UA reducerer flyflåden - men øger internationale ruter

Guest

ScanFlyer Gold
UA reducerer flyflåden - men øger internationale ruter

fra money.cnn.com

NEW YORK (Reuters) - UAL Corp., the bankrupt parent of United Airlines, said Wednesday it will reduce U.S. flights and increase capacity on more lucrative international routes, in keeping with its aggressive cost-cutting efforts.

The second largest U.S. carrier also said it plans to reduce its mainline fleet to 455 aircraft by next March, 68 fewer than it flew in August 2004 and a reduction of 112, or nearly 20 percent, since 2002.

It said it would increase international capacity by 14 percent and cut mainline domestic capacity by 12 percent.

"Our strategy has been to continually align our fleet size and deployment with market conditions, which are brutally competitive," Glenn Tilton, UAL chairman and chief executive officer, said in a statement.

The Elk Grove Village, Ill.-based company said it is on track to achieve $5 billion in annual cost savings by 2005. It is targeting more than $1 billion in additional annual savings.

United, hit by high fuel prices and weak fares due to tough competition, is trying to restructure, cut costs and attract financing that would help it exit bankruptcy.

The airline lost $56 million in August, including $11 million in

Replying to Topic 'UA reducerer flyflåden - men øger internationale ruter'

Hva slags maskiner snakker vi om at forsvinner?

Har hoert rykter om at det griser de vurderer aa kvitte seg med....737-300 og 737-500

Originally posted by dc-8-63
Har hoert rykter om at det griser de vurderer aa kvitte seg med....737-300 og 737-500

Når jeg tenker meg om er det egentlig ganske logisk. De har vel ingen 73G i det hele tatt, men A320 i stedet.
Men hva med de større maskinene, skal de beholde alle de har i drift? Har hørt at også 747 lever litt utrygt hos UA.

Vel i og med at de skal satse internationalt, ville jeg tro at 747'ene lever noe tryggere, men det hadde jo vaert smart aa standardisere paa 767 og 777 paa lang ruter....

Vel i og med at de skal satse internationalt, ville jeg tro at 747'ene lever noe tryggere, men det hadde jo vaert smart aa standardisere paa 767 og 777 paa lang ruter....

Hvordan ville det blitt med rute til f.eks. Australia mtp. kryssing av Stillehavet med tomotors maskiner? Hawaiian gjør det vel, men må de da velge en annen routing enn man måtte gjort med A340/MD11/747?

767-200 lever utrygt, husk at de blir fjernet fra kyst-til-kyst rutene omgående, og erstattes med 757-200. Hvis noen maskiner forsvinner tror jeg 762 blir blant de første, men 737 Classic kan nok også følge med, UA er satt opp som mest sannsynlige leverandør av Classic's til Aerolineas Argentinas, en maskin er allerede underveis. Sistnevnte skal fornye flåten, som hovedsaklig består av 732 og MD80, med 737 Classic.

United har vel flere B777 parkert i ørkenen...

Originally posted by Blubird
767-200 lever utrygt, husk at de blir fjernet fra kyst-til-kyst rutene omgående, og erstattes med 757-200.
Hvor leser du dette?

F.eks. siste utgave av Airliner World, side 18. Har også vært annonsert en rekke andre steder på nett.

Replying to Topic 'U

Originally posted by Trety

Hvordan ville det blitt med rute til f.eks. Australia mtp. kryssing av Stillehavet med tomotors maskiner? Hawaiian gjør det vel, men må de da velge en annen routing enn man måtte gjort med A340/MD11/747?

Sånn ETOPS-messig er 777 OK over Stillehavet; de hadde jo 777-200ER på LAX-AKL, har flydd den selv; AC flyr jo YVR-HNL-SYD om jeg ikke tar feil, også, med 767-300ER?

En annen ting er jo at det som gjør at man kan fly nordlige Stillehavet med 772ER er at Boeing betaler for at noen gamle flystriper på noen atoller vedlikeholdes som ETOPS-alternativer, og det var en gang en 777-kaptein som ytret noe på pprune.net om at de stripene var nok mulig å stoppe fly på, men å få opp en 777 derfra var en adskillig mer interessant øvelse :p

Det er vel ikke det verste tidspunktet å anskaffe seg 757 på akkurat nå heller, all den tid "alle" skal kvitte seg med disse. Spørsmålet blir bare om å gjøre å få solgt de gamle 762'ene - hørte jeg konvertering til cargo?

De 757'erne jeg skrev om lenger opp her er maskiner UA allerede har i flåten.

Originally posted by Blubird
De 757'erne jeg skrev om lenger opp her er maskiner UA allerede har i flåten.

OK, jeg antok at det var aktuelt å hente inn forsterkninger på 757-siden, mens det primært ble 767 og 737 som forsvant.

Back