USA-godkjenning av Irsk AOC trekker ut - konsekvenser for Norwegian longhaul

Status
Not open for further replies.
Lurer på hvor mange fritak man kan få? Finnes det i det hele tatt noe som begrenser det?

Det norske Luftfartstilsynet er en JOKE og bryr seg kun om det kommersielle og ikke en døyt om Flight Safety dessverre ...... Men de kommer til å være de første til å peke på pilotene når det går til hæ....... og det er ikke om det skjer men når :(

Last edited:
Det norske Luftfartstilsynet er en JOKE og bryr seg kun om det kommersielle og ikke en døyt om Flight Safety dessverre ...... Men de kommer til å være de første til å peke på pilotene når det går til hæ....... og det er ikke om det skjer men når :(

De forholder seg bare til de regler de er satt til å følge. Hvor er sammenhengen til Flight Safety i denne konkrete saken med dispensasjon?

De forholder seg bare til de regler de er satt til å følge. Hvor er sammenhengen til Flight Safety i denne konkrete saken med dispensasjon?

Og mener du forøvrig at det er en rettighet å få disp?

Boeingflyer, dersom du selv jobber i kommersiell luftfart er jeg forundret at du kan uttale deg på denne måten. Er du en som betrakter dette fra utsiden betyr det ikke så mye for meg hva du mener. Etter diverse 10 år innenfor engineering - safety i bransjen har jeg ikke grunnlag for å stille meg kritisk til måten DY/DU driver på m.h.t. safety.

Unødvendig å si så mye mer enn å sitere det som står på forrige side:

Moderator

1) Skal vi prøve å holde oss sånn nogenlunde til diskusjonen, og unngå en diskusjon om hvem som mener hva, hvem som har rett til å mene hva, hvem som bør mene hva og hvem som har peiling eller er på jordet

2) Det er ryddet med grovt redskap i tråden, så endel innlegg forsvant, sikkert mange gode også

3) Tråden er stengt for natten da moderatorene skal sove, og alle for anledning til å telle til ti veldig mange ganger før man poster

God natt
/Moderator

Trafikkrettigheter m.v. - omtalt i egen tråd:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=122917

Russerne er også bekymret for ansvarsforhold ved ulykker og hendelser.

Med vedrørende utsettelsen og saken som trekker ut:
Skjønner ikke at folk kan hisse seg sånn opp over dette. Tror den vanlige mann i gata begynner å bli mett av å lese om fagforeninger og konkurrenter og deres beskyldninget i øst og vest. Når SAS-ansatte åpenlyst slenger dritt på Norwegians LinkedIn-side om longhauluniformene deres ... Har nesten ikke ord.

<mod>
Da minner vi om, for treogørtiende gang at denne (og de alle fleste andre tråder her inne) ikke handler om å overbevise andre folk til å ta sin egen side i saken, og at man ikke skal forvente horder av jublende konvertitter.

Tilsvarende minner vi også på om at det er lov å bare la ting ligge om det viser seg at man ikke er enig.

De som vil diskutere generell bruk av dispensasjon finner sine poster igjen i arbeidsforumet.

-A
</mod>

Spørsmål til MOW eller andre med operasjonell erfaring. DY flyr f.eks. OSL-BKK 2 ganger i uken og vel 3 ganger fra ARN. Disse går annenhver dag etter det jeg har forstått.

Kan det være så enkelt at årsaken til at Kjos bruker Thai crew til USA er for å unngå at de blir liggende og vente ett ekstra døgn i OSL/ARN og får "unødvendig" betalt?

Isåfall, er det kanskje grunn til å tro at etterhvert som det blir flere ruter østover slik at
det blir daglige avganger den veien fra OSL/ARN/MAD/LGW osv så blir det slutt på bruken av Thai crew vestover?
Eller med andre ord i påvente av flere fly-leveringer?

W

Last edited:
Hvem vet hvordan Kjos tenker. ;) Uansett velger han nok den mest fornuftige løsningen økonomisk sett ....

Nå som de bare flyr til sammen 5 ganger i uka til Bangkok, kunne de ikke spart noe på å legge om rutetidene slik at EI-LNA i løpet av 7 dager klarte å fly ARN-BKK-OSL-BKK-ARN-BKK-OSL-BKK-ARN osv... ?

Boeingflyer, dersom du selv jobber i kommersiell luftfart er jeg forundret at du kan uttale deg på denne måten. Er du en som betrakter dette fra utsiden betyr det ikke så mye for meg hva du mener. Etter diverse 10 år innenfor engineering - safety i bransjen har jeg ikke grunnlag for å stille meg kritisk til måten DY/DU driver på m.h.t. safety.

Tror du må lete meget lenge før du finner noen i operativ luftfart som har noe som helst positivt å si om tilsynet. Og når det gjelder NAS/NAR/NAI/CSD/CSN m.v. Har de nådd et nytt lavmål. For noen år siden så hadde de undersøkelser og feedback fra Norske piloter, de fikk så innmari mye pepper at det sluttet de rimelig kjapt med. Tilsynet er fullstendig ubrukelig og har enda til gode i sin eksistens å bidra positivt til flysikkerheten. Som nevnt tidligere, kan det bekreftes at det er utelukkende kommersielle hensyn som taes. Jeg har flydd med flere piloter som har hatt noen år innenfor veggene der, som bare rister på hodet og sier det bare er skremmende det som foregår.

Last edited:
<mod>
Tråden er stengt, men vi på bakrommet blir enig om hvem som bare permanent lempes ut av tråden, hvem som antakelig blir mottaker av en ny type røde kort (for gjentatte ganger å la være innse at alle må/kan/vil ikke på død og liv være enig med alle som mener noe annet.

Flere moderatorer er på ferie eller borte, så det kan ta noe tid.

-A
</mod>

Status
Not open for further replies.
Back