UA Uniteds flåte - status

Glean EBG

ScanFlyer Gold
Uniteds flåte - status

Ser på wikipedia (engelsk) at united har 42 A319/320 i bestilling,stemmer dette?
Trodde Airbus skulle fases ut med tiden jeg.
 
Nja, egentlig ikke. Dette er en ordre fra før UA var i Chapter 11, og er vel en død ordre selv om de fortsatt står i bøkene og depositum vel også er betalt

UA har forresten såvidt begynt å pusse opp airbussene sine, så de forsvinner ikke med det første, og det er uansett endel år til første 737-Max kommer
 
Re: Uniteds flåte

Ja vel men de har vel et stort antall 737NG som skulle erstatte de elste airbussene i bestilling?
 
Re: Uniteds flåte

De har nå kansellert endel av Airbussene

Jan. 14 (Bloomberg) -- United Continental Holdings Inc., the world’s second-biggest airline, canceled orders for 12 Airbus SAS single-aisle planes valued at about $1.08 billion that the carrier said were no longer needed.

The move affects six Airbus A319s and six A320s, Christen David, a spokeswoman for Chicago-based United, said today by e- mail. The A319s have a list price of $85.8 million each, while the A320s retail for $93.9 million, according to an Airbus statement yesterday. Airlines typically buy at a discount.

“We are continually evaluating our fleet needs and making adjustments to our order book as appropriate,” David said in an e-mail, declining to elaborate on United’s strategy. The airline has 152 A319s and A320s.

http://washpost.bloomberg.com/Story...D6J3A1PS6S9E&co=f000000013912s-1248979082
 
Re: Uniteds flåte

De har nå kansellert endel av Airbussene


Rart det ikke har blitt gjort før og de har fortsatt et par A319/320 igjen i ordrebøkene. Airbus har vel avskrevet disse for lengst. Disse er vel fra 2001 og var defered da UA tok turen innom Ch.11 slik jeg har skjønt det
 
United sin flåte

Bare flybilletten kom på rett over 16.000 Har brukt oppgraderings kupongene mine til å sitte i Business klasse helt gratis også som blir good! "så lenge de går gjennom"
Hotell i Vietnam er grisebillig så ingen vits å nevne pris ;)

Håper du får uppgrade,HKG-SFO i Y er ikke morsomt,gamle 747 ere uten IFE,i C er de OK!!
 
Re: Fly til San Francisco med United fra Kr.3339

Heisan!

Fikk en ping fra Reidar saa jeg gikk inn aa leste litt her, men her er en oppdatering paa B747 flaaten vaares. Alle B747'ene har satelitt WiFi og ca. halvparten har ogsaa "stored video content" slik at du kan see paa filmer med din egen laptop eller iPad. Vi har ett fly med power outlets og de neste kommer i rekkefoelge.

Dag
 
Re: United sin flåte

Hei Dag!
Kjekt å høre. Foreløpig så har jeg 4 flygninger som kommer opp på UA sine 747. Jeg har min faste plass 19A i economy som er best. Venter jo som sagt på oppgraderingene til å gå gjennom. Hvis ikke...nevermind. Med full ladet ipad, snop.....sovepiller, så er jeg good to go! Må innrømme at jeg bryr meg ikke om internett på flyet. Jeg klarer meg uten det i 11 timer ;)
Forresten...hvordan går det med 747'en som fikk et stort hull i skroget? Har ikke sett bilder av det heller enda.
 
Re: United sin flåte

Hei igjen United1K!

Det var charter flyet, ship 8194 som fikk seg en paa nesen av en B777. Har ikke noen bilder, men i tillegg til skin panels ble det en del skader paa baade frames og stringers. Trist naar slike ting skjer, men Boeing RAMS team er i full sving med aa fikse den... :up:

Dag
 
United - Nyrenoverte 763ER

I deres siste Hemispheres mag leste jeg at de har nå fullført den på 14 maskiner. Selvfølgelig er diss UA fra før CO.

Resterende 21 vil ikke oppgraderes , men en etter en byttes ut med 787 ( hm OSL? ).

Hadde i går en IAH FRA. Flott, med 777 interiør, stoor skjerm på bulkhead vegg og oppgradert IFE/AVOD i setene. Så tidlig på responstriden..

God plass E+. Topp recline... Rad 22 ekstra stor pitch ( hvor vi hadde booket ).

Generelt er 767 min favoritt før andre med toseter...:up:
 
Re: United sin flåte

Kom over denne artikkelen.

We are now getting our first look at United’s 2016 fleet plan. Some of the highlights include United taking delivery of older ex-China Southern A319 aircraft as well as new 737-900ERs, Dreamliners, and its first 777-300ER.
 
Re: United sin flåte

Heisan!

Disse ex-China Southern A319 er relativt nye og utmerket vedlikeholdt, og med V2500 motorer passer de godt inn i flaaten vaares. Vi har 22K thrust paa de eksisterende A319 flyene vaares, og disse kommer med 24K som vi beholder for aa oss mere loeft i enkelte marked.

...og naar man snakker om thrust, disse B777-300ER har et enormt thrust overskudd paa kortere ruter, og Boeing tilbyr en "deep de-rate" opsjon der man kan gaa opp til 40% TO de-rate mot normalt maksimum 25%.

Dag
 
Re: United sin flåte

...og naar man snakker om thrust, disse B777-300ER har et enormt thrust overskudd paa kortere ruter, og Boeing tilbyr en "deep de-rate" opsjon der man kan gaa opp til 40% TO de-rate mot normalt maksimum 25%.

Dag

Hei Dag, hva menes med de-rate her. Er det snakk om en slags innstilling eller lignende ved take-off for og spare motor og drivstoff når behovet tilsier det, eller er det faktisk snakk om en "ekte" de-rate av motoren hvor den er "permanent" de-rated og dertil redusert MTOW, ala det Singapore gjorde med endel av sine 777-200ER modeller som bare skulle gå innen Asia og da i praksis ble de-rater (plugget) til og bli en 777-200A
 
Re: United sin flåte

Hei Dag, hva menes med de-rate her. Er det snakk om en slags innstilling eller lignende ved take-off for og spare motor og drivstoff når behovet tilsier det, eller er det faktisk snakk om en "ekte" de-rate av motoren hvor den er "permanent" de-rated og dertil redusert MTOW, ala det Singapore gjorde med endel av sine 777-200ER modeller som bare skulle gå innen Asia og da i praksis ble de-rater (plugget) til og bli en 777-200A

Jeg kan ikke tænke mig United ville ønske en permanent de-rated 773-ER.
 
Re: United sin flåte

UA får jo også en del A319 fra Spirit...noget af en tilføjelse med 47 stk "nye" A319...

Hilsen Ole
 
Re: United sin flåte

Hei Dag, hva menes med de-rate her. Er det snakk om en slags innstilling eller lignende ved take-off for og spare motor og drivstoff når behovet tilsier det, eller er det faktisk snakk om en "ekte" de-rate av motoren hvor den er "permanent" de-rated og dertil redusert MTOW, ala det Singapore gjorde med endel av sine 777-200ER modeller som bare skulle gå innen Asia og da i praksis ble de-rater (plugget) til og bli en 777-200A

Hvis jeg husker riktig så kan man velge derate på 10% og 25% vha soft keys. Her også 40%. Altså noe man velger før hver flytur. I tillegg kan assumed temp brukes. Dette for å redusere vedlikeholdskostnader.
 
Re: United sin flåte

Heisan Dag!

Hvis jeg husker riktig så kan man velge derate på 10% og 25% vha soft keys. Her også 40%. Altså noe man velger før hver flytur. I tillegg kan assumed temp brukes. Dette for å redusere vedlikeholdskostnader.

Ja, det stemmer det! Du har flere oposjoner. Standard de-rate med assumed temperature opp til 25%. Du har ogsaa TO1 (10%) og TO2 (20%) select (fixed) de-rate, og med assumed temperature paa topeen av dette kan du faa helt ned til 40% de-rate. Du har ogsaa en "deep de-rate" option der du broker en hoyere assumed temperature som kan ogsaa gi deg opp til 40% de-rate. B777 flaaten vaares i snitt ligger paa ca. 10-12% de-rate, men enkelte flighter treffer 25% maksimum de-rate grensen i dag, der de kunne ha en hoyere de-rate. B777-300ER har enormt mye thrust overskudd paa kortere ruter og vi ser derfor paa hvilke opsjoner vi tar. For aa gjoere dette mer komplisert saa er det en begrensning paa hvilket flight planning system du broker, og SABRE er ikke saa fleksibelt... :angry:

Heisan Ole og haaper du har det bra! Ja det stemmer, vi ser paa et par av disse ogsaa... ;)

Heisan Rosen! Det stemmer, og vi trenger maks thrust (115K) paa de lengre rutene. Boeing tilbyr ogsaa en low elevation / high temperature (GE90-115BL1) og hight elevation / high temperature (GE900-115BL2) thrust "bump" opsjon... :up:

Og til slutt Someone, som du ser er det ikke snakk om en permanent de-rate, men mulighheten tol aa bruke mindre TO thrust, og ogsaa CLMB thust om du oensker, for aa "spare" paa motoren som du sier. TO1 / TO2 select er en maate aa gjoere dette paa, og slik som Dag sier, bruke assumed temperature, eller en kombinasjon av disse.

Dag
 
Re: Uniteds flåte - status

CRJ200 går absolutt ikke av moten. Legg merke til at UA tar i mot 3stk ex-Hawaiian B763.
United Airlines (UA, Chicago O'Hare) will add a further forty CRJ-200 operated under a Capacity Purchase Agreement (CPA) by Air Wisconsin (ZW, Appleton) in 2018 to boost the United Express feeder service, the carrier announced in the annual investor update on January 23, 2018.

The new aircraft will bring the total number of CRJ-200s operated by capacity providers Air Wisconsin and SkyWest Airlines (USA) under the United Express brand to 125.

The Chicago O'Hare-based carrier is also looking to boost its mainline fleet with the first ten B737 MAX 9s due to arrive later in 2018. United also plans to add four B777-300(ER)s, seven B787s, and three ex-Hawaiian Airlines B767-300ERs this year.
https://www.ch-aviation.com/portal/news/63748-united-to-add-40-crj-200s-in-2018-mulls-boeing-mom-jet
 
Re: Uniteds flåte - status

Hadde selv 767-300 ER, nyrenovert med flott IFA EWR-LHR sist torsdag. Også helt ny flott Polaris Business. Også rommelig for oss bak..

Economy virkelig stor pitch, virket mer enn offisiell 35". Brede seter. Kjekt med tosetere dersom treseteren ikke er helt ledig. Førstevalg over dammen fra Europa nå.

Som Dag har nevnt for meg sist september, eldste 767-300 har over 108.000 timer. De eldste 744 de parkerte hadde 78.000.

Betyr vel at tallknekkerene til UA har andre ideer enn andre selskap.
 
Back
Top