USA-shopping

Re: Usa shopping

Dette er nok litt bransjeavhengig... For ekslusive konsumentvarer som jeg arbeider med er 0% sales tax på online salg et gigaproblem, da det nesten umuliggjør å kombinere online med lokale forhandlere. Dette tror jeg er et tap for både konsument og produsent. Og så taper jo staten en masse inntekter som de vel strengt tatt kunne hatt behov for.

Helt klart. All elektronikk handles ikke direkte eller lokalt, eks. Bose, Bang Olufsen, Apple, HP eller whoever tar alle skatt og handler du feks en laptop til 2000 dollar, sparer jeg her rundt 180 dollar på å handle den fra B&H istedetfor Apple direkte eller lokalt hos en Apple forhandler. Utvalget er også mye bedre på nett hos 0 skatt utsalg grunnet høyt volum

Re: Usa shopping

Skal over dammen igjen snart, og da må jo alle 3 kolliene fylles opp slik at shopping for et år er unnagjort. Jeg pleier å kjøpe klær, sko og elektronikk. Nå sist har jeg også oppdaget Home Depot og Lowe's hvor jeg kjøper verktøy. Er det noe annet som er verdt å shoppe over there? Vil jo helst utnytte de tilmålte 96 kg til det fulle. :)

Norsk paypal i Usa?

Forsøker å handle på macys dot com og få sendt vsrene til hotellet. Får imidlertid ikke betalt med norsk kredittkort hos macy's, og heller ikke med norsk paypal. Får heller ikke opprettet amerikansk paypal med norsk kredittkort.

Noen reisevandte dom vet hvordan en kommer seg rundt dette?

Neste spørsmål er jo hvilke butikker der borte som nå godtar norske kredittkort eller norsk paypal?

Last edited:
Re: Norsk paypal i Usa?

''Orders shipped to the United States must have a
U.S. credit card billing address to be placed online.
If you'd like to ship to the United States and your
credit card has an international billing address,
please call (IDD #)+1+513-573-7912.''

Hvis de har restriksjoner på netthandel med utenlandske kort kan du prøve å ringe inn bestillingen. Når det gjelder å fysisk handle i amerikanske butikker har jeg aldri hatt problemer med norske debet- eller kredittkort. Utenlandske debetkort må imidlertid «dras» som kreditt, om du får valget på bankterminalen.

Vi hadde samme problem for et par år tilbake. Vi ringte da inn og de fikk fikset det. Litt mye fuzz.

Har du tid og mulighet anbefaler jeg heller å shoppe i butikk da du kan få bedre rabatter...

Måtte du bestille en og en vare over telefon da du ringte, eller fant de bestillingen din på en eller annen måte? Håpløst å ringe inn bestilling på 20 varer.

Utvalget og størrelser er lettere å fikse på nett enn i butikk. Så er det jo masse koder en kan bruke på nett. Spesielt på Macy's etc.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg husker ikke helt, bare vet det ble mange samtaler... men det kan jo være de har funnet en bedre løsning til nå... Egentlig helt håpløst at det er slik, eneste butikken jeg har opplevd det med.

Og de tar jo norske kort når man bestiller med levering til Norge...

Fant iallfall ut i går at en kan bruke norsk kredittkort på nett hos:
Nordstrom
Neiman Marcus (tror jeg)

Tenkte fylle på med fler butikker etterhvert.

Fant iallfall ut i går at en kan bruke norsk kredittkort på nett hos:
Nordstrom
Neiman Marcus (tror jeg)

Tenkte fylle på med fler butikker etterhvert.

Abercrombie
Sephora
Dermalogica
Gap/Banana Republic
Victoria Secret
Levis

Back