UA Uniteds flåte - status

Re: Uniteds flåte - status

Alternativet er Norwegian sin modell, der det må leies inn fly og mannskap hver gang noe skjer. Det har en kostnad det også.
 
Re: Uniteds flåte - status

United fortsetter å kjøpe brukt og har signert en avtale på 19 brukte 737-700 maskiner. Levering skal starten i desember 2019, men står ikke noe om hvor flyene kommer fra

De kommer fra Southwest. Forhenværende airTran-maskiner. N7705A gikk til Victorville i går for omkonfigurering.
 
Re: Uniteds flåte - status

De brukte A319 maskinene som enten kommer eller har blitt levert, ser ut som en en miks av brukte maskiner fra China Southern og easyJet. Mens de to neste brukte A320 maskinene ser ut som er 2 17-åringer som har fløyet for Vueling
 
Re: Uniteds flåte - status

De brukte A319 maskinene som enten kommer eller har blitt levert, ser ut som en en miks av brukte maskiner fra China Southern og easyJet. Mens de to neste brukte A320 maskinene ser ut som er 2 17-åringer som har fløyet for Vueling

Neste A319 har jo hatt en spennende reise før den nå ender opp i United. Startet sin karriere hos godeste Independence Air i 2005, som raskt gikk dundrende konkurs. Siden da har den vært innom IZair - Izmir Airlines, Turkish Airlines, og tilslutt Shaheen Air from til desember 2018, og har vært lagret siden det.

Noe sier meg de fikk den billig

Airbus A319 -132 2404 N4866U United Airlines delivery 24feb20 GYR-LCQ, for paint
 
Re: Uniteds flåte - status

De kommer fra Southwest. Forhenværende airTran-maskiner. N7705A gikk til Victorville i går for omkonfigurering.

Neste maskin på vei, men har United kjøpt disse fra GECAS, som jo leide dem ut til Southwest?

Boeing 737 -76N 32654 1641 N24760 United Airlines delivery 05jun20 PAE-ROW, old N-reg, for paint ex N7709A

15 år gammel, så var nok billig
 
Re: Uniteds flåte - status

United stokker om på og endrer på hvem som skal fly Embraer ERJ-145 for dem ved at alt skal samles hos CommuteAir, mens ExpressJet som i dag er den største ERJ-145 for United Express mister oppdraget.

Det betyr også for slutten for ExpressJet da det såvidt jeg kan se er det eneste de gjør i dag er å fly ERJ-145 for United Express
 
Re: Uniteds flåte - status

United tok levering av sin første MAX 8 i helgen, etter hittil kun har fått levert MAX 9 varianten. 30 stykker til nå
 
Re: Uniteds flåte - status

En rask opptelling hos Planespotters gir da følgene flåte for United, inkludert koronaparkerte fly og P&W motortrøbbel

A319: 99
A320: 96

737-700: 53
737-800: 141
737-900: 12
737-900ER: 136
737-MAX 8: 16
737-MAX 9: 30

757-200: 40
757-300: 21

767-300ER: 38
767-400: 16

777-200/200ER: 74
777-300ER: 22

787-8: 12
787-9: 38
787-10: 13

Totalt: 857


Også hvis men legger til hva United Express har leid inn:

CRJ-200: 180
CRJ-700/550: 72

ERJ-145: 76

E170: 38
E175: 198

Totalt 564
 
Re: Uniteds flåte - status

United har hatt bestilling liggende inne på A350 siden 2010, og det ser ut som at de pusher disse tilbake til 2027.

Way back in 2010, United Airlines had initially ordered 25 Airbus A350-900s. Over the years, this deal has evolved several times. In 2017, the airline said that it was changing its existing order for 35 A350-1000 to 45 A350-900 widebody aircraft to replace older, less efficient aircraft. With 12 years having passed since the airline's initial order announcement and a number of first-delivery deferrals, where does the airline currently stand on its commitment to the type?

https://simpleflying.com/united-air...rBr0LgejDkIAhgvzbkjIGAtOq8#Echobox=1650089899
 
Re: Uniteds flåte - status

Utsettelsen ble jo kjent i forbindelse med A321XL-bestillingen i 2021.
 
Re: Uniteds flåte - status

Litt på siden, men så en notis om at United må skjære kraftig ned på pilotrekrutteringen i år da de ikke får tak i kvalifiserte instruktører.
 
Re: Uniteds flåte - status

Opptelling per starten av 2023

A319: 81 (-18)
A320: 99 (+3)

737-700: 40 (-13)
737-800: 141
737-900: 12
737-900ER: 136
737-MAX 8: 32 (+16)
737-MAX 9: 48 (+18)

757-200: 40
757-300: 21

767-300ER: 37 (-1)
767-400: 16

777-200/200ER: 74
777-300ER: 22

787-8: 12
787-9: 38
787-10: 19 (+6)

Totalt: 868 (+11)


Også hvis men legger til hva United Express har leid inn:

CRJ-200: 181 (+1)
CRJ-700/550: 77 (+5)

ERJ-145: 73 (-3)

E170: 36 (-2)
E175: 202 (+4)

Totalt 569 (+5)
 
Last edited:
Re: Uniteds flåte - status

Nå melder de om store forsinkelser i kommende leveranser fra både Airbus og Boeing

https://www.ch-aviation.com/portal/...es-faces-substantial-aircraft-delivery-delays

In an April 20 filing, United Airlines says 18 aircraft due from Airbus are delayed and over 100 aircraft due from Boeing will be late. Airbus has told the airline that eight A321-200neo due this year will now deliver in 2024 and ten A321-200Ns due next year will now arrive in 2025. United Airlines has a firm commitment for seventy A321-200Ns and fifty A321-200NY(XLR)s.
 
Re: Uniteds flåte - status

Uniteds første MAX-10, som vel tidligst blir levert neste år, har fått en et spesielt SAF-livery

https://twitter.com/bfi_watch_ca350/status/1693103308637163915

First production 737-10 MAX for @united and 4th 737-10 produced overall rolled out from paint shop at RNT with a "The future is SAF" special livery.

F38bPD3bsAAYrX4
 
Back
Top