Jan. 14 (Bloomberg) -- United Continental Holdings Inc., the world’s second-biggest airline, canceled orders for 12 Airbus SAS single-aisle planes valued at about $1.08 billion that the carrier said were no longer needed.
The move affects six Airbus A319s and six A320s, Christen David, a spokeswoman for Chicago-based United, said today by e- mail. The A319s have a list price of $85.8 million each, while the A320s retail for $93.9 million, according to an Airbus statement yesterday. Airlines typically buy at a discount.
“We are continually evaluating our fleet needs and making adjustments to our order book as appropriate,” David said in an e-mail, declining to elaborate on United’s strategy. The airline has 152 A319s and A320s.
De har nå kansellert endel av Airbussene
Bare flybilletten kom på rett over 16.000 Har brukt oppgraderings kupongene mine til å sitte i Business klasse helt gratis også som blir good! "så lenge de går gjennom"
Hotell i Vietnam er grisebillig så ingen vits å nevne pris![]()
We are now getting our first look at United’s 2016 fleet plan. Some of the highlights include United taking delivery of older ex-China Southern A319 aircraft as well as new 737-900ERs, Dreamliners, and its first 777-300ER.
...og naar man snakker om thrust, disse B777-300ER har et enormt thrust overskudd paa kortere ruter, og Boeing tilbyr en "deep de-rate" opsjon der man kan gaa opp til 40% TO de-rate mot normalt maksimum 25%.
Dag
Hei Dag, hva menes med de-rate her. Er det snakk om en slags innstilling eller lignende ved take-off for og spare motor og drivstoff når behovet tilsier det, eller er det faktisk snakk om en "ekte" de-rate av motoren hvor den er "permanent" de-rated og dertil redusert MTOW, ala det Singapore gjorde med endel av sine 777-200ER modeller som bare skulle gå innen Asia og da i praksis ble de-rater (plugget) til og bli en 777-200A
Hei Dag, hva menes med de-rate her. Er det snakk om en slags innstilling eller lignende ved take-off for og spare motor og drivstoff når behovet tilsier det, eller er det faktisk snakk om en "ekte" de-rate av motoren hvor den er "permanent" de-rated og dertil redusert MTOW, ala det Singapore gjorde med endel av sine 777-200ER modeller som bare skulle gå innen Asia og da i praksis ble de-rater (plugget) til og bli en 777-200A
Hvis jeg husker riktig så kan man velge derate på 10% og 25% vha soft keys. Her også 40%. Altså noe man velger før hver flytur. I tillegg kan assumed temp brukes. Dette for å redusere vedlikeholdskostnader.
https://www.ch-aviation.com/portal/news/63748-united-to-add-40-crj-200s-in-2018-mulls-boeing-mom-jetUnited Airlines (UA, Chicago O'Hare) will add a further forty CRJ-200 operated under a Capacity Purchase Agreement (CPA) by Air Wisconsin (ZW, Appleton) in 2018 to boost the United Express feeder service, the carrier announced in the annual investor update on January 23, 2018.
The new aircraft will bring the total number of CRJ-200s operated by capacity providers Air Wisconsin and SkyWest Airlines (USA) under the United Express brand to 125.
The Chicago O'Hare-based carrier is also looking to boost its mainline fleet with the first ten B737 MAX 9s due to arrive later in 2018. United also plans to add four B777-300(ER)s, seven B787s, and three ex-Hawaiian Airlines B767-300ERs this year.
....United today announced an order to purchase an additional nine 787-9 aircraft.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.