• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

United med nye ruter til Europa

OttoL

ScanFlyer Crusty
Medlem
Etter å ha dundret ut et par rare "gjett våre nye ruter" på Twitter, så har UA annonsert følgende ruter med oppstart neste år:

EWR-PRG
EWR-NAP
SFO-AMS

https://eu.usatoday.com/story/trave...ines-europe-flights-prague-naples/1139537002/ og https://twitter.com/united

United Airlines is adding three high-profile international routes – including two entirely new destinations – as it pushes ahead with an aggressive international expansion.
The new destinations – Naples, Italy, and Prague – will both be served from United’s hub at Newark Liberty International Airport. United will become the only airline to fly to Naples from anywhere in North America once the service launches May 22. The third route is a new European link for the airline’s San Francisco hub; nonstop service to Amsterdam begins March 30.
Litt usikker på frekvensen, men så ikke veldig nøye.
 
Alle er daglige, men SFO-AMS er helårs med 787-9, men EWR-PRG og EWR-NAP er sommerrute med 767-300ER
 
Det undrer mig, at de amerikanske selskaber fravælger Norden, som de gør...
Nogen speciel grund til det ??
Er konkurrencen fra SAS og Norwegian virkelig så stor, at de ikke vil binde an
med det....
Hilsen Ole
 
Det undrer mig, at de amerikanske selskaber fravælger Norden, som de gør...
Nogen speciel grund til det ??
Er konkurrencen fra SAS og Norwegian virkelig så stor, at de ikke vil binde an
med det....
Hilsen Ole

Ja, synes også det er rart at de er helt fraværende i et ganske velstående marked på 20-30 millioner mennesker med historiske og andre tette tilknytninger til USA.
 
Det undrer mig, at de amerikanske selskaber fravælger Norden, som de gør...
Nogen speciel grund til det ??
Er konkurrencen fra SAS og Norwegian virkelig så stor, at de ikke vil binde an
med det....
Hilsen Ole
En mulig forklaring er at Skandinavia har hatt og har ennå lavere Business Class priser enn andre land i Europa, det har f.eks. vært betydelig bedre inntjening for American å starte by # 4,5,6 etc fra UK enn å starte opp Stockholm igjen.
 
Back
Top