United med nye 787-ruter fra SFO

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Kilde: Hemisphere magazine May 2016:

Xian fra May 08
Singapore June 1
Auckland July 1
Hangzhou July 13

Alle med 787.

SIN med flytid 16 t 20 min den lengste 787 ruta i verden. Eneste direkte fra USA til SIN.
 
Re: Nye ruter med 787 fra SFO

Interessant United rute til Singapore, der kom de Singapore Airlines i forkjøpet gitt. Singapore Airlines (SQ) har p.t. ingen fly til å fly ultra lange ruter med, det er vel fortsatt et par år til de kan gjøre dette med A359 i ULR utgave. SQ får levert 7 stk som de har sagt skal brukes på på New York og Los Angeles.


Saken er at de trenger kun 5 stk til LA og NY, jeg tipper det er en grei sjangs for at SFO også blir lagt til som ny direkte rute.
 
Re: Nye ruter med 787 fra SFO

Kilde: Hemisphere magazine May 2016:

Xian fra May 08
Singapore June 1
Auckland July 1
Hangzhou July 13

Alle med 787.

SIN med flytid 16 t 20 min den lengste 787 ruta i verden. Eneste direkte fra USA til SIN.

Er ikke dette i grenseland hva en 789 kan klare non-stop fulllastet hvis ikke vindene er i dets favør?
 
Får se hva Dag sier når han ser det ;)

Edit: Har sendt ham mail ...
 
Last edited:
UA har jo god erfaring med å tyne materiellet til det ytterste. En fuelstop en gang i blant er ingen hindring for dem, ;)
 
UA har jo god erfaring med å tyne materiellet til det ytterste. En fuelstop en gang i blant er ingen hindring for dem, ;)

Til SIN er det plenty steder å gå ned hvis det blir litt lite fuel, men hva med andre veien, hvor går de ned da?
 
Til SIN er det plenty steder å gå ned hvis det blir litt lite fuel, men hva med andre veien, hvor går de ned da?
Dette er noe de vet på forhånd, så antagelig tar de det på starten av turen (eks. Japan) om det er en sydlig track som er optimal. Er det nordligere så kan ANC være et alternativ.
 
Til/fra Auckland så er det vel Hawaiiholmene eller noe sånt som er egnet for diversion?
 
Heisan!

Ser dere paa Great Circle Mapper http://www.gcmap.com/mapui?P=SFO-SIN&DU=nm&SU=mph vil dere se at SFO-SIN gaar langt nord i stillehavet, slik de fleste rutene til asia gaar. Den viser ogsaa en distance paa 7,339 nm, men skulle jeg gjette vil nok turen den veien bli litt lengre, da du maa enda lengre nord for aa komme unna jet stroemmen. I alle fall saa har en B787-9 med "typisk" seating en rekkevidde paa noe over 7,600 nm, saa det skulle ikke vaere noe problem.

triple seven,

Det blir litt forenklet aa si "fullastet" da dette kan bety forskjellige ting. Er det med takne paa pax og baggasje, kan man si at fullated betyr alle seter okkupert med den LOPA du har, inkludert baggasje. Vil du laste opp med ekstra frakt opp til MGTOW kan dette gaa paa bekostning av fuel load og da blir selvfoelgelig rekkevidden mindre. Vil du fylle tankene til max volum for flytid vil dette gi deg mindre payload om du er MGTOW begrenset. Den virkelige range performance informasjonen finner du i "payload-range" tabellen, der den vil vise deg hvor mye nyttelast du kan ta over en distance.

Turene tilbake fra asia er aldri noe problem, da du har en utrolig sterk jet stream.

Dag
 
Last edited:
Heisan!

Ser dere paa Great Circle Mapper http://www.gcmap.com/mapui?P=SFO-SIN&DU=nm&SU=mph vil dere se at SFO-SIN gaar langt nord i stillehavet, slik de fleste rutene til asia gaar. Den viser ogsaa en distance paa 7,339 nm, men skulle jeg gjette vil nok turen den veien bli litt lengre, da du maa enda lengre nord for aa komme unna jet stroemmen. I alle fall saa har en B787-9 med "typisk" seating en rekkevidde paa noe over 7,600 nm, saa det skulle ikke vaere noe problem.

triple seven,

Det blir litt forenklet aa si "fullastet" da dette kan bety forskjellige ting. Er det med takne paa pax og baggasje, kan man si at fullated betyr alle seter okkupert med den LOPA du har, inkludert baggasje. Vil du laste opp med ekstra frakt opp til MGTOW kan dette gaa paa bekostning av fuel load og da blir selvfoelgelig rekkevidden mindre. Vil du fylle tankene til max volum for flytid vil dette gi deg mindre payload om du er MGTOW begrenset. Den virkelige range performance informasjonen finner du i "payload-range" tabellen, der den vil vise deg hvor mye nyttelast du kan ta over en distance.

Turene tilbake fra asia er aldri noe problem, da du har en utrolig sterk jet stream.

Dag

Takk for info Dag!
 
Back
Top