Det er en magisk dato som kommer opp. 1. oktober er det 70-års jubileum for opprettelse av folkerepublikken Kina. Det vil kunne bli sett på som et tap av ansikt å ha gående en stor offentlig konflikt når dette starter.
Ser av Airlineroute.net at nå begynner de kinesiske selskapene, Thai, Spicejet, Garude, AirAsia, Jeju Air, Jin Air, Phillipines Airlines, Cebu Pacific alle å redusere på HKG
Og ned i 3 ukentlig. Skal snart nedover så jeg prøver skjønne endringene. Jeg ville tro at det er SAS-flyet som lander 14:45 som returnerer 01:00 dagen etter, men det ser ikke ut til å stemme med hvike flighter de ikke tar.SAS skærer også ned fra 5 til 4 ugentlige nu
Og ned i 3 ukentlig. Skal snart nedover så jeg prøver skjønne endringene. Jeg ville tro at det er SAS-flyet som lander 14:45 som returnerer 01:00 dagen etter, men det ser ikke ut til å stemme med hvike flighter de ikke tar.
Ser at listen stemmer med at flyene blir der halvannet døgn.Hvis listen din er riktig ser det ut som flyet står over et døgn i HKG og derved følger crewet
Men har de redusert på grunn av urolighetene? Og i så fall: hvorfor ha flyet på HKG halvannet døgn? Det ville sikkert være en fin anledning for noe litt tyngre vedlikehold, men av en eller annen grunn tviler jeg på at det vil bli gjort. Mest på grunn av urolighetene.
Eller er det en måte å sørge for at man unngår å ha crew som ender konfliktfast?
Hong Kong will allow airlines that have cut capacity into the territory — following months of civic unrest — to keep their prized airport slots through March.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.