UA6695 - tog?

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
"Depart: 08:03 p.m.New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)

Flight: UA6695
Operated by Amtrak.
Aircraft: NOTE: This is Train Service"

Dene eneste infoen United klarer å gi ut over dette er:
"Check in at the Amtrak Quik-Trak Self-Service Machine for United flight 6695 operated by Amtrak."

1) Hvilken av terminalene må jeg gå til for å finne en jernbanestasjon? Klarer ikke finne noen info hos United om hvor jeg faktisk skal gå.
2) Kan man tjene bonuspoeng på den "flighten"?
3) Jeg reiser classe K den ene veien og klasse L den andre veien. Hva er forskjellen på toget?
 
Aner intet om togstasjoner , men K er litt billigere bookingklasse etter L...

Ta en titt på UA sin upgrade info på sine MP sider. Der står rekkefølgen... Kun viser hvor billig billett du har... Billigste over dammen er K , billigste Reidarklasse, deretter L..

Så antar du sitter på samme klasse på toget begge veier. Vanlig turistklasse med alle pendlere..;)
 
Ta airtrain til terminal C . Derfra følger du Amtrak skiltene.

Nei. Han ta AirTrain fra terminal C (eller B eller hvor han lander) og til Amtrak-stasjonen som ligger en liten Aitrain-tur unna selve terminalene.
 
Takk, skjønner dette blir litt rebusløp. Ser at man har både Newark Liberty Airport Amtrak og Newark Airport Railroad, men kun den siste ser ut som en jernbanestasjon. Likevel oppgir de avgangstid og ingen connections fra den første.

UA6695 går til Philadelphia.
 
Har nesten 6t transit på EWR. Håper det er mulig å ta et tidligere tog om immigration går greit for det er vel dårlig med loungefasiliteter på togstasjonen.
 
Det er en jernbanestasjon på Newark Airport, har selv tatt toget derfra. Greit skiltet fra terminalen (via Airtrain, som nevnt over). Ikke nødvendig å gjøre det mer komplisert enn det er.
 
6 timer høres ut som en veldig god connection.

Aner ikke hvordan det fungerer når billetten er kjøpt via UA, men egen erfaring med Amtrak er at billetten gjelder for kun den avgangen den er kjøpt for.
 
Wow, hadde ikke trodd at amerikanerene hadde et fungerende airrail-tilbud :drunk:

2) Kan man tjene bonuspoeng på den "flighten"?

I mange bonusprogram er det vanlig at man bare får poeng som ikke teller mot status når flighten opereres med tog. Hvis du krediterer til SAS er jo spørsmålet om systemene deres ser forskjell på fly og tog, eller om det enkelt og greit blir behandlet som en UA-flight operert av et flyselskap utfor alliansen.
 
Hvis du krediterer til SAS er jo spørsmålet om systemene deres ser forskjell på fly og tog, eller om det enkelt og greit blir behandlet som en UA-flight operert av et flyselskap utfor alliansen.

SAS behøver ikke se forskjell på tog og fly. Flighten ligger inne i systemene som en codeshare med en annen operating carrier enn UA.
 
Last edited:
Aner ikke hvordan det fungerer når billetten er kjøpt via UA, men egen erfaring med Amtrak er at billetten gjelder for kun den avgangen den er kjøpt for.
Så om jeg betaler 40 US for å komme frem 4 timer tidligere så risikerer jeg at de kanselerer returbilletten min? :lol:
 
Så om jeg betaler 40 US for å komme frem 4 timer tidligere så risikerer jeg at de kanselerer returbilletten min? :lol:

Billetter kjøpt direkte hos Amtrak kan alltid endres og kanselleres. Hvordan det fungerer når de er kjøpt som UA-codeshare vet jeg ikke. Stod noe om det i Flyertalk-linken litt lenger opp.
 
Er litt redd for Flyertalk-linker, det tar lett noen dager å komme seg gjennom. :p
Det er en wiki-artikkel på toppen som oppsummerer det viktigste, som du hadde sett hvis du hadde giddet å trykke på linken. Ellers kan det være lurt å lese de siste 2-3 sidene for siste nytt som evt ikke er oppdatert. Flyertalk-tråden hadde du for øvrig lett funnet ved å søke på "United Amtrak codeshare". Du virker like takknemlig som alltid for hjelpen fra forumet.

Som Discus påpeker - man trenger ikke å gjøre det vanskeligere enn nødvendig. Kjøp billetten, følg skilting, ta fly/tog i riktig rekkefølge, så går det nok bra. Som forumets mest bereiste har jeg vanskelig for å skjønne at dette er noe annet enn trolling fra din side. Det eneste spørsmålet som virker å ha noe for seg er om man tjener poeng på togturen.
 
Flyertalk-tråden hadde du for øvrig lett funnet ved å søke på "United Amtrak codeshare".
Jeg søkte både her på forumet og på google etter flere søke-kombinasjoner, men ingen ga noe særlig fornuftig. Grunnen til at jeg spør er egentlig at man rundt New York har en tendens til å bruke samme navn flere steder og om man ikke er lokalkjent er det mulig å dra til feil stasjon.

Spørsmål 3 var ment som en spøk, skjønner at de ikke har flere økonomiklasser på toger, men det er merkelig at de skal ha forskjellig klasse fra United da.

Du virker like takknemlig som alltid for hjelpen fra forumet.
Joda, er absolutt takknemlig for hjelp, men det må være lov å gi et litt spøkefullt svar.

Dette er nok ikke det vanskeligste farvannet jeg har navigert i, men andre kunne også ha glede av å få dette belyst.
 
Back
Top