United og Continental slås sammen

Re: - United og Continental slås sammen ..

Håper på at dette ikke utføres!!! Vi kan ikke miste enda et stort navn som Continental i dagens flybransje!!

Men hvis dette stemmer...

R.I.P Continental :(

Synd om Continental-navnet forsvinner. Dekoret til CO er jo også mye stiligere enn United sitt.

Nytt navn kan jo være United Continental, eller omvendt. ;)

Høres nesten drøyt ut! Time will show!

BF:cool2

Hmmm.... Continental dekor men med United titler, kanskje?

Dette var en trist nyhet. Håper dem forsetter å fly under hvert sitt navn, på lik linje med Air France og KLM.

Hvor pålitelig er Wall Street Journal?

Dette er mye diskutert i Houston Chronicle også (www.chron.com), og Texanerne liker ikke tanken på at hovedkontoret forsvinner fra Houston....

Dette var en trist nyhet. Håper dem forsetter å fly under hvert sitt navn, på lik linje med Air France og KLM.

Hvor pålitelig er Wall Street Journal?

Som de skriver i artiklen så er United overtagende part og det vil isåfall bli United som beholdes.

Wall Street Journal regnes som en seriøs avis, men det avhenger selvsagt at kildene deres er riktige, samt at styrene i begge selskaper faktisk sier ja

Hvis fusjonen blir en virkelighet skal det bli interesant å se hva slags om-bord konsept som videreføres. United har jo First på internasjonale ruter og en Economy Plus, mens CO bare har 2 klasser

Re: - United og Continental slås sammen

Heisann!

Ja det er mye som foregaar her om dagen og det skal bli intererssant aa se hva de endelige planene blir om eller naar dette annonsert.

Dette med hvem som tar over hvem er vel ikke saa klart Someone, da det alltid har blitt nevnt at det nye selskapet vil ledes av CO management teamet.

Dette med hvilket navn det nye firmaet vil beholde saa er det ogsaa mye debatt blandt de laerde. Mange mener, og det er vel jeg ogsaa enig i, at Uniter navnet er mere kjent i mange internasjonale marked, men Continental har et bedre rykte der vi er kjent og det er vel da mest logisk aa beholde United navnet. Selvfoelgelig syntes jeg det er trist at et firma navn jeg har jobbet for i over 20 aar forsvinner, men jeg ser ogsaa fram til nye utfordringer i det nye firmaet... :)

Vel, da faar vi se hva som kommer, men jeg har plenty aa holde paa i mellomtiden... ;)

Dag

UniteD navnet er mere kjent i mange internasjonale marked, men Continental har et bedre rykte der vi er kjent og det er vel da mest logisk aa beholde United navnet.

Men dere flyr vel til flere internasjonale destinasjoner enn UA? Tenker da på alle 757'erne til Europa.

Jeg skulle hvertfall gjerne sett CO-navnet bestå.

Dette med hvem som tar over hvem er vel ikke saa klart Someone, da det alltid har blitt nevnt at det nye selskapet vil ledes av CO management teamet.

Det er jeg klar over. Men slik det fremstår i samtlige rykter er det United som tar over, men at det nye selskapet vil primært ledes at CO sin ledelse. Med overtagende part menes det det hvem som kjøper hvem i fusjonen, ikke hvilke personer som havner i ledelsen;)

Som de skriver i artiklen så er United overtagende part og det vil isåfall bli United som beholdes.

Det blir vel i så fall et selskap som sitter på to varemerker. Hvilket de vil bruke framover, er jo ikke gitt ut fra hvem som kjøper hvem.

Det jo også litt fascinerende hvor fraværende aksjonærene virker i amerikanske fusjoner.

Heisann!

... Jeg skulle hvertfall gjerne sett CO-navnet bestå....

Takker Martin! Joda, skal jeg vaere aerlig med meg selv saa ville jeg nok det ogsaa... men her maa man legge nostalgiske foelelser paa side og tenke logisk...;)

Det er jeg klar over. Men slik det fremstår i samtlige rykter er det United som tar over, men at det nye selskapet vil primært ledes at CO sin ledelse. Med overtagende part menes det det hvem som kjøper hvem i fusjonen, ikke hvilke personer som havner i ledelsen;)

Someone, naa har jeg liten kunnskap i business som du vet, men jeg forstaar at dette er er stock-swap og ikke en buy-out og da regnes dette som en fusjon som du sier, men igjen dette har jeg lite greie paa. Det jeg vet at vi har et veldig solid management team som jeg stoler fullt paa og jeg er ikke bekymret over hvilken besluttning de tar.

Dette med navn og fusjon er ikke alltid det samme da America West "tok over" US Airways, men de beholdt US Airways navnet. AlliedSignal kjoepte ut Honeywell, men beholdt Honeywell osv.

Dag

Nå er det en verden på andre siden av kloden og da. ;)

http://content.united.com/ual/asset/UAL_World_Map.pdf

Der har du et poeng, ja..

Jaja, uansett hva det står på flyene, så vil vel det nye selskapet i praksis bli det samme. Men jeg synes fortsatt det er trist å se CO-brandet forsvinne.

Håper dog dette tar litt mer enn tre uker. Jeg tenker å kjøpe en gitar når jeg skal over nå ^_^

Dersom det blir merger. Fortsetter CO38/39 som før?

Selv om det sikkert ikke er bestemt enda, så vil vel rutenettet bestå?

Back