United bruker politi for å kaste passasjer ut av fly pga. overbooking

Re: United bruker politi for å kaste passasjer ut av fly pga. overbooking

. Å skulle hente inn "sikkerhetsvakter" for å dra noen av flyet er helt fjernt

Det var visst politiet som ble hentet inn.
Det har også kommet frem at paxen ble lettere skadd da han prøvde å slå en politimann og det ble da basketak.
Ikke alt som kom på film.

Mange slike ute og går..

Attachments

• IMG_0798.JPG
    IMG_0798.JPG
    128.6 KB · Views: 429

Og en til. Velfortjent.

Attachments

• IMG_0799.JPG
    IMG_0799.JPG
    51.7 KB · Views: 420

Jeg er uenig, det vi ser i klippet her er jo at passasjeren blir hentet ut for andre gang (av politiet), så han har ikke bare trosset besetningens instrukser (det i seg selv er et alvorlig lovbrudd), han har brutt sikkerhetsbarrierer ved å tvinge seg på flyet igjen, da sier det seg selv at man tilkaller politi for å bistå. Fra hva jeg har lest slo passasjeren visstnok en av politietbetjentene når de tok tak ham for å geleide ham ut, og det er derfor de tok ham så hardt.

Mener du virkelig at det er besetningens ansvar å hale ham ut? Det er iallfall fjernt. Crew har riktignok opplæring i å restraine passasjerer, men denne metoden er jo tenkt å være siste instans når situasjonen er kritisk og verbale advarsler blir møtt av døve ører. Restraint kit skal iutgangspunktet brukes når flyet er i lufta; på bakken tilkaller man politi eller security.

Man kan sikkert diskutere hvorvidt selve overbookingen kunne vært håndtert annerledes og på en mere profesjonell; hvorfor den ikke ble håndtert oppe i gate'n for eksempel. Man kan se på kommunikasjonen med passasjerene, var man vennlig og ydmyk eller konfronterende.

I det opprinnelige klippet blir han hentet ut for første gang, om hvorvidt hans slo (som selvforsvar eller annet) vises ikke på noen god måte, men vitner rundt ham på flyet påstår at han ikke gjorde det. Når han kommer løpende tilbake er han tydelig desorientert og blødende, hvorfor tror du han er det? Og tror du det kanskje kan forklare hvorfor?

Denne saken ble "kritisk" kun på grunn av Uniteds fullstendig manglende evne til å løse problemet de selv skapte. Omvendt auksjon ville garantert løst saken og gitt frivillige, men i steder henter de inn flyplasspoliti som gjør en idiotisk situasjon ennå verre.

At overbookingen kunne vært håndtert bedre er nettopp det vi diskuterer her. Og den påstanden er å sparke inn en vidåpen dør. Men når en slik situasjon, som igjen er Uniteds egen skyld at oppstod, blir fastlåst så valgte de den aller dårligste løsningen - og fikk fortjent svi for det.

Her står det at han som ble dratt av flyet prøvde å klabbe til en politimann:

Attachments

• IMG_0801.JPG
    IMG_0801.JPG
    35.4 KB · Views: 411

Ser ikke problemet.

Bortsett fra at folk flest ser ut til å tro at verden sirkler omkring dem... Lykke til på reisen.

Og enda en, velfortjent.

Attachments

• IMG_0802.JPG
    IMG_0802.JPG
    106.2 KB · Views: 359

Nå begynner vi vel forlengst å hadratt den for langt .. men denne var nå litt søt ..

17861573_962532327215280_8011092261802390134_n.jpg

United har innrømmet at de dreit på draget. Det virker som de helt klart ikke har har forsøkt alt. Legen burde vel ikke satt seg til mottverge, men jeg tror ikke han kunne forestille seg hva som skulle skje og han fikk sikkert panikk da det smalt. Flere kilder,
bl. a. intervjuet med to passasjerer over, opplyser at de kun ble tilbudt UA dollars, altså til fremtidige flyvninger. Ekte penger eller en god dose til med UA hadde nok løst saken. Jeg tror vi kan være rimelige sikre på at UA kommer med oppdaterte instrukser til personalet.

. men jeg tror ikke han kunne forestille seg hva som skulle skje og han fikk sikkert panikk da det smalt.

Han visste godt hva som kom til å skje og planla saksøke UA før han ble dratt ut av setet, han sa også til politiet at han nektet å gå og dem måtte bare dra han ut.
Politiet ble litt forbløffet og spurte en gang til om han ville gå eller bli dratt ut?
Han ville bli dratt ut gjentok han.
Så begynte han å skrike som et stukket gris når dem gjorde som han ba om.

Det ligger ute video hvor han sier alt dette.

"Politiet" (for disse sorterer vel ikke under det vanlige politiet, eller har jeg misforstått?) truer med fengsel etter at at sier han vil saksøke UA. Ligger i samme video.
At det blir søksmål etter dette har vel absolutt alle i hele verden forstått for lengst. Å ikke gjøre det ville vært helt fjernt etter denne prestasjonen av UA. ;)

. "Politiet"

Det er flyplass politiet, med vanlig politi myndighet såvidt jeg skjønner.
Noen sier det er føderalt politi, men tror ikke det.

Nå har dette kommet frem på et Internet forum for flygere i USA.
Tar det med en klype salt, inntil bekreftet, men slett ikke umulig at det skjedde slik før telefon videoene begynte å rulle.:cry:

. Eyewitness reports now suggest a slightly more detailed timeline of events:

1. Plane was boarded.
2. Four crewmembers show up, on "must-ride status."
3. Customer Service Representative goes onto airplane and asks for four volunteers to get off. Four people volunteer, INCLUDING Dr. Dao and his wife.
4. The Daos leave the plane and are at the counter receiving their $1600 worth of vouchers for their two seats. CSR is making arrangements for another flight, when Dr. Dao changes his mind, and runs back onto the plane.
5. CSRs attempt to talk him off, but he refuses to leave. Police are summoned and talk to the man. He states he would "rather go to jail than leave." He also threatens to sue.
6. Camera phones start rolling as he his forcefully removed from the plane by Aviation security police.

Der der ville jeg tatt med en helt sekk med salt, da dette ikke er hva øyenvitner har fortalt direkte til media blant annet. Er dette sant er det veldig rart at det skulle plutselig komme frem nå, så lenge etter. Er innlegget skrevet av en United-pilot? :rolleyes:

Sviskeforumet? Høres lite troverdig ut, da ville vel de som filmet og satt foran og bak nevnt dette i intervju med CNN.

Der der ville jeg tatt med en helt sekk med salt, da dette ikke er hva øyenvitner har fortalt direkte til media blant annet. Er dette sant er det veldig rart at det skulle plutselig komme frem nå, så lenge etter. Er innlegget skrevet av en United-pilot? :rolleyes:

Nei, ikke som jeg vet.
Har dog blitt ganske skeptisk på det første som kommer ut på nyhetene, om å gjøre å selge overskrifter og ingenting som får folk mere indignert enn en svak stakkars sjel som ble mishandlet av overmakta:cry:

Ganske nøytral her, men er intresert i sannheten, håper alle er det.

Sviskeforumet?

Nei, da leste du visst feil. Prøv igjen og meld tilbake hvis det klaffer bedre neste gang :)

Back