United med Boston - London

Re: United med Boston-London

Kun en grunn til den. Hevn mot JetBlue etter stor vekst i Newark siste år.

Samt at JetBlue har uttalt at BOS-LON er mulig LH-rute for deres A321LR.
Forøvrig så er jo også Norwegian Air UK borte fra LGW-BOS.
 
Dette er nok for å komme JetBlue i forkjøpet, fra Boston ellers har United kun hub-ruter samt noen feriedestinasjoner i "syden". Blir bra konkurranse på denne ruten!
 
Har UA anskaffet nye slots på LHR eller forsvinner det noen frekvenser til noen andre destinasjoner?

Espen
 
Har UA anskaffet nye slots på LHR eller forsvinner det noen frekvenser til noen andre destinasjoner?

Godt spørsmål, er ikke så godt å si. I pressemeldingen så har ikke UA en lanseringsdato for ruten, som er litt spesielt når man lanserer en rute men så er vi i spesielle tider også.
https://hub.united.com/2021-02-19-u...ton-logan-and-london-heathrow-2650621690.html

Mulig dette bare er røyk og ingen ild og at UA aldri faktisk åpner ruten, det får tiden vise.
 
Re: United med Boston-London

Samt at JetBlue har uttalt at BOS-LON er mulig LH-rute for deres A321LR.
Forøvrig så er jo også Norwegian Air UK borte fra LGW-BOS.
Det har blitt annonsert fra Boston, men dato er ikke helt klar. Det er eneste rute planlagt med LR.
 
Har UA anskaffet nye slots på LHR eller forsvinner det noen frekvenser til noen andre destinasjoner?

Espen

Godt spørsmål, er ikke så godt å si. I pressemeldingen så har ikke UA en lanseringsdato for ruten, som er litt spesielt når man lanserer en rute men så er vi i spesielle tider også.
https://hub.united.com/2021-02-19-u...ton-logan-and-london-heathrow-2650621690.html

Mulig dette bare er røyk og ingen ild og at UA aldri faktisk åpner ruten, det får tiden vise.

Nå har jo United uansett et grei slot-portefølje på LHR, det sikkert er mulig å trikse og mikse litt med. Til sommeren er det jo også et visst minimumskrav for slot bruk. I tillegg er det jo heller ikke noe problem å få midlertidige slots på LHR nå for tiden. Rumenske Blue Air økte jo nylig til 2 daglige på LHR, og de har neppe kjøpt slots.

Tror også det fortsatt gjelder, men LHR-BOS har jo vært en av rutene hvor BA, som endel av godkjenning av samarbeidsavtalen med AA, er tvunget til å gi fra seg slots hvis andre aktører har ønsket å starte ruten
 
Ja, det er jo spesielle tider nå. Å åpne en ny langrute er jo normalt en millioninvestering, så bruk av midlertidige slots høres litt oppsiktsvekkende ut. Men man må vel tenke like mye utenfor boksen som inni i disse tider, så nå er vel det meste mulig. Det blir spennende for hvordan denne ruten blir på sikt.

Espen
 
Jeg skal reise på den 19. oktober, så håper jeg får til det før den legges ned.

Den flys ut sommersesongen, 28. oktober er det slutt.

Det har konsekvent vært mye ledige bonusbilletter i business på denne, som ofte er et dårlig tegn for en rutes lønnsomhet. Da viste United eksprimentet at en ren O&D rute uten feed i noen ender, ofte blir ganske tøft i lengden på en rute som har hard konkurranse fra før. American, BA, Delta, Virgin og Jetblue konkurrerer videre på BOS-LHR, Norse kommer med Gatwick ruten her til høsten også.
 
Last edited:
Når United legger ned denne ruten, må de samtidig levere tilbake slotene her til British Airways. Dette er slike sloter som BA må stille til rådighet hvis andre ønsker starte ruten
 
Back
Top