UA Uniteds flåte - status

Re: Uniteds flåte - status

United som nylig tok levering av 3 velbrukte 767-300 maskiner fra Hawaiian Airlines, men som ennå er inne til modifikasjoner før de settes i trafikk, ser ut som planlegger enten disse, flere andre eller noen av sine nå totalt 38 767-300 maskiner i en ny high-yield konfigurasjon, med 46 business 22 premium economy og 99 economy seter, kun totalt 167 seter, mot 214 seter i dagens ene konfigurasjon. 167 seter i en 767-300 er jo relativt få

https://www.flightglobal.com/news/a...s-first-premium-heavy-767-in-february-455454/

United Airlines expects to receive its first Boeing 767-300ER with an expanded business class cabin in February, FlightGlobal understands.
 
Re: Uniteds flåte - status

Kanskje UA har funnet ut at 763/764 er en favoritt blant mange. Har selv fløyet UA 77W, 789 , 763, 764 siste året. 764 sist helg igjen.

767'ene har toseter langs vegger, bredere seter, mer rommelig midtgang. Setene på alle varianter er faktisk meget behagelig skinnseter.
 
Re: Uniteds flåte - status

United som nylig tok levering av 3 velbrukte 767-300 maskiner fra Hawaiian Airlines, men som ennå er inne til modifikasjoner før de settes i trafikk, ser ut som planlegger enten disse, flere andre eller noen av sine nå totalt 38 767-300 maskiner i en ny high-yield konfigurasjon, med 46 business 22 premium economy og 99 economy seter, kun totalt 167 seter, mot 214 seter i dagens ene konfigurasjon. 167 seter i en 767-300 er jo relativt få

https://www.flightglobal.com/news/a...s-first-premium-heavy-767-in-february-455454/



Man skal gå relativt langt bak før economy begynner her

1c21874dbdf1705272cf0ccc490d2de7.jpg
 
Re: Uniteds flåte - status

United fortsetter å kjøpe brukt og har signert en avtale på 19 brukte 737-700 maskiner. Levering skal starten i desember 2019, men står ikke noe om hvor flyene kommer fra
 
Re: Uniteds flåte - status

Hvordan går det med innfasingen av ny design hos United? Hvor mange maskiner er til nå malt om?
 
Re: Uniteds flåte - status

Datert 20/4/2018 .... ;)



Ja, de har lært av Delta.



De første er jo alt på vei til MLA for modifikasjoner. Antar UA, blant annet plugger den ekstra nødutgangen over vingen som EasyJet her?

Airbus A319 -111 2636 G-EZIY easyJet ferried 10sep19 LGW-MLA, for United Airlines as N3305U ex D-AVWH
Airbus A319 -111 2691 G-EZAC easyJet ferried 15sep19 LGW-MLA, for United Airlines as N6308U ex D-AVXB
 
Re: Uniteds flåte - status

United uten regionals hadde da følgene flåte ved årets start:

A319: 80
A320: 100

737-700: 41
737-800: 141
737-900ER: 148
737-MAX 9: 14

757-200: 53
757-300: 21

767-300ER: 38
767-400ER: 16

777-200ER og non-ER: 74
777-300ER: 20

787-8: 12
787-9: 25
787-10: 11

I tillegg til bestillinger på flere 787 og 737-MAX så vil også United ta i mot bruke A319, A320 og 737-700 fremover

Og basert på Wiki teller jeg følgene regionals under United Express brandet:

CRJ-200: 167
CRJ-550*: 4
CRJ-700*: 54
ERJ-145: 176
E170: 38
E175: 178

Her har de en rekke E175 i bestilling


*De fleste CRJ-700 skal bygges om til CRJ-550
 
Re: Uniteds flåte - status

Heisan Someone!

I tillegg til bestillinger på flere 787 og 737-MAX så vil også United ta i mot bruke A319, A320 og 737-700 fremover

Jeg kaller disse "certified pre-owned by Airbus eller Boeing" da dette hoeres mye bedre ut enn brukte fly... :D


Vi har ogsaa bestillinger paa 50 A321XLR

Dag
 
Re: Uniteds flåte - status

Er det noe sært med USA og gamle fly?
Er ikke 757/767 gamle fly som gjerne har dårlig fuel-efficiency?
Ser også ofte Delta på rullebanen med MD-80. Dette sluttet jo tilogmed SAS med for over 10 år siden, og ser ikke denne flytypen andre steder, bortsett fra noen land som ofte kjøper second-hand...
 
Re: Uniteds flåte - status

Er det noe sært med USA og gamle fly?
Er ikke 757/767 gamle fly som gjerne har dårlig fuel-efficiency?
Ser også ofte Delta på rullebanen med MD-80. Dette sluttet jo tilogmed SAS med for over 10 år siden, og ser ikke denne flytypen andre steder, bortsett fra noen land som ofte kjøper second-hand...

Det er en balanse. Eldre fly er dyrere i drift men billigere i kapitalkostnader. På denne måten kan man ta seg råd til å ha lavere utnyttelse i rolige reiseperioder og dermed høyere kapasitet når det er travelt. Det er dyrt å ha nye fly sittende, men for nedbetalte fly spiller det mindre rolle.

For selskaper med gigantflåter som Delta fungerer dette veldig bra, og de kan du se av regnskapene. Og det er ingenting i veien med 30 år gamle fly så lenge de passes godt på.
 
Re: Uniteds flåte - status

Det er en balanse. Eldre fly er dyrere i drift men billigere i kapitalkostnader. På denne måten kan man ta seg råd til å ha lavere utnyttelse i rolige reiseperioder og dermed høyere kapasitet når det er travelt. Det er dyrt å ha nye fly sittende, men for nedbetalte fly spiller det mindre rolle.

For selskaper med gigantflåter som Delta fungerer dette veldig bra, og de kan du se av regnskapene. Og det er ingenting i veien med 30 år gamle fly så lenge de passes godt på.

Takk for forklaringen :)
 
Back
Top