Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
Var litt som forventet, ingen av argumentene kom med 

Legges vel ut på nett-tv om ikke så veldig lenge.
Var litt som forventet, ingen av argumentene kom med![]()
Joda, de fikk med argumentet ditt om at du når som helst kunne ta deg en gratis weekend-tur til New York.Var litt som forventet, ingen av argumentene kom med![]()
Det var vel kanskje noen som også reagerte på at DY klaget på 'koblingen' SAS-Widerøe nordpå. Sannheten er jo at det er DY som ikke vil interline. Da blir det litt feil å syte som Skjeldam gjorde her.
Helt enig med eget selskap her, hvorfor får vi lov å servere frokost og kaffe gratis, men ikke tilby bonus. Eller ha et kolli gratis bagasje.
Eller til alle kverrulanter, alt dette "innkludert" ;-)
Det koster også endel kroner.
JA til bonus på alle ruter, så kan folk selv velge hva de ønsker, og skulle det bli slik at SAS øker prisene sine.
Så betyr ikke det at Norwegian MÅ følge etter å øke sine priser.
Skulle det bli slik at SAS øker sine priser så er dette en ulempe for alle som reiser med SAS, også de som ikke nyter godt av bonus. Hvem nyter så godt av bonus i forhold til reiser? I all hovedsak de som reiser nok til å opparbeide seg status. Hadde det vært slik at man fikk x poeng per 1000 kroner brukt så hadde det vært mindre problematisk rent konkurransemessig, og dette har vel fremkommet i en del analyser av slike lojalitetsprogrammer.
Som nevnt mange ganger før: Bonus har den egenskapen at den store verdien av dette betinger at man samler mye av sitt kjøp av reiser i et selskap. Kaffe får man uansett ombord hos SAS, uavhengig av om det er første gang eller 100. gang man flyr med selskapet. En gratis koffert likeså. WiFi likeså. Det er forskjellen, og denne forskjellen er årsaken til at et aspekt ved konkurransen behandles særskilt. Det er ikke den eventuelle kostnaden ved å dele ut bonuspoeng som er prisdriveren.
Skulle det bli slik at SAS øker sine priser så er dette en ulempe for alle som reiser med SAS, også de som ikke nyter godt av bonus. Hvem nyter så godt av bonus i forhold til reiser? I all hovedsak de som reiser nok til å opparbeide seg status. Hadde det vært slik at man fikk x poeng per 1000 kroner brukt så hadde det vært mindre problematisk rent konkurransemessig, og dette har vel fremkommet i en del analyser av slike lojalitetsprogrammer.
.
Da er det jo ikke problematisk, slik er jo systemet allerede i dag basert på pris:
Lav økonomi: 25%
Dyrere økonomi: 100%
Fullpris/Fleksibelt: 200%
Roberto Roberto Roberto.. Du er er herved bekreftet som tommy777 den yngre.![]()
Terskelverdiene 20.000 poeng for sølv (neppe noe å trakte så veldig etter - basert på egen erfaring...) og 45000 poeng for gull (som det ser ut til at mange verdsetter). That is one of the challenges...![]()
Oj.. var de en slik kjekkas i dine yngre dager mr 7?![]()
Dersom opptjeningen hadde vaert etter forbruk, ville ikke opptjeningen vaert annerledes overhodet. Vet ikke helt hvor du vil her.
Poenget er at den virkelige verdien av bonus får man når man overstiger den øvre av disse terskelverdiene. Bonuspoeng per se er mindre problematisk dersom det ikke er slik at det er slik at det er terskelverdier for uttak av bonus (mindre problem nå som man kan håve inn bonuspoeng ved bruk av kredittkort), og terskelverdier for status. Det gjør at man ønsker å samle sine poeng i en kurv (jeg ser bort fra racere som deg, som reiser såpass mye at dere kan erhverve status i flere programmer). Dette har iallefall vært plukket frem tidligere som et problem med bonusordningene i luftfarten. Cashback, som DY tilbyr og som ligger implisitt i SAS credits, er mindre problematisk, fordi dette ikke har en innelåsende effekt.
NB! Innelåsning betyr ikke at nøkkelen er kastet og at man aldri kan låse seg inn et annet sted - det betyr bare at det skal litt mer til for å gjøre dette (hvor mye er et empirisk spørsmål).
NB! Innelåsning betyr ikke at nøkkelen er kastet og at man aldri kan låse seg inn et annet sted - det betyr bare at det skal litt mer til for å gjøre dette (hvor mye er et empirisk spørsmål).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.