• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Unge dropper SAS

Tja, dette er vel ikke så rart. De unge velger ut fra pris, mens de satte gjerne velger SAS, selv om det er litt dyre - av gammel vanes skyld og fordi det kanksje føles tryggere. Hvorfor velge SAS når man ikke en gang får en gratis drikke om bord?

Når det gjelder OT-temaet: Etter snart 2,5 uke uten norske aviser var det ikke spesielt overraskende at den første norske avisen jeg så i går var Dagbladets oppslag om at norske ungdommer reiser til Syden. Ikke nok med at de reiser til Syden. De drikker, fester og har sågar sex i Syden! Det er godt vi har Dagbladet som kan oritentere oss om dette fenomenet.

Ang. OT-temaet:

Sunny Beach ble til Bloody Beach.

Har folket noen gode forslag på årets "fokusområde"? :) Har foreløpig ikke klart å komme på noen gode alternative navn på Ayia Napa og Nissi Beach :rolleyes:

Ikke mitt inntrykk når jeg ser meg rundt i kabinen ombord på SAS...langt flere enn "pensjonistene" til den danske "eksperten". Men igjen er det en forskjell på hva folk sier/mener og hva de faktisk gjør/velger når de skal ut å fly...

Enig, lurer på om ikke "dansken" har fårr stær på øyet :D. Dette stemmer heller ikke med mine erfaringer. Forøvrig kan det jo tenkes at han får betalt for å komme med et slikt utsagn.

Jeg synes mildt sagt ikke argumentene til denne "PR-eksperten" var overbevisende. Synes ikke klientellet hos SAS virker spesielt "satt". Jeg skjønner egentlig ikke helt hva han mener. Det finnes vel ikke så mange uansett aldersgruppe som er villig til å betale mer for å fly SAS hvis ikke andre ting teller med, som f eks avgangstid, direktefly, osv. Hvis alt annet er likt er det vel få som punger ut bare for å fly SAS?? Og det gjelder vel både unge og eldre.

Som ung flyr jeg SAS med jobben, og SAS hvis SAS og DY har noenlunde samme pris. Er SAS flere hundre kroner dyrere enn DY og avgangstidene like gunstige, så flyr jeg gjerne konkurrenten. På 40 minutters flighter så spiller det liten rolle.

Som ung flyr jeg SAS med jobben, og SAS hvis SAS og DY har noenlunde samme pris. Er SAS flere hundre kroner dyrere enn DY og avgangstidene like gunstige, så flyr jeg gjerne konkurrenten. På 40 minutters flighter så spiller det liten rolle.

100% enig med Dag. (Om man kan kalle 36 aar ung... :rolleyes:).

Utenfor Norge skal DY vaere ganske mye mer billig foer jeg hopper skip og velger dem

Jeg tror unge ser stort sett på pris når de velger flyselskap.
De aller fleste bryr seg ikke om det står SAS, Norwegian eller Sudan Airways på flyet så lenge de kommer frem på tid og til en ok pris.

Anser meg selv om ung (26 :lol:) og vil vel si at vi først og fremst ser på pris når det gjelder flybilletter. Så lenge jeg slipper avgangs- og flytider som er helt på trynet så er det prisen som bestemmer. Jeg legger heller noen ekstra kroner på oppholdet (hotell) hvis jeg ønsker litt mer "luksus" :)

Back