United bruker politi for å kaste passasjer ut av fly pga. overbooking

Re: United bruker politi for å kaste passasjer ut av fly pga. overbooking

United bruker politi for å kaste passasjer ut av fly pga. overbooking
Slå personen bevisstløs for så å dra ham av, er det mulig?
https://twitter.com/Tyler_Bridges/status/851214160042106880
Så løper han på igjen litt senere...
https://twitter.com/Tyler_Bridges/status/851228695360663552

https://www.washingtonpost.com/news...off-battered-and-limp/?utm_term=.6b2ea79564bf

Hvis folk blir bedt å gå av flyet må dem lystre enten dem vil eller ikke.
Synd at han nektet og selskapet måtte tilkalle politi.
Om grunnen til å bli fjernet er god nok kan vel diskuteres, men man må høre etter uansett hva grunnen er, noe annet blir som mytteri og anarki.
Jeg har blitt fjernet fra fly noen ganger og da er det bare å rusle opp midtgangen
og løse problemene utafor flyet.

Er det mulig alle sidene her ikke har kommet frem? Hadde dette skjedd om han hadde gått ut "frivillig"?

Moralen er jo at man må utnytte potensialet som ligger i å bli "kastet av flyet" maksimalt og for all del ikke lage en scene!

Jeg og en kunde ble overbooket med SK til AMS for mange år siden.
Fikk selvfølgelig standard kompensasjon, argumenterert meg fram til å bli satt på et KLM fly, fremfor å bli sendt via CPH. På toppen av det hele dekket SAS taxi fra AMS til Lelystad, slik at vi kunne ta igjen reisefølget.

Jeg er ganske så sikker på at det stuntet der hadde gått igjennom om jeg hadde laget skandale og furore!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Det er alltid to sider av en sak, men det koker over på sosiale medier av denne videoen. God PR for United er det neppe, for å si det mildt.

Fakta: Fire UA-crew 'måtte med' for å dekke opp en flight neste morgen.
UA tilbød først 400, så 800 dollar for å få frivillige. No takers.

I etterid kunne det kanskje lønt seg å sendt crewet med en Lear isteden ...

Oppdaget de ikke overbookingen før alle var på flyet?

De måtte ha folk av for å få med ovennevnte crew ..

UA tilbød først 400, så 800 dollar for å få frivillige. No takers.

I etterid kunne det kanskje lønt seg å sendt crewet med en Lear isteden ...

Hvorfor ikke doble til 1600 dollar? Alle har sin pris og før eller siden vil noen mest sannsynelig slå til. Må jo være bedre å betale noen tusen ekstra enn å nekte noen å fly eller som i dette tilfellet, fjerne en passasjer med makt.

Jaja, det vil nok koste dem endel millioner dollar å ha prøvet spare noen hundre dollar.

Finnes det en policy på å ikke tilby mer enn 800 USD? Leser forresten flere steder at de kun tilbød 400 USD.

Det var sikkert flere på flighten som hadde vel så viktige oppgaver neste dag...

Fopr UA's del var det snakk om en smekkfull 737-800, så det var jo litt prekært. Men selv i ATA hadde vi en Lear som ble brukt til å frakte crew, mekanikere, reservedeler og annet med dårlig tid.

Ser ut som fyren reiste i joggebukse.....da er det egentlig litt greit [emoji13]

Kan vel si at det koker på United sin facebook side. Nye folk som viser sin avsky hvert minutt

Ufattelig merkelig løsning de tok.
Jeg har selv vært borti en lignende hendelse for mange år siden. Jeg hadde gjort feil på gate og sendt 1 passasjer for mye ombord i flyet. Det oppdaget jeg da jeg kom ut, og en passasjer sto i midtgangen. Han ville ikke av, ingen andre ville av. Til tross for de ble tilbudt kompensasjon. Da ble det auksjon. Kompensasjonen ble hevet med 500 kroner. Ingen meldte seg. Og slik fortsatte jeg. Til slutt når du et punkt hvor en arm kommer opp.
Og det gikk fint. Alle var fornøyde.

Lite man vet om denne hendelsen, men jeg vet at i enkelte land så er man livredd for å ta avgjøreslser selv. Og det å gjøre noe som ikke står i boka, det er absolutt uaktuelt. Så det kan jo være at ingen har turt å gi høyere kompensasjon, i redsel for at det skulle få konsekvenser. Bare en tanke....

Kan vel si at det koker på United sin facebook side. Nye folk som viser sin avsky hvert minutt

Ja, men jeg tar alle sånne "social media outcry's" med en enorm pose salt. Det er de samme folkene som viser sin avsky over alt mulig. Men aldri gjør noe med det og mest sannsynlig bestiller nye United billetter i neste uke, kansellerer Charlie abbonementet sitt og glemmer hvor Syria er på kartet straks neste mulighet for public outcry kommer. Tror de fleste selskap skjønner at, så lenge du ikke gjør dette hver dag, så glemmer alle det imorgen. Så det er bare å late som om man legger seg flat og så kjøre på med business as usual. :)

Men elendig håndtert av lokalt United staff.

Som Imm skriver... har du driti deg ut så må du auksjonere. På ett eller annet tidspunkt så reiser noen armen i været. Eller du sender crew med en egen jet.

Lite man vet om denne hendelsen, men jeg vet at i enkelte land så er man livredd for å ta avgjøreslser selv. Og det å gjøre noe som ikke står i boka, det er absolutt uaktuelt. Så det kan jo være at ingen har turt å gi høyere kompensasjon, i redsel for at det skulle få konsekvenser. Bare en tanke....

Du har et hel annet handlingsrom enn en ansatt i UGE. Når man er mer redd for jobben og management enn å 'tørre' å gå utover instructions. Pay peanuts ...

Back