• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Azores Airlines med transatlantisk fra Porto

Someone

Moderator
Medlem
Azores Airlines planlegger neste sommer å fly transatlantisk fra Porto, dog lavfrekvent med 1x ukentlig til Toronto, Boston og New York.

Det dog mest uvanlig er at alt legges opp som dagflighter. Avgang grytidlig fra Porto, slik at man rekke frem og tilbake på samme dag, med ankomst rett før midnatt i Porto

https://www.aeroroutes.com/eng/230806-s4ns24opo

Azores Airlines in Northern summer 2024 season plans to launch service between Porto and North America, with service to Boston, New York JFK and Toronto scheduled, with Airbus A321neo
 
Kan de bruke samme crew t/r?

Nei, maksimum for utvidet arbeidstid er 14 timer og disse er langt over det (rundtom 0630 - 2300). En kan som regel si at flytid over 6 timer ikke er forenelig med "frem og tilbake" da det gir 1 time til innsjekk, 1 time for turnaround og 12 timer flyging, m.a.o. 14 timer totalt.

Med slike avgangstider skulle jeg med glede arbeide på flyginger over dammen sammenlignet med de returtidene som jeg må lide meg gjennom for disse flygingene og lande i DUB rundtom 0500, etter å ha vært oppe hele natten :(
 
Back
Top