US Air - nå må du betale for kaffe og vann også

Re: US Air - nå må du betale for kaffe og vann også

Det er nettopp dette som har blitt problemet! De som ikke er altfor bereiste, ser utelukkende på pris og ikke hvilket produkt man får.

Brukerene av dette forumet vet selvfølgelig bedre, men så tilhører vi da ikke allmennheten i denne sammenheng heller.

Var dette en spøk eller ? ...............og når er man evt bereist ?

Naar det gjelder kredittkortbetaling ombord, vet jeg at Southwest og American naa er paa lista over de som ikke tar cash lengre. JetBlue startet boelgen for litt over ett aar siden

Pt er det kun kontant på US, men de kommer vel etter:
Buy a meal, a snack or any of your favorite beverages in Coach. All purchases are cash only

Saa, saa. Maa vi ikke bli revet med her. ALLE amerikanske flyselskaper tar seg betalt for alkohol paa langdistanse (bortsett fra over stillehavet der det fortsatt er gratis). Skal du over dammen med CO er det samme dealen, alkohol maa du punge ut for.

NWA tar ikke betalt enda... Fløy for 1 uke siden fra Seattle

Last edited:

Da må jeg tydeligvis takke KLM for servicen jeg fikk hos NWA:-) Bra å i blandt føle seg som en velkommen passasjer istedenfor en melkeku man skal ha mest mulig penger av.

Var dette en spøk eller ? ...............og når er man evt bereist ?

PRØVER du å være vanskelig? Det er helt klart at brukerne av dette forumet både har reist langt mer og vet generelt langt mer om luftfart enn Ola Nordmann. Det er det forumet her er for, er det ikke? Du viser jo selv din interesse for luftfart bare ved å svare i denne tråden.

For US Airways er dette stuntet selvfølgelig for å tjene (les: spare) penger. Og jeg vil tørre påstå at de fleste som reiser generelt ikke vil se på slike "goder" som for eksempel gratis alkohol når de bestiller billetten. De vil bare fra A til B til lavest mulig pris. Satt på spissen, dersom en flybillett t/r OSL-NYC koster 4500kr med US og 4600 med CO vil de fleste bestille med US fordi de er billigst. Mens andre heller vil fly CO fordi de kan tilby gratis alkohol og setter pris på denne servicen.

Satt på spissen, dersom en flybillett t/r OSL-NYC koster 4500kr med US og 4600 med CO vil de fleste bestille med US fordi de er billigst. Mens andre heller vil fly CO fordi de kan tilby gratis alkohol og setter pris på denne servicen.

Flyinteressert eller ikke, men der bomma du. Både US og CO (og AA og UA og....) selger alkohol transatlantisk ;) Over dammen er det ikke forskjell på betalingskonseptet hos US og CO, det er domestic det er forskjell.

Ja, jeg bomma, men det var da heller ikke poenget. Poenget var at brukere av dette forumet ikke alltid ser utelukkende på pris når de velger reiserute. Mellomlandinger, servering, seter, AVOD, frequent flyerprograms etc etc er ofte minst like viktig. Da spiller ofte de(n) ekstra 100 lappen(e) ofte liten rolle.

Men for folk som reiser mindre, er nettopp den lille prisforskjellen det som skal til for å velge den billigste naturlig nok. Derfor skjønner jeg godt US Airways godt!

4 er ihvertfall gjengs for de Plat kundene jeg kjenner her i US and A

Naar det gjelder kredittkortbetaling ombord, vet jeg at Southwest og American naa er paa lista over de som ikke tar cash lengre. JetBlue startet boelgen for litt over ett aar siden

Alaska, Hawaiian og Virgin America er ogsaa cash frie

SAS er også veldig flinke til å nevne strengt hvordan kredittkort er "både raskt og enkelt". Må jo også være meget, meget enklere hva bokføring angår.

På Easyjet løp de fortsatt rundt med sånn godt gammelt strykejern-opplegg........(Da er det hverken raskt eller enkelt, si...)

De regna vel med at de andre her i US and A kom til å følge etter, men det skjedde jo som kjent ikke. Bra av US Airways!

UA ogsaa, men det tar nok laaaang tid foer UA kommer etter :p

jeg tror jeg aldri har følt meg så dum, ei heller blitt latterliggjort så mye når jeg kom på en UA flight fra LHR til SFO og trodde jeg kunne betale med kredittkort. ^_^

jeg tror jeg aldri har følt meg så dum, ei heller blitt latterliggjort så mye når jeg kom på en UA flight fra LHR til SFO og trodde jeg kunne betale med kredittkort. ^_^

Skikkelig talentløst, særlig når de tar kredittkort for tax free salg på samme flightene. :angry::rolleyes:

Skikkelig talentløst, særlig når de tar kredittkort for tax free salg på samme flightene. :angry::rolleyes:

haha i know.... hadde bare 50 $ dalere og det var jo helt umulig å veksle, og kredittkortet jeg vifta med var bare enda mer "himle med øya". Artig når man velger å ta betalt for en vare at det er så lite tilrettelagt for det.

Back