United med forbruksbasert inntjening

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som United gjør om opptjeningsreglene for MilagePlus ved at man fra neste år tjener poeng basert på hvor mye billetten din koster, og ikke hvor lange du flyr som i dag

Statuskunder vil fortsatt oppnå bonus, og det er ingen forandringer på opptjeningen av status. Men for de som reiser på billige billetter og primært bruker poengen på uttak av reiser og ikke status er dette dårlig nytt

http://mileageplusupdates.com/
As of March 1, 2015, the award miles you earn on most United and United Express® tickets will be based on your ticket price (that is, base fare plus carrier-imposed surcharges) instead of the distance you fly, so members will be rewarded for their travel spending on United. And when you have Premier® status, you’ll earn even more.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Vil det også ha betydning for opptjening av EB-poeng med United?
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Ser ikke ut som de vil endre opptjening med SAS-billetter..



Edit: Ser nå på reglene at for de billettene som IKKE er utstedt av United selv, vil det fortsatt gjelde antall miles du flyr med UA!

Kim
 
Last edited:
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Så da får man regne på sakene før man handelr - billigbilletter kjøpes hos wideroe.no mens dyre billetter kjøpes på united.com
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Ja jeg har fått med meg dette også i dag. Har knast litt på tennene pga dette, men det er ikke før 1.mars 2015 det hele skjer. Får heller ta en hel haug med turer som jeg har planlagt før den datoen. Ellers ja,...så er det bare å handle på wideroe.no
Har lest det store stykket på flyertalk. Sykt mange som er rasende og det kan jeg forstå. Det er virkelig bad business for UA. Trist.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Skal fly en vei med gamle regler og en vei med mye regler, og skal samle poeng til Eurobonus. Lurer på hvordan det vil se ut. Med opptjening hos United vil opptjeningen bli mer enn halvert, men det er vel ut fra billettpris uten skatter og avgifter man skal beregne poeng så det blir vel enda færre poeng enn som så.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

I USA er det jo lite taxes, så om jeg ser rett så er nesten hele billetten tellende.

Kjøper du enveis til f.eks USD200, så er nesten USD180 billett og Uniteds egne avgifter og du får da nesten 1000 miles. Det er da ikke så urimelig det, om det stemmer?

Om man har blitt 1K på MR så skjønner jeg jo at man er sur, men ellers...
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Hadde de ikke noe slikt i år også, men gjaldt ikke de som bodde i andre land ?.... Man kjøper billetter i NOK, regner man da om til USD ? Husker Tommy777 hadde en kommentar til dette...

Hva når en flyr til Asia med SQ/TG på billetter som gir MP ?
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Da følger i med andre ord etter Delta som også gikk over til forbrukbasert inntjenning ved inngangen til 2014.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Skal fly en vei med gamle regler og en vei med mye regler, og skal samle poeng til Eurobonus. Lurer på hvordan det vil se ut.

Så lenge du skal samle hos Eurobonus så ser det vel likt ut enn så lenge? Endringen det refereres til gjelder så langt kun MilagePlus. Inntil SAS annonserer noe annet så er det vel business as usual vedr. opptjening der.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Så lenge du skal samle hos Eurobonus så ser det vel likt ut enn så lenge? Endringen det refereres til gjelder så langt kun MilagePlus. Inntil SAS annonserer noe annet så er det vel business as usual vedr. opptjening der.
Det er enda lenge til endringen så SAS har tid til å endre reglene. Er det ikke United som betaler SAS for at de som flyr med United skal tjene poeng hos Eurobonus? Kan ikke se at United etter endringen fortsetter å betale mange ganger mer for opptjening for de som samler poengene hos andre selskaper.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Ja jeg har fått med meg dette også i dag. Har knast litt på tennene pga dette, men det er ikke før 1.mars 2015 det hele skjer. Får heller ta en hel haug med turer som jeg har planlagt før den datoen. Ellers ja,...så er det bare å handle på wideroe.no
Har lest det store stykket på flyertalk. Sykt mange som er rasende og det kan jeg forstå. Det er virkelig bad business for UA. Trist.

Dette er vell egentlig en ytterligere innskrenkning i forhold til ikke USA baserte statusmedlemmer og egentlig noe man måtte vente,endringene kommer faktisk akkurat et år etter at programmet ble forbruksbasert i USA.

For amerikanske medlemmer er det vell inskrenkningene ift til sølvnivå som er det verste,og de er faktisk ikke så ille hos UA,tror det hvar 4 miles pr dollar med basic kort uten status,det betyr at sølv i USA har gådt fra 25.000 miles,som kunne fåes for 1000 usd,til 6250 dollar,og det er naturligvis en rimelig kraftig prisøkning. Tror nok UA kommer til å røske ut en del E+ seter,jeg!!

For øvrig tror jeg nok at ALLE programmer går samme vegen,om de gjør om intjeningen til 25 pct for billigbiletter eller lager reint forbruksbaserte systemer har kanskje litt med forskjellen på europeisk og amerikansk kultur å gjøre,amerikanere har en tendens til å være litt ærligere på at det tross alt er penga som gjør utslaget.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Det er enda lenge til endringen så SAS har tid til å endre reglene. Er det ikke United som betaler SAS for at de som flyr med United skal tjene poeng hos Eurobonus? Kan ikke se at United etter endringen fortsetter å betale mange ganger mer for opptjening for de som samler poengene hos andre selskaper.

Naturligvis kommer dette til å bli forandret,jeg har en rekke bookninger med TK OG UA,og det er HELT unaturlig at jeg f.eks skall tjene dobbelt så mye for enkelte TK biletter hos UA etter at TK forandra systemet,det naturlige er naturligvis motsatt,at f.eks UA konsekvent gir mere poeng til de som faktisk bruker pengene sine hos UA.Tror ikke flyselskapene er så veldig dumme at de ikke skjønner at folk benytter seg av disse smutthullene.


Alle FF programmer kommer til å bli gjort om til forbruksbasert,og noe av grunnen til dette er nettop at det er blidt ganske mange som har lært å bruke disse systemene,status blir forbeholdt folk som reiser mye i jobb på dyre biletter,SAS blir også forbruksbasert om etpar år,hvis de IKKE går konken da,UA er bare litt ærligere fordi de lager et rent forbruksbasert program.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

.....amerikanere har en tendens til å være litt ærligere på at det tross alt er penga som gjør utslaget.

For oss som stort sett tjener opp med kredittkortbruk, er egentlig dette en fordel. På sikt vil det trolig føre til større tilgjengelighet på bonusreiser, selv om de øker prisene på disse og.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Naturligvis kommer dette til å bli forandret,jeg har en rekke bookninger med TK OG UA,og det er HELT unaturlig at jeg f.eks skall tjene dobbelt så mye for enkelte TK biletter hos UA etter at TK forandra systemet,det naturlige er naturligvis motsatt,at f.eks UA konsekvent gir mere poeng til de som faktisk bruker pengene sine hos UA.Tror ikke flyselskapene er så veldig dumme at de ikke skjønner at folk benytter seg av disse smutthullene.


Alle FF programmer kommer til å bli gjort om til forbruksbasert,og noe av grunnen til dette er nettop at det er blidt ganske mange som har lært å bruke disse systemene,status blir forbeholdt folk som reiser mye i jobb på dyre biletter,SAS blir også forbruksbasert om etpar år,hvis de IKKE går konken da,UA er bare litt ærligere fordi de lager et rent forbruksbasert program.

Er oppteninga i prosent av flybillettprisen eller i steg? Dette er jo som Norwegian Reward det.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

I USA er det jo lite taxes, så om jeg ser rett så er nesten hele billetten tellende.

Kjøper du enveis til f.eks USD200, så er nesten USD180 billett og Uniteds egne avgifter og du får da nesten 1000 miles. Det er da ikke så urimelig det, om det stemmer?

Om man har blitt 1K på MR så skjønner jeg jo at man er sur, men ellers...

Det er vell relativt få medlemmer basert utenfor USA som er 1K på MR,og de som er det i USA tror jeg neppe hadde brukt 1oK dollar hos UA i framtida,snarere 4,og det er nok litt for billig,for ettpar år siden var det faktisk relativt lett å bli 1K for under 3000 dollar.
 
Re: United med forbruksbasert inntjeningen

Er oppteninga i prosent av flybillettprisen eller i steg? Dette er jo som Norwegian Reward det.

Stemmer, og faktisk samme som Braathens SAFE hadde til å begynne med. Ringen er sluttet ;)
 
Back
Top