Re: USA rundt på 3 dager
Og her kommer resten av rapporten:
Torsdag
Sovna relativt tidlig så jeg var rimelig opplagt da telefonen ringte om morran. Shuttle bussen var stappfull så jeg hoppa inn i en taxi istedetfor. 2 minutter og 5 dollar fattigere var jeg fremme ved terminal 6. Et lite triks for *S og *G. Når du sjekker inn på UA eliteskrankene i terminal 6, ikke gå til venstre og ta UAs elite sikkerhetskontrollkø. Ta til høyre og ta COs kø istedetfor. Aldri kø, tar aldri mer enn et par minutter å komme seg igjennom der.
Vel ombord på 75en oppdaget jeg at det var samme kapteinen som jeg hadde hatt dagen før.. Vi hadde en lang samtale om diverse hyggelige ting og hun forklarte hva som gikk gærnt med trykkabinen i går. Hyggelig dame.
Vel oppe i luften ble det servert frokost (se bilde) Vi landet tidlig i Denver og jeg sprintet raskt til Red Carpet Club hvor møterommet var booket. Halvannen time senere var møtet over og jeg heiv meg på flyet til Oklahoma City. En gammel og sliten 733 med 8 seter i F ventet.. Vel plassert i 2D fant jeg ut at dette ble en kort flight uten annen servering enn snacks og diverse drikke.
Landet tidlig i OKC og møtte vår produksjonsparter i terminalen. Vi hadde en times lang gjennomgang og siden flyet tilbake til LA var 45 minutter sen, ble det tid til en middag.
En sent ankommen CRJ7 parkerte nesten timen sen ved gaten i OKC. Jeg var sikret en toseter på rad en i F for meg selv og det ble en behagelig nesten 3 timer lang tur med omtrent samme snackboksen jeg postet bilde av tidligere. Kameraten på andre siden av midtgangen var også tungt på GTen og i kjent skandinavisk stil (selv om mannen var amerikaner) drakk vi F tom for GT
Landet over timen sen på LAX, jeg ble hentet av en venninne utenfor Terminal 6 og kjørt til Sheraton Gateway snaue 600 meter unna terminalen der jeg raskt sjekket inn til mitt oppgraderte Club Level rom. Hoppet kjapt i dusjen og etterpå bar det igjen til Manhattan Beach. Min venninne valgte den lokale puben som hadde Burger Thursday på menyen. Alle burgere USD 6.95, øl kostet USD 2 stk. Hun påsto at de hadde verdens beste burger der, noe som ikke var langt fra sannheten. Var litt sliten slik at jeg tok kveld i 9 tiden torsdag.
Fredag
Fredag var det klart for møter i Santa Barbara på morran. Jeg tok meg en rask frokost i Club Loungen og kom meg raskt opp til vår kunde. Etter et par timers møte, bar det til LAX igjen. Denne gangen var det en CRJ200 på menyen... Klart for første en klasse flytur denne uken. Trangt og jævlig er det i disse flyene, men en flytur på ca timen overlever de fleste. Landet kl 1400 på minuttet i SMF og jeg plukket raskt opp leiebilen, en Ford Taurus – igjen.. La inn adressen til min sjef i navigasjonssystemet og etter ca. 35 minutter var jeg hjemme hos han. Han disket opp en flott middag og vi hadde et meget hyggelig og fruktbart møte utover kvelden.
Lørdag.
På tide å sette kursen hjemover. Flyet gikk knallharde 0550 fra SMF til LAX. Møtte opp i håp om å komme meg på direkteflyet til Chicago som gikk 0629. Siden jeg hadde 2 PNR, var det ikke bønn: jeg måtte via LAX.....
Vel, jenta i skranken booket meg ihvertfall om til 0900 flyet istedetfor bookede 1000 flyet. Det var ledig plass i F, fikk 2A.
Lang kø i sikkerhetskontrollen. Masse Hawaii/Mexico passasjerer gjorde det vanskelig slik at det tok halvtimen å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen..
10 minutter før avgang var jeg siste mann til å boarde. Enda et gullkorn av ei flyvertinne passet på oss denne tidlige morgen og turen tok ca. timen i enda en trang CRJ200. Etter landing på LAX bar det rett bort til RCC for en kopp kaffe og litt å tygge på. 0820 spaserte jeg bort til gaten og så at det var mange som hadde United Business printet på sine boarding pass. Kunne det være???? Jepp! Det var en internasjonal 763 med 3 klasser og jeg var trygt plassert i First Class! For de som ikke kjenner oppgraderingssystemet til UA tillater de kun å oppgradere fra betalt Y til C og fra betalt C til F. Siden jeg var på et to klasse fly originalt hadde ikke vår innsjekkingsfrøken i SMF oppdaget at jeg var NF (oppgradert F) og flyttet meg derfor fra F til F mens jeg egentlig skulle sittet i C.
Så det ble skikkelig porselen og krystall, glass med stett etc. Synd at servicen ikke er den samme som på internasjonal F, dog er cateringen bedre enn i F på 2 klasse flyene. Men en double whammie er sjelden og alltid hyggelig. Kun 6 passasjerer, 2 UA ansatte blandt disse. Tilsammen er det 10 seter i F i 763 internasjonal config Nesten helt flat seng og jeg fikk sove godt etter en god frokost og et par glass vin.
Landet kvarteret før rute på ORD og en lang uke var endelig ferdig. Rapport slutt