• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

UPS

Noen som vet hvordan det er med UPS-levering i distriktene? Bor på langt inne på landet. Tar Posten over da?

Noen som vet hvordan det er med UPS-levering i distriktene? Bor på langt inne på landet. Tar Posten over da?

Her i Kristiansandsområdet er det iallfall Posten som leverer for UPS, som resulterer i at alt må via Oslo og det blir 1-2 dagers forsinkelse. DHL er det eneste som duger hvis en ikke bor i de aller største byene.

Eg bruker bare postal service...

Er ikke alltid man har et valg. Jeg ble f.eks. "ufrivillig" UPS-kunde en gang jeg svarte på en konkurranse på Twitter, og ikke ante at premien kom med UPS før sjåføren stod utenfor hos meg og ringte og lurte på om det var noen hjemme.

Ut av Norge og i Oslo er det mulig det fungerer. Men her i sørvest er det håpløst.

Litt flåsete sagt, så aner ikke UPS hva som befinner seg utafor ring 3..

En av våre tyske leverandører har litt tungt for å forstå det der, siden UPS, tydeligvis,
fungere brillefint i det aller meste av Sverige..

For det aller meste havner expresspakkene hos posten norge og da tar ting tid..

Det verste er når en bor utenfor Ring 3 og skal sende pakker med UPS. Innhenting fungerer ikke, og de har heller ikke innhentingsavtale med Posten. I stedet sender UPS ut en fraktetikett fra Posten med beskjed om å pakke inn pakka i ny/ekstra ytteremballasje, klistre på Posten sin etikett, og LEVERE på nærmeste postkontor. Så blir det sendt som servicepakke til Oslo, som tar 2-5 dager avhengig av hvor man holder til. Skal jeg sende ei pakke med UPS til f.eks. København så tar det altså fort ei uke. Med DHL så går det på under et døgn.

"Kundeservice" til UPS er også noe møl, ingen avdelinger snakker sammen, de kan motta betaling, men om man skal Ts opp kor ang faktura, må man ringe annet nummer. Mail er det akkurat det samme med, så da havner man midt mellom 2 stoler.
Selve pakkelevering foregår med Posten, så forsovet greit, da vi allikevel får Posten med pakker så si hver dag til data tid.

Er ikke alltid man har et valg. Jeg ble f.eks. "ufrivillig" UPS-kunde en gang jeg svarte på en konkurranse på Twitter, og ikke ante at premien kom med UPS før sjåføren stod utenfor hos meg og ringte og lurte på om det var noen hjemme.

Fikk du det levert på jobb? :o

Back