på et nydelig tidsriktig hotell der med en klassing salaong.

I Arlington ligger Cowboys Stadium hvor NFL laget Dallas Cowboys spiller sine hjemmekamper dersom det passer og er av interesse. Vi var der midt på sommeren og måtte ta tiltakke med baseball på nabo stadionet, da ble inn og uflyvingen fra DFW egentlig det mest spennende for min del.

Austin som nevnes over er fort i andre enden av skalaen i forhold til Albuquerque for min del, kul by.

Ellers er jo Grand Canyon et must om man ikke har vært der, gjerne med litt tid til å uforske utover selve utsikten.

Last edited:

Sorry... plager dere igjen (dere har jo peiling... Ny rute (mer spennende byer?)

Tenkte heller kanskje å fly tul Chicago..

- Kjøre rett sørover fra ORD og finne en liten kiselig by maks to timer unna for første natten. Tips til by?

- To netter i Nashville (For mye eller for lite?)
- To netter i Memphis (For mye eller for lite?)
- Tre netter i New Orleans (For mye eller for lite?)
- En natt i Tallahasse (Må nesten da det er 12 timer fra New Orleans til Naples)

Håper dere har noen gode inspill.

Rute 2.jpg

Her har jeg faktisk innspill Sud.

Pigeon Forge. En gøyal by, med verdens største Titanic museum, hus som står opp-ned, og selveste Dollywood (som er steike fett).

Da er du heller ikke langt unna diverse områder i "Blue Rigde" hvor det er noen virkelig fin fine kjøreturer.

Her har jeg faktisk innspill Sud.

Pigeon Forge. En gøyal by, med verdens største Titanic museum, hus som står opp-ned, og selveste Dollywood (som er steike fett).

Da er du heller ikke langt unna diverse områder i "Blue Rigde" hvor det er noen virkelig fin fine kjøreturer.

Oj.. Sabla gode råd.. Har faktisk alltid hatt lyst til å besøke Dollywood. Da kan det heller bli:

- To netter i Chicago
- En natt i Cincinatti
- En natt ved Dollywood
- En natt i Memphis (For mye eller for lite?)
- To netter i New Orleans (For mye eller for lite?)
- En natt i Tallahasse (Må nesten da det er 12 timer fra New Orleans til Naples)

Oj.. Sabla gode råd.. Har faktisk alltid hatt lyst til å besøke Dollywood. Da kan det heller bli:

- To netter i Chicago

- En natt i Cincinatti

- En natt ved Dollywood

I Chicago er det heller ikke nødvendig med leiebil så de to dagene kan spares. Buss, tbane og Uber/Lyft funker. Bare stress og dyrt med parkering av leiebilen og i sentrale strøk.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Man kan fort bruke mange dager i Nashville, mye og se der. Memphis og New Orleans kan det bli vanskelig og fylle i mer enn en dag med barn.

- To netter i Chicago
- En natt i Cincinatti
- En natt ved Dollywood

Memphis: Graceland var faktisk verdt et besøk i 2009.

Er også ett luftfartsmuseum i Pigeon Forge (noe jeg ikke fant ut før vi kjørte derifra)

Sorry... Kanskje siste.. Familierådet er nesten enige nå...

Fly til San Fransisco - kjöre til Austin og fly derfra til Florida.

- Burde man da kjöre den nordlige ruten (Salt Lake City, Denver, Dallas)

eller:

- "Sörlige ruten" med Grand Canyon, Sedona osv (fem timer mer kjöring)

RUTE .jpg

eller:

View attachment 55432

Den nordlige ruten - Reno er faktisk verdt et lite besøk selv om det er lillebroren til Las Vegas. Avstikkere kan også tas til Lake Tahoe feks . selv om jeg forstår at tid er en faktor her.

eller:

View attachment 55432
Kommeranpå hva man liker - fjell, ørken, tettsteder osv osv. Den sørlige ruten er vel rimelig "støvete og flat" ifht den nordlige.

Om du sikter på den nordlige så tror jeg at jeg ville kommet meg over på I-70 fra Salt Lake til Denver, evt om du ikke må innom Denver så sikt på US-50. Litt mer fjellfølelse på de to enn I-80 (Var på en større road-trip i området der pre-covid)

Sedona, Grand Canyon er for meg hundre ganger bedre enn kjedelige byer. I 70 til SLC og deretter sørover på I 15 går rett forbi Zion og Bryce, men da må man vel til LV for og komme østover. Da er GC, Sedona og Monument Valley ting som er utrolige, men mye kjøring. Smak og behag. Hyatt har og en del glamping options i området.

Noen som har erfaring med "langweekend" konseptet på tur til USA?
Noe spesielt man må tenke på? Typ ankomst Fredag, hjemreise Mandag jeg driver å ser på.

Back