AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
Ellers er vel Khreshchatyk-området stedet for mat og people-watching. Har dessverre ikke konkrete anbefalinger, da det er en stund siden jeg bodde der.
Det var dessverre få uteserveringer som egnet seg for people-watching. Det var et savn. Og det passet jo seg ikke helt å sette seg på en benk å drikke øl, slik de lokale gjør... ^_^ Det dog noen enkle steder ved Independence Square - i retning Sofia-katedralen. Der satt jeg en del. Det var popolært med ufiltrert øl, som smakte meget godt.
Maten var generelt overraskende bra. Spiste et utmerket måltid med kalvefilet på Pervak. Halvparten av forrettene jeg spiste var for øvrig rød kaviar (lakserogn) i en eller annen form.
Leiligheten min lå rett ved denne restauranten. I nærheten finnes også det store underholdningssenteret ARENA der man ser hvordan de bedrestilte i landet har det. Tilbudene omfatter alt fra en tysk bar i første etasje til en nattklubb på toppen.
http://www.arena-kiev.com/
Rett over veien for denne ligger et matmarked der jeg ble forsøkt påprakket rød og svart kaviar til det som trolig er svært gode priser. Dessverre kunne jeg ikke kjøpe, for jeg skulle jo via Krim hjem.