Uløste flymysterier

Uløste flymysterier

Hei i forbindelse med dagens funn av vrakgods som kanskje stammer fra MH370 så kom jeg til å tenke på andre uløste flymysterier. Hvem har vi?

Amelea Erhardt (Usikker på hvordan det staves)
6 amerikanske militærfly som forsvant over Bermudatrianglet (Like etter 2VK).

Andre som kan fylle på?

Re: Uløste flymysterier

Takker.

Men kom på en som ikke stod her men som jeg leste om, 1 F104 Starfighter (tror den kom fra Tyskland) som fløy og fløy til den gikk tom for drivstoff og styrtet i nærheten av Bodø. Noen som husker vet noe mer om denne?

Trykkbortfall/mangel på oksygen førte til at piloten mistet bevisstheten. Akkurat som ifm Heliosulykken i Hellas for noen år siden). Flere fly fulgte den tyske Starfighteren som jeg mener gikk i havet utenfor Andøya etter å ha fløyet rett fram relativt lenge etter at den kom inn i norsk luftrom i sør.

Espen

Trykkbortfall/mangel på oksygen førte til at piloten mistet bevisstheten. Akkurat som ifm Heliosulykken i Hellas for noen år siden). Flere fly fulgte den tyske Starfighteren som jeg mener gikk i havet utenfor Andøya etter å ha fløyet rett fram relativt lenge etter at den kom inn i norsk luftrom i sør.

Espen

Takker så meget.

For de som har jobbet med LOX anlegget på 104, og andre jagerfly med flytende oksygen, så er purging (gjennomspyling) av dette anlegget med oppvarmet oksygen i gassform velkjent. En av grunnene til å gjøre dette, var å fjerne akkumulerte rester av blant annet dinitrogenoksyd. Dinitrogenoksyd er også kjent som lattergass, noe som i sin tid ble brukt i anestesien som narkosemiddel.

Back