For å legge et litt større trøkk på eget scannerarbeide, (og rydding på harddisken), begynner jeg nå noe som hvis det faller i smak, vil bli et glimt fra et bildearkiv fra de full-analoge dager som fortsatt hersker i ganske stor grad i min flyhobby.
Her følger et av en serie bilder jeg tok den eneste gangen jeg har hatt arbeid på en flyplass. Som sommervikar i LV på FBU 3 uker i 1982, drista jeg meg til å ta med et lite instamatic-kamera på innsiden av kjeledressen den siste uka jeg kunne gå langs tarmac. Det var et gammelt og ganske dårlig kamera, med negativer sopm ble fremkalt i størrlese 9x9.
Etter iherdig arbeid med filmscanner og redigering i Photoshop, ser det bedre ut nå enn ved fremkalling den gangen
DC-9-51 HB-IST "Arrau" var i trafikk hos Swissair i 9 år fra den ble levert 4.februar 1977. SR åpnet rute på FBU 1.april 1970, SR 422/423 gikk ZRH-CPH-FBU og retur, med DC-9-32. Etter noen år, overtok SAS rutene på ZRH, mens SR fløy GVA-CPH-FBU om kvelden og retur neste morgen. Mellomlandingen ble flyttet til Gøteborg. I 1982 ble DC-9-51 satt inn i stedet for den mindre DC-9-32. Etter noen få års pause etter midten av ´80-talolet var SR tilbake på FBU med MD-81 i 1989.
Bildet av HB-IST er tatt 25.august 1982. Den fløy seinere mange år i Hawaiian som N679HA, men har endt opp i Mojave etter 2003.
Her følger et av en serie bilder jeg tok den eneste gangen jeg har hatt arbeid på en flyplass. Som sommervikar i LV på FBU 3 uker i 1982, drista jeg meg til å ta med et lite instamatic-kamera på innsiden av kjeledressen den siste uka jeg kunne gå langs tarmac. Det var et gammelt og ganske dårlig kamera, med negativer sopm ble fremkalt i størrlese 9x9.
Etter iherdig arbeid med filmscanner og redigering i Photoshop, ser det bedre ut nå enn ved fremkalling den gangen

DC-9-51 HB-IST "Arrau" var i trafikk hos Swissair i 9 år fra den ble levert 4.februar 1977. SR åpnet rute på FBU 1.april 1970, SR 422/423 gikk ZRH-CPH-FBU og retur, med DC-9-32. Etter noen år, overtok SAS rutene på ZRH, mens SR fløy GVA-CPH-FBU om kvelden og retur neste morgen. Mellomlandingen ble flyttet til Gøteborg. I 1982 ble DC-9-51 satt inn i stedet for den mindre DC-9-32. Etter noen få års pause etter midten av ´80-talolet var SR tilbake på FBU med MD-81 i 1989.
Bildet av HB-IST er tatt 25.august 1982. Den fløy seinere mange år i Hawaiian som N679HA, men har endt opp i Mojave etter 2003.