US Airways styrtet i New York

Noen flere fotos:

2009_01_15t160307_450x273_us_crash_newyork.jpg

capt.2dbd6a6f25e34de8b702b75681cf49af.aptopix_new_york_plane_in_river_nydp108.jpg

Ubekreftet at det er snakk om N106US

Utrolig hvor perfekt alt har fungert under denne nødlandingen!
Piloter og kabin crew ombord, hvorvidt nødutstyr fungerte bra, og rutinene ved slike hendelser!
Blir nesten helt rørt jeg...

Nyhetskanalen skriver at "To av flyets motorer skal ha blitt ødelagt". Skulle hatt noen insidere herfra som ekspertpanel på slike saker tror jeg...:p

Nyhetskanalen skriver at "To av flyets motorer skal ha blitt ødelagt". Skulle hatt noen insidere herfra som ekspertpanel på slike saker tror jeg...:p

:D La å merke til den der... :p

Hipp hurra for the pilots! Fantastisk prestasjon av de....

Fantastisk at det kunne gå så bra!
Her har det vært en god kombinasjon av dyktighet hos besetningen, samt nødvendig hell med omstendighetene når et slikt uhell først er ute.

Om det er N-106US så fant jeg akkurat at jeg fløy med denne maskinen inn til LGA for knappe 3 år siden ..

09-15-2006
09:45 pm
11:30 pm CLT
Charlotte
USA LGA
New York
USA
LaGuardia 876 km
1:45 h
US Airways
US1548 Airbus 320
N-106US 17c/Window
Economy
Passenger

Det går litt fort i svingene ja, på tv2 nyhetskanalen meldte de at alle de overlevende har overlevd...

Flott at det har gått så bra..:)

Siden presse og journalist jakten allerede er i gang - er det lov å komme med "hvordan gikk det med fuglen(e)" spøken? ^_^

Ryktene vil ha det til at maskinen har blitt truffet av kanadagjess.

Last edited:
Så fort jag tänker på vattenlandning så kommer TV bilderna på Etiopians 767 a fram. Det blir ju bara skrot av det planet. Kanske är Airbus 320 bättre konstruerat ? Mindre plan så klart men endå ??
Sen pratar man om att på 320 finns nån knapp som piloterna kan trycka på som gör att datorerna går in och kontrollerar landningen ?

Så fort jag tänker på vattenlandning så kommer TV bilderna på Etiopians 767 a fram. Det blir ju bara skrot av det planet. Kanske är Airbus 320 bättre konstruerat ? Mindre plan så klart men endå ??
Hvordan maskinen treffer vannet har mye å si for hvordan resten av nødlandingen går.

Utrolig at se en A320 drive med strømmen ned af Hudson River...
Gad vide hvad som hollder den oppe....Den burde jo være sunket
Hilsen
ole

Back