Når alt dette er sagt, så mener jeg dog også at det faktum at US trækker sig så hurtigt efter at SAS har annonceret OSL-EWR, indikerer at PHL-OSL måske ikke har været så god en performer som nogle gerne har villet give udtryk for.
Trist for OSL at US har besluttet at droppe PHL ruten og at DL tilsyneladende også har trukket følehornene til sig igen.
Desuden viser dette også at nok er OSL "under served" i forhold til direkte kapacitet til Nordamerika, men at flytte trafikken fra one-stop connections via CPH, AMS, FRA, LHR, CDG m.v. til direkte flyvninger er alt andet lige mere kompliceret end som så. Jeg er sikker på at både CO, SK, DL og US i sommermånederne ville kunne få fin volume på OSL-US, men det ville sætte pres på prisniveauet af flytte denne volume fra nuværende one-stop connnections.
Hellige jul....nå har jeg jammen i meg sett det også...og fra selveste PP!
Jeg går å tar meg en øl - dansk sådan! Skål PP!
Skal ta opptil flere danske grønne ikveld.:drinkDer er nu intet nyt i det jeg siger i forhold til tidligere! Jeg har altid ment at de største udfodringer for såvel CPH, ARN og OSL ligger i yield og ikke så meget i volume...
Men tag du gerne en dansk øl - så støtter du da i det mindste dansk erhvervsliv. Skål![]()
Ja, da har SAS klart å skvise ut en konkurrent allerede før de har startet opp.![]()
Noen som vet om US Airways og SAS hadde sammarbeidsavtale innenriks i Norge?
Hadde ikke code-share så vidt jeg husker, men vanlig interline-avtale som de fleste har.
Nå har vel SAS konsekvent nektet å inngå noen codeshareavtale med utenlandske selskaper som flyr IC i Skandinavia ??
De har ihvertfall code-share med Thai og Singapore, muligens noen flere også
Dagens mest useriøse kommenter...SAS er noe dritt for OSL!!
Hmmm... det var den nyheten ja...
SAS er noe dritt for OSL!!
Nå har vel SAS konsekvent nektet å inngå noen codeshareavtale med utenlandske selskaper som flyr IC i Skandinavia ??
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.