TVP7306 den 27.12 - forklaring på pussig routing?

YawDamper

ScanFlyer Blue
TVP7306 den 27.12 - forklaring på pussig routing?

Hei.

Jeg fikk denne i innboksen nå nettopp, fra noen som tror at man har svar på det meste når man én gang har jobbet foran i styrhuset (hadde det bare vært så vel). Har noen en logisk forklaring på denne?

"En natt i romjula da jeg var i ferd med å legge meg i 02-tiden hørte jeg jetstøy. Ble nysgjerrig. Gikk inn på Flightradar for å se hva dette kunne være. Stor var overraskelsen da jeg oppdaget at flyet var på vei fra Gdansk til Tenerife og på ett eller annet vis hadde rotet seg opp til Fr.stad for deretter å fly i retning Tenerife (se bildet jeg tok av skjermen). Merkelig at sånt kan skje, skjønner du noe av det? Det eneste jeg har observert over her på den tiden av døgnet er et og annet cargofly til Oslo (eller transatlantiske flyvninger på nærmere 40' ft på vei til Østen)"

Dette gjelder tydeligvis TVP7306 den 27.12.2019. Legger ved et par screenshots.
 

Attachments

  • 7306.png
    7306.png
    158 KB · Views: 378
  • IMG_2521.jpg
    IMG_2521.jpg
    114.1 KB · Views: 376
Re: TVP7306 den 27.12 - forklaring på pussig routing?

Tenkte noen hadde en dårlig dag på jobb og tastet inn GDN-TRF i computeren, men fl260 er vel ikke standard høyde på det strekket.:question:
 
Re: TVP7306 den 27.12 - forklaring på pussig routing?

Bruker de ikke ICAO-kodene når de trykker i computeren? Ellers gjorde den vel en stopp i Paris for fueling underveis nedover.
 
Re: TVP7306 den 27.12 - forklaring på pussig routing?

Det var flere som merket seg denne, og det ble diskutert et par steder på facebook. Den gikk i rundt 20.000 fot til CDG, og etter en bakkestopp fortsatte den i over 30.000. Så det kan tyde på at det ble gjort en reperasjon der. Det forklarer imidlertid ikke den rare svingen ryndt Jylland. Restrikasjoner på lavere flightlevel kan være en mulighet, men virker pussig, og de kunne trolig uansett fått en kortere rute hvis de startet i sydlig retning. Å gå til hjemmebase i Praha for rep eller flybytte ville også virket mer logisk.
Dette er også en seriecharter, så sjansen for feiltasting anser jeg som forsvinnende liten, med mindre noen hadde en seriøs meltdown ..

Curious indeed ...
 
Back
Top