United kutter Oslo/Stockholm i vinter [bekreftet]

LN-CMN

ScanFlyer Silver
United skal slutte å fly EWR-ARN/OSL om vinteren etter september 2015. Skyldes mye problemer med rutene grunnet teknisk materiell og at de ikke kan erstatte med andre og nyere materiell i nærmeste framtid. Ruten blir derfor bare å opperere i sommersesongen.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

United skal slutte å fly EWR-ARN/OSL om vinteren etter september 2015. Skyldes mye problemer med rutene grunnet teknisk materiell og at de ikke kan erstatte med andre og nyere materiell i nærmeste framtid. Ruten blir derfor bare å opperere i sommersesongen.

Hvor ser du dette? Jeg får opp direkteflighten f.eks. den 17. november.
(Og via Stockholm også, faktisk)
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Hørt det fra noen som jobber med UA, info er 100% troverdig og regner med at det kommer ut offisielt i løpet av kort tid :)
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Jeg skal fly dem 14. september [emoji33] Venter spent på offisiell info [emoji4]
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Interne kilder avviser ikke at dette kan stemme, men stiller seg uforstående til begrunnelsen. Det er bare vås.
 
United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Det er korrekt, og det finnes allerede en tråd om dette.

Dette er de lengste 757-rutene som får materiell med bedre rekkevidde.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Loaden til UA på OSL er imponerende. Sommer som vinter viser de imponerende belegg.

SAS har jo økt frekvensen og dermed kapasitet til EWR gjennom 2 nye ukentlige avganger W14/15.
Samtidig suger nok SVG ut en del av Houston markedet fra OSL.
Norwegian har teppebombet USA fra OSL, hvor spesielt NYC har blitt en hit.

Selv om mange ikke vil innse fakta, så er det helt på det rene at spesielt DU har torpedert USA markedet fra OSL med pris og nye destinasjoner.
Det er helt åpenbart at både UA og SK merker dette.

Gjennom mine kilder, eksisterer det ingen informasjon eller hint om det som her blir påstått. Det betyr jo ikke at det ikke kan være hold i dette, all den tid USA markedet fra OSL er snudd fullstendig opp ned de siste 2 årene. Samtidig betjener jo UA i dag mer trunk inn og videre i USA, med minst O & D av de tre direkte rutene, noe som teoretisk skulle gjøre de mindre sårbare enn for eksempel SAS.

Skulle UA gjøre vinter exit fra OSL, er det med største respekt til en av OSL sin mest sollide og trofaste IC rute. Dette var Continentals beste yield transatlantiske 757 rute som også har blitt betjent dobbel daglig i perioder.
Med bevisst ekskludering fra SAS og uten STAR parter hjelp, har de i mange år vært bunnsollide fra OSL mest på tross av, enn på grunn av.

Men som MOW skriver, presentert unnskyldning er bare bull. Forsvinner de er det på grunn av det overnevnte.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Er bekreftet nov, des, 2015 og jan, feb 2016 !! Bestilt siste måneder..
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Dersom dette er korrekt så er jeg strengt talt ikke veldig overrasket, mye pga av overnevnte årsaker. I tillegg så har Atlantic ++ samarbeidet ført til at de i Norge selger seter for LH og AC og ikke bare UA039. De la også ned salgskontoret i Oslo for et par tre år tilbake og har bare en representant her.

Men det stemmer at de har hatt en del tech med 757'ene gjør det ikke?
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Stemmer nok det med tech. Har prøvd å holde øye med den hver dag ...Og det har vært en del tech. Tror at materiellet blir veldig mye utnyttet ?

Selv om det er min personlige favoritt, så drar den på åra. Har også hatt en del smådelay i USA .. Mekkermann kommer ombord og fikser.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Om dette stemmer må det i så fall være gode nyheter for SAS, både for EWR ruten og oljeruta fra SVG, men også med tanke på at de skal lansere en ny rute fra OSL en eller annen gang, som også skal gå vestover.

Sannsynlig med code share med UA i såfall? Skandinavia blir jo et sort hull på deres rutekart hvis dette stemmer, med mindre CPH kommer på banen.
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

SAS har jo økt frekvensen og dermed kapasitet til EWR gjennom 2 nye ukentlige avganger W14/15.
Samtidig suger nok SVG ut en del av Houston markedet fra OSL.
Norwegian har teppebombet USA fra OSL, hvor spesielt NYC har blitt en hit.

Selv om mange ikke vil innse fakta, så er det helt på det rene at spesielt DU har torpedert USA markedet fra OSL med pris og nye destinasjoner.
Det er helt åpenbart at både UA og SK merker dette.

Helt enig. Og dette er ikke uventet. Når DY begynte med sine NYC-ruter spådde jeg at UA ville ryke. Det er ikke bare fordeler med DYs teppebombing. I konkurranse med DY og SK blir det nesten naturstridig om den skulle overleve. Så får vi se om UA kommer tilbake sommeren 2016.

Siden jeg selv fløy ruten første gang i 2012 har jeg holdt et lite øye med seat map på UA38/39, vet ikke helt hvorfor;), og man kan ikke unngå å bli slått av hvor mye tommere det ser ut generelt på flightene enn tidligere. Dette gjelder også f eks fredag på UA39 og søndag UA38. Jeg VET at seat map ikke er en noen god indikator på load, men ørliten pekepinn tror jeg det gir. Og mitt klare inntrykk er at det går nedover.

Det var jo Continental som tok første spark og startet IC på OSL da det ikke var en eneste IC-rute som eksisterte. Tror vi kommer til å se flere mindre utenlandske selskaper kutte drastisk/kutte helt ut på OSL som følge av de endringene som nå skjer hvor det pøses på med ruter som går en-to ganger i uken.:8:
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Men som MOW skriver, presentert unnskyldning er bare bull. Forsvinner de er det på grunn av det overnevnte.

Ja, og legge ned en rute med begrunnelsen at flyene begynner bli lørjete, den kjøper ikke jeg heller. På tross av at 757 ikke akkurat er topp moderne.

United sin langdistanseflåte inneholder jo mye gammelt og som er eldre enn ex-CO 757ene
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Loaden til UA på OSL er imponerende. Sommer som vinter viser de imponerende belegg.

SAS har jo økt frekvensen og dermed kapasitet til EWR gjennom 2 nye ukentlige avganger W14/15.
Samtidig suger nok SVG ut en del av Houston markedet fra OSL.
Norwegian har teppebombet USA fra OSL, hvor spesielt NYC har blitt en hit.

Selv om mange ikke vil innse fakta, så er det helt på det rene at spesielt DU har torpedert USA markedet fra OSL med pris og nye destinasjoner.
Det er helt åpenbart at både UA og SK merker dette.

Gjennom mine kilder, eksisterer det ingen informasjon eller hint om det som her blir påstått. Det betyr jo ikke at det ikke kan være hold i dette, all den tid USA markedet fra OSL er snudd fullstendig opp ned de siste 2 årene. Samtidig betjener jo UA i dag mer trunk inn og videre i USA, med minst O & D av de tre direkte rutene, noe som teoretisk skulle gjøre de mindre sårbare enn for eksempel SAS.

Skulle UA gjøre vinter exit fra OSL, er det med største respekt til en av OSL sin mest sollide og trofaste IC rute. Dette var Continentals beste yield transatlantiske 757 rute som også har blitt betjent dobbel daglig i perioder.
Med bevisst ekskludering fra SAS og uten STAR parter hjelp, har de i mange år vært bunnsollide fra OSL mest på tross av, enn på grunn av.

Men som MOW skriver, presentert unnskyldning er bare bull. Forsvinner de er det på grunn av det overnevnte.

Jeg er 100% enig at DY/DU har torperdert USA markedet - dvs maalrettet mot enkelt markeder, ikke ubetydelige, men veldig langt i fra teppebombing. Til NYC og Florida er DU svaert sterke, direkte eller direkte med en relativt kort leiebil strekning (Florida) med et greit produkt og greie priser. I og for seg ogsaa til LAX og SFO, dog med ganske redusert program i den sesongen vi snakker om.

Utenom DU's destinasjoner stiller de svakt og er lite konkurranse dyktige, pris messig blir DU + SWA fort litt dyrere enn UA eller LH - naar man i tillegg har 2 separate billetter uten beskyttelse ved forsinkelser - spesiellt med reiser som starter i USA hvor reiseforsikringene dekker langt mindre enn hva Nordmenn er vant med. At man i tillegg maa hente bagasje og sjekke inn paa nytt og at DU ofte har relativt sene ankomster svekker produktet betydelig, da man fort maa legge inn en overnatting.

Saa Torpedert ja, men Teppebombing maa du lengre ut i Enebakk med;)
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Vel, har hatt 6 UA 39/38 i vinter. Ved avreise viser seatmap ganske tynt av og til . Ved avvreise nærmest smakk full. Mange blir happy oppgradert til E+. Ser hvor happy de er . Etter ha tittet bakover.

Sikker på at så mange kjøper på reisebyrå, og reisebyrået ikke gidder å tilby alt styr med bestille seat.

Det får de på flyplassen..
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter

Forresten, sist vinter ruta gikk kun 6 dager i uka, noen uker 5 ganger, og var smekk full. MEN litt mye Goose Bay pga av været i NYC området. Em gang, selvfølgelig grunnet meg....:(
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Har reise med UA fra OSL ut den 30 Sept, og hjem den 5 Okt.

Ikke hørt noe om forandring av reiserute eller avgang her, enda i hvertfall. Blir spennende å se!

Kim
 
Re: United kutter Oslo/Stockholm i vinter [ubekreftet]

Kanskje det er Check In som er bak dette:D:D:D:D
 
Back
Top