UPS bestiller 27 767-300F

brendas

ScanFlyer Silver
I forrige uke begynte det å svirre rykter om en større ordre for 767, og nå viser det seg at dette var sant.

UPS Places Order for 27 Boeing Freighters
Monday February 5, 8:00 am ET

LOUISVILLE, Ky.--(BUSINESS WIRE)--UPS (NYSE:UPS - News) today announced it had ordered 27 new Boeing 767-300ER freighters to support its growing package business while providing broad options for the management of its jet fleet.

The 27 aircraft will be delivered between 2009 and 2012. The value of the contract was not disclosed.

Kilde:
http://biz.yahoo.com/bw/070205/20070205005165.html?.v=1
Boeing har også kommet med news release:
http://www.boeing.com/commercial/news/2007/q1/070205b_nr.html

Med denne ordren passerer 767en 1000 ordre (så fort ordren er firm that is,) nærmere bestemt 1002, og joiner dermed 707, 727, 737, 747 og 757 i å nå denne "grensen."

Når det gjelder UPS og A380en, så er de enda i forhandlinger med Airbus.
 
Det bidre vel også til minst 3 år lengre levetid for 767 linjen som vel vil være 30år i 2012? Imponerende:exclamati
 
Originally posted by LN-MOW
Loepet er heller ikke helt kjoert for 767-tankerene ..... ^_^
En skal så absolutt ikke fraskrive 767en der nei ;)

Boeing har per i dag 27 767 som ikke er levert, mao blir det en dobling av backlogen, ikke ille :D Boeing har på dette tidspunktet en rate på 1 maskin/mnd, mao en backlog til i begynnelsen av 2009. Dog, har hørt snakk om at de skal opp i 2/mnd...
I tillegg kan det rulle ut en 767-400 i løpet av høsten :)

BTW: i løpet av denne eller neste uke ruller det ut en maskin fra Everett som vil få Dag i Houston til å smile ;)
 
Jøss, dette var overraskende og bra!

757'erne på bruktmarkedet har jo for alvor kommet i gang med konvertering, mens det har vært forholdsvis rolig for brukte 767'ere. Kan vi se en endring der i nær fremtid?
 
Naar de store 767-operatoerene begynner aa bytte dem mot 787 vil det garantert bli en del flere 767'er paa bruktmarkedet ...
 
Originally posted by LN-MOW
Militaer...??
Jupp ;)

Originally posted by BU662
Det finnes seg en stor behov for langdistanse-fly. 767en er kanskje ikke den nyeste modell, men i idagens marked ma du ta hva du kan fa tak i.
Ja, 767 er(blir) nok den maskinen du først får tak i med dagens marked. Den er ikke den nyeste, men den brenner likevel mindre fuel enn en A330 (den har bare ikke samme revenue potensiale,) og tar samtidig mer payload/flyr det lengre enn en A306F gjør. Får se om flere enn ABX blir interessert i å ta ut gamle 762ERs fra ørkenen, noen av dem har tross alt litt liv igjen, dog bare ikke samme volumkapasitet...
Uansett, 767en viser klart at 30 år ikke alltid er synonymt med utdatert :D
 
AA og UA har jo en anseelig mengde B762 stående i ørkenen, er det tilfelle at AA-maskinene skal hugges? Greit nok at de kom tidlig ut fra Boeing-hallene, men de kan da umulig ha brukt opp kvoten med cycles allerede?
 
Originally posted by Blubird

AA og UA har jo en anseelig mengde B762 stående i ørkenen, er det tilfelle at AA-maskinene skal hugges? Greit nok at de kom tidlig ut fra Boeing-hallene, men de kan da umulig ha brukt opp kvoten med cycles allerede?

Det er nok rekkevidden som stopper disse, eller mangel paa rekkevidde....det koster jo en del aa convertere til cargo .... med unntak av DHL som gjoer en Light Convertering, de har spesial containere som gaar inn normale doerer, og setter derfor ikke inn Cargo doer.....
 
Er det AA og UA som har 767 stående - eller er det leasingselskapene?
 
Originally posted by brendas



BTW: i løpet av denne eller neste uke ruller det ut en maskin fra Everett som vil få Dag i Houston til å smile ;)

Den er naa paa rampen ... se i hoeyre billedkant paa dette bildet som ble tatt fredag.

http://www.microvoltradio.com/images/pae990.jpg
 
.. og UPS har naa droppet A380. Det forventes en Boeing-ordre om 'ikke saa lenge'.

http://www.heraldnet.com/stories/07/03/02/100bus_webups001.cfm
 
Nå har vel Airbus kuttet A380F fra programmet for å satse på passasjer utgavene...:clap
 
Originally posted by LN-MOW
.. og UPS har naa droppet A380. Det forventes en Boeing-ordre om 'ikke saa lenge'.

http://www.heraldnet.com/stories/07/03/02/100bus_webups001.cfm
Er redd for at dette ikke kom uventet...
Det som overrasket meg mest var hvordan det hele foregikk i media i forrige uke, slik dette utdraget fra en artikkel fra bloomberg viser:
``We have rescheduled the A380 freighter program,'' Maggie Bergsma, an Airbus spokeswoman, said today, without giving details of the new plan. United Parcel Service Inc., the plane's only remaining customer, said the move took it by surprise.

<...>

UPS never asked for a postponement in the A380 freighter program, said Mark Giuffre, a spokesman for UPS's airline operations. Airbus had not notified Atlanta-based UPS of the postponement, Giuffre said in an interview.
Er dette bare pr-krigføring, eller har Airbus gjort det sjakktrekket igjen at de pisser på sine (ex)kunder? (Da tenker jeg feks på hvordan Airbus behandlet tapet av Air Inda, hvor de truet indiske myndigheter med søksmål...)
 
Litt mer om det over:
When Airbus decided last week to suspend work on the cargo version of the A380 to focus on the passenger version, it neglected to tell the only customer for the cargo plane.
That was unfortunate, at least as far as UPS (UPS - Cramer's Take - Stockpickr - Rating) was concerned. The world's largest package delivery company, which operates the eighth largest airline in the world, found out about the shift in priorities from reporters' phone calls. "It certainly was not a very courteous handling of a large customer," says UPS spokesman Norm Black.

Kilde: http://www.thestreet.com/

Trampe på en av sine største kunder, that's the way to do it :up:
 
Back
Top