Tw'Otter på vei hjem til Norge !!

Replying to Topic 'Tw'Otter på vei hjem til Norge !!'

Hvis din far sitter fremme i Twotteren, så tør jeg tippe at din bror flakser rundt i et mindre fly, f.eks en Caravan?

Hehe Kenneth, ja han skulle vel gjerne flakset rundt Tw'Ottern da og møtt'n ja, men junior er sykemeldt etter operasjon i hånda, så da blir det kanskje med en LITEN Cessna istedet :)

:thumbup

Hvordan går det med turen hjem nå ?

-Har den starta eller er det noen forsinkeler ?

-Hever denne igjen....
Det har vært stille om turen nå..... ?

-Hva skjer ?

Fra Tønsberg Fallskjermklubbs egne sider:

Kl 09:37 US EASTERN time, 14:37 Lokal tid. Tok LN-JMP av fra Railegh Durham (NC) med kurs for Bangor. Flyger er Sture Isaksson, Øivind Godager er passasjer. Harald Olsen, rådgiver, plukkes opp i Goose Bay som de håper å rekke i kveld.

De vil fly two-ship sammen med N157KM, spaket av Kevin McKole. N157KM er også en av forsvarets tidligere twin ottere. EN MILEPÆL ER NÅDD!

....så den er i farta... :nor

Hvordan går det med denne nå da ? -Voldsomt hvor stille det ble .......
-Det hadde jo vært artig HVIS den skulle komme innom BGO på veien !

- De er på vei, venter på noen kart som skulle komme med Fed-Ex fra Calif. men FedEx maskinen fikk tek. feil. Flyet reiser fra Goose Bay trolig i ettermiddag og så til Torp via Island så til Jarlsberg....

ble litt forsinkelser men de er vist klare til å reise nå....:)

-Så da skjerpe ører og syn her på BGO....

-Synd,- for denne hadde vært herlig å se !

Twin Ottern kommer rundt mandag formiddag til Jarlsberg.

Det har lettet fra Goose Bay for noen timer siden, flyr forbi Grønland og tar en pause på Island før det tar direkte kurs til Torp for deklaring med Tollvesenet og politiet.

Følger med på gjesteboka for tidspunktet Ottern lander på Jarlsberg hos hoppfly.no!!!:cheers: :devot: :up:

Hittil siste innlegg i gjesteboka ser slik ut, og jeg har lyst til å vise det fram selvom det ikke inneholder noe mer konkret enn ovenstående:
LN-JMP-info.gif

:nor

Vel, man får jo et lite forvarsel før ankomst ENJB iallefall, siden den skal innom tollerene på Torp først... Sitter å følger med på radioen, så når den kommer til Torp, så setter jeg kurs for JB... :nor

Fikk beskjed fra Tom Arne Paulsen akkurat, at LN-JMP står på Island nå....

ETD 14:00
ETA Torp: 21:30

Med solnedgang i Tønsberg kl. 20:38, så mistenker jeg at flyet må overnatte på Torp siden ENJB ikke har lys...:baeh

Jeg har et spørsmål fra tråden "Regler for import av fly"

Muligens noen fra Twin-Otter prosjektet kan svare på dette. Når du kjøper et fly i USA og importerer det til Norge hvilke avgifter må betales for å få flyet på LN registeret?
Vil du få refundert Amerikanske avgifter?

Takk :) og Velkommen hjem!

Siste nytt fra Fallskjermklubben:

Navn: -Kjetil B
Sendt: 17.04.2006 kl 10:59

Hei,

Flyet vil ankomme Torp mellom kl 21-22 i kveld. For de som har lyst så er det oppmøte ved Saab Air services og Dakoten helt i nordenden av plassen. Vi har ordnet med representant som kan ta oss ut til flyet.

LN-JMP kommer til å bli stående på Torp ved dakotaen frem til vi skal benytte det for første gang av hensyn til sikkerhet og et par praktiske detaljer.

Oppdateringer kommer på denne gjesteboka

Ta med flagg og greier..

Jaja.. Jeg skal til Torp uansett jeg, så da får jeg vel se den når den kommer... :nor

Go aften godtfolk!

Da er jeg atter i heimen etter påsken i Paris...

Siste nå fra mitt faderlige opphav som sitter i et av setene der fremme på LN-JMP er at de beregner ankomst TRF rundt midnattstider.....

Jeg skal bare hive i meg en "lørdagspizza" og kommer vel til TRF rundt kl. 23 tenker jeg!

Om noen ser en svær gammal hvit Nissan Patrol så kom gjerne bortom og si hei :)

:nor

Da var vel jeg førstemann hjemme da...

Da får man bare gratulere LN-JMP og Tønsberg Fallskjermklubb med sin nye dame..

Skal si klubben stillte med velkomstkomité til sine reisende gitt... ...og det på tross av både sene timer og ganske kjølig vær...

Gratulerer!!
:nor :nor :nor :nor

Originally posted by ENGM RAMP
Om noen ser en svær gammal hvit Nissan Patrol så kom gjerne bortom og si hei :)

YZ-skilter?

Parkerte ved siden av deg, og lå bak deg helt til du kjørte av ved Tønsberg..

Back