• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

United slutter som siste US selskap direkte til UAE.

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Da ser det ut som siste amerikanske selskap stopper direkteflygninger til UAE da Emirates mer eller mindre skviser dem ut:

http://gulfnews.com/business/aviation/united-airlines-to-stop-dubai-flights-1.1634890

United Airlines said on Wednesday it will cancel flight service between Washington and Dubai starting in late January, meaning no US passenger carrier will fly direct to the Gulf states.

The move comes after the US government awarded a government contract for travel on the route in 2016 to rival JetBlue Airways Corp and its codeshare partner Emirates, which will operate the Washington-Dubai flights, parent United Continental Holdings Inc said in an Internet posting.

Dubai carrier Emirates will carry an estimated 15,000 US government employees, United said, adding, "We formally protested this decision but were ultimately unsuccessful."

Delta has planned to end all flights between Atlanta and Dubai starting in February 2016. It cited what it claims is "overcapacity" on routes to the region following the expansion of Emirates, Etihad Airways and Qatar Airways, which now serve a dozen US cities with about 200 flights per week.
 
Litt morsomt og lese reaksjonene på dette og kritikken på at JetBlue bruker codeshare med EK for og få dette til, samtidig som f.eks United gjør det samme med Air China og American med Etihad til Abu Dhabi. Og at kapitalisme bare er gøy når amerikanske selskaper vinner. Men det er jo i glasshus det er morsomst og kaste stein

Om det er sant vet jeg ikke men UA lå visstnok over 40% over i pris enn tilbudet fra B6
 
Om det er sant vet jeg ikke men UA lå visstnok over 40% over i pris enn tilbudet fra B6

De store amerikanske er vant til å kunne melke statsansatte, så det er jeg rimelig sikker på stemmer ... Uten disse er det nok heller ikke liv laga for denne ruten.
 
Back
Top