United med 'hit' mot forretningsreisende

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Dette blir nok tatt vel imot ..... for noen kluthuer!!

United Airlines said Friday it will start requiring minimum stays for nearly all domestic flights beginning in October. It is also raising its cheapest fares by as much as $90 one-way.

Starting Oct. 6, most United fares will require a one- to three-night or weekend-night minimum stay, spokeswoman Robin Urbanski said.

The new rules, which apply to nearly every ticket, are bound to be unpopular with business travelers who prefer to catch a flight out early in the morning so they can make it back home in time for dinner.


http://news.yahoo.com/s/ap_travel/20080620/ap_tr_ge/travel_brief_airlines_fares

:ITA
 
Det er vel i så langt unna det som LH operer med?

Uansett så er dette nok et tåplig påfunn fra Tilton og co
 
Vil det ikke bli mulig å kjøpe fullpris med fleksible avgangstider:question:


Hvis jeg tolker artikkelen riktig så vil det være mulig å dra akkurat når man vil, så lenge man betaler nok. Forskjellen ligger på de billige bookingklassene, som får flere restriksjoner. Dette for å utnytte forretningsmarkedet, og få flere til å kjøpe dyrere billetter. I tillegg vil vel alle billetter stige med en del dollar.
 
Det er vel i så langt unna det som LH operer med?
Forskjellen på UA og LH er vel at billettene til LH fremdeles kommer med service innkludert (koffert, mat, drikke osv...).

Nå spørs det vel etter hvert hvem som blir vinneren, de som pøser på med avgifter og fjerner service og fleksibilitet (UA.....og sikkert flere etter hvert) eller de som evt. justerer prisene og beholder service (CO....)

Tenker for meg selv: Hvordan ville mitt resiemønster vært hvis SAS innførte noe sånn. "Vi relanserer service og tilbyr kun t/r-billetter fordi det er god service"
Svar: Hvertfall ikke i SAS favør så lenge man har alternativer.
 
Patetisk. Enda et stikk til Southwest. Saa spoers det hva de andre kyllingene foelger opp med..
 
Det virker ganske i utakt med markedet, det er småtuklete amerikansk økonomi og det blir neppe få bedrifter som kommer til å innføre restriksjoner på å bruke UA så lenge det finnes hensiktsmessige alternativer.
 
Vel, det som vil skje er at alle de store hiver seg paa boelgen her noe som betyr at flere forretningsreisende vil bli kommandert over til Southwest
 
Yepp Tommy ... et ser ut til at alle de store er raske med å hive seg etter.
Vi får håpe at dette ikke smitter over til Europeisk luftfart!

After years in exile, the airlines' minimum-stay requirements are back.

In another attempt to offset the rising cost of fuel, almost all major airlines -- including AMR Corp.'s American Airlines, Continental Airlines Inc., Delta Air Lines Inc., Northwest Airlines Corp. and UAL Corp.'s United Airlines -- will start charging passengers extra for tickets that don't include a Saturday-night stay or a stay that doesn't cover a minimum number of nights.

Resten av storyen finnes her : http://online.wsj.com/article/SB121487994106818607.html?mod=dist_smartbrief
 
Det skal dog sies at dette er gode nyheter: The good news: These requirements don't apply to all flights. Passengers should expect to encounter minimum-stay restrictions only along routes where the legacy carriers don't compete with low-cost carriers such as Southwest Airlines Co. and JetBlue Airways Corp.

Det vil med andre ord si at mange ruter fortsatt vil vaere fornuftig priset. Reiser mye til SFO der vaart hovedkontor ligger. Prisene foer oljeprisen gikk opp var 240-280 t/r ved 21 dagers forkjoep. Naa ligger prisene paa 340-370, saa flyselskpapene har dekning for oekte oljepriser og vel saa det
 
He he... Snakker om spark i ballene...

Kjoepte billetter forrige uke:
ORD-OMA-ORD (UA, dessverre): USD270, kjoept 7 dager foer avreise
ORD-STL-ORD (DL via CIN ene veien, UA tilbake): USD240, kjoept 11 dager foer avreise
ORD-DTW-ORD (NW begge veier): USD 236, kjoept 16 dager foer avreise
ORD-MSP-ORD (NW begge veier): USD 555, kjoept 22 dager foer avreise.

BLODSUGERE!!!

(og for dem som ikke vet fasiten: Eneste stedet Southwest ikke flyr til i omraadet: MSP)
 
ORD-MSP-ORD (NW begge veier): USD 555, kjoept 22 dager foer avreise.

BLODSUGERE!!!

Det er da ikke ekstremt høyt det? Riktignok er det ikke lange biten, men 2600kr t/r er smådyrt, men ikke noe klage over. Ihvertfall ikke i jobb sammenheng. Det tyder vel heller på at man har blitt bortskjemt med for lave priser
 
Du kan jo sjekke en 45 minutter flight ut fra OSL med over 21 dagers forkjoep.. Daa faar du nok halve prisen. Naermere avreise er prisen rundt 7-900 USD
 
http://online.wsj.com/public/article/SB121728185716790977.html?mod=Travel79_1

Men tydelig at United p.s. er en suksess og flygningene med p.s. kosseptet er blant UA sine mest lønnsomme flygninger.

Kanskje ikke så rart at man foretrekker en hvis grad av komfort på såpass lange flygninger:rolleyes: Hva er sannsynligheten for at dette konseptet kan bli utvidet til flere ruter enn JFK-LAX og JFK-SFO eller er det kun disse to som klarer å generere nok premium trafikk?
 
Last edited:
Du kan jo sjekke en 45 minutter flight ut fra OSL med over 21 dagers forkjoep.. Daa faar du nok halve prisen. Naermere avreise er prisen rundt 7-900 USD

Tja, det kan nesten sammenlignes med SAS billetten jeg bestilte til CPH forrige uke. Det kom på 1600kr, og det var på en av de billigste avgangene. Og dette er en rute MED konkuranse. Så endel dyrere er det, men jeg mener det fortsatt er innenfor rimelighetens grenser :p
 
Tja, det kan nesten sammenlignes med SAS billetten jeg bestilte til CPH forrige uke. Det kom på 1600kr, og det var på en av de billigste avgangene. Og dette er en rute MED konkuranse. Så endel dyrere er det, men jeg mener det fortsatt er innenfor rimelighetens grenser :p

LOL, AA,UA og NWA flyr alle sammen paa MSP. Tipper det er 25 daglige avganger. At de samarbeider om blodpris bare fordi Southwest ikke flyr dit, synes jeg er et haan, spesielt naar dette er oekonomiklasse og du faar squat igjen for pengene
 
http://online.wsj.com/public/article/SB121728185716790977.html?mod=Travel79_1

Men tydelig at United p.s. er en suksess og flygningene med p.s. kosseptet er blant UA sine mest lønnsomme flygninger.

Kanskje ikke så rart at man foretrekker en hvis grad av komfort på såpass lange flygninger:rolleyes: Hva er sannsynligheten for at dette konseptet kan bli utvidet til flere ruter enn JFK-LAX og JFK-SFO eller er det kun disse to som klarer å generere nok premium trafikk?

Det er mange som lurer paa hvorfor UA ikke satser paa PS til ihvertfall IAD.

For aa sammenligne, charger UA 1200 dollar for en business Z billett med PS, mens at ORD-MSP ligger paa i snitt 690 bols i kjipklasse
 
Nok en sammenligning ... Delta ATL-Mobile, AL .. 22august .. alle flighter $354 hver vei. Til Gulfport er det $104. Hvorfor? airTran flyr til Gulfport. Mobile er en times kjoering fra Gulfport.

Slik er det jamt over.
 
Back
Top